Yerevan tourist attractions

جاذبه‌های گردشگری ایروان

28 خرداد 1401

8 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

با وجود اینکه ارمنستان کشور خیلی بزرگی نیست اما تاریخ و تمدنی بزرگ پشت سر دارد. یکی از شهرهای اصلی و مرکز گردشگری آن ایروان است که آثار باستانی فراوانی در آن دیده می شود؛ تور ایروان شما را با دوره‌های تاریخی مختلف از ورود مسیحیت گرفته تا حضور ایرانی‌ها و روس‌ها آشنا کند. البته دیدنی‌های ایروان تنها در این آثار خلاصه نمی شود بلکه رستوران‌ها و مراکز خرید و تفریحی نیز در این شهر وجود دارند. هرچند که ایروان جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که حتما در سفری چند روزه فرصت نمی کنید همه آن‌ها را ببینید اما می توانی بخشی از مهم‌ترین و زیباترین آن را در الویت خود قرار دهید. به علاوه در روزهای سال جدید مردم ارمنستان آمدن بهار را جشن می گیرند و این فرصت را فراهم می کنند تا ایرانی ها سفری شاد به این سرزمین داشته باشند. بعضی از جاذبه‌های گردشگری ایروان بسیار شناخته شده هستند و در عین حال بعضی نیز کمتر مورد توجه عموم قرار گرفته اند، در این مطلب ما قصد داریم به شما بگوییم که در سفر به ایروان با چه جاذبه‌های گردشگری روبه‌رو می شوید.

 

ایروان جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که حتما در سفری چند روزه فرصت نمی کنید همه آن‌ها را ببینید اما می توانید بخشی از مهم‌ترین و زیباترین آن را در الویت خود قرار دهید.

آب و هوا و طبیعت سرسبز ایروان یکی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری

ایروان به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که دارد، طبیعت زیبایی داشته و پارک‌ها و مناظر طبیعی آن هر گردشگری را به خود جذب می کند؛ دریاچه سوان که در نزدیکی شهر ایروان قرار دارد از جمله جاذبه‌های طبیعی این شهر است که تفریحات سرگرم کننده ای چون قایق سواری، شنا کردن، ماهی گیری، جت اسکی و … دارد و البته در کنار آن چند کلیسای قدیمی نیز وجود دارد که می توانید از آن‌ها بازدید کنید، فراموش نکنید چون دریاچه در ارتفاعات قرار دارد و منطقه کوهستانی است طبیعتا هوای سردی دارد، بنابراین بهترین زمان سفر به آن فصل تابستان است که البته باز هم هوای آن خنک است. یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این شهر دره گل‌های آن است که در فاصله ای حدود 50 کیلومتری و در شمال شرقی ایروان واقع شده است؛ این منطقه در تابستان مملو از گل‌های زیبا خواهد بود و در زمستان برف سراسر آن را می پوشاند اما با وجود برف همچنان به دلیل داشتن امکاناتی مانند پیست اسکی، تله کابین، مراکز تفریحی، هتل‌ها و … جز مناطق گردشگری پرطرفدار ایروان به حساب می آید. 

 

موزه‌ های ایروان فضایی برای سفر به تاریخ

ایروان از فرهنگی کهن می آید که در طول تاریخ دستخوش حوادث بسیاری بوده و آثار به جای مانده از آن‌ها در نمای شهر به خوبی قابل مشاهده است؛ یکی از مکان‌های دیدنی ایروان موزه تاریخی ارمنستان است که به تفضیل از بخش‌های متعددی تشکیل شده و این فرصت را به شما می دهد تا اطلاعاتی جامع از تاریخ و سرگذشت مردم این کشور به دست آورید؛ این موزه از مهم‌ترین موزه‌های این کشور است اما موزه‌های دیگری نیز مانند موزه اریبونی(نام قدیم ایروان)، موزه کافسجیان و … از آثار دیدنی ایروان هستند، البته در این میان موزه نسل کشی ارامنه از جمله موزه‌هایی است که بازدیدکنندگان زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین بناهای این کشور به شمار می رود. در این موزه که در سال 1965 برای یادبود کشته شدگان ارامنه بنا شده، روایتی از نسل کشی مردم ارامنه در رویایی با عثمانی‌ها و دلاوری‌های آن‌ها به تصویر کشیده شده است که مانند سندی تاریخی تا به امروز پابرجامانده است.

 

غذاهای محلی ارمنی را در کدام رستوران‌ ها تجربه کنیم؟

یکی از جاذبه‌های اصلی هر شهر و کشوری مزه متفاوت و غذاهای اصیل آن است که هر توریستی را وادار می کند در طی سفر خود سری به رستوران‌های محلی آن منطقه بزند؛ در ایروان نیز رستوران و کافه‌های زیادی وجود دارد که هر سطح قیمتی بین آن‌ها پیدا می شود اما اگر می خواهید مزه اصیل غذاهای ارمنستان را بچشید حتما به رستوران مر تاقه سری بزنید، این رستوران با فضایی دلنشین و صمیمی غذاهای سنتی و اصیل ارمنستان از جمله پیتزای معروف و سنتی ارمنی‌ها را ارائه می دهد؛ از دیگر رستوران‌های معروف ایروان می توان رستوران اولد اریوان را نام برد که در طبقه هشتم ساختمانی در خیابانی به نام تومانیان واقع شده است؛ در این رستوران هنگام صرف غذا موسیقی ارمنی نیز نواخته می شود که خوردن غذاهای سنتی ارمنی را لذت بخش‌تر می کند، از طرفی این رستوران در خیابان تومانیان واقع شده به سالن اپرای ایروان نیز دید دارد و شما می توانید از رستوران نمای این سالن اپرا و فضای شهر را به خوبی ببینید، در ایروان بیش از ده‌ها رستوران لوکس و مجلل وجود دارد به علاوه فست فود‌ها و رستوران‌های خیابانی دیگری نیز در سراسر شهر به چشم می خورد که هزینه غذا در آن‌ها مناسب‌تر است و می توانید در حالی که در خیابان‌های ایروان قدم می زنید از غذاهای خیابانی و فست و فودی نیز استفاده کنید.

 

کلیساها و جاذبه های تاریخی در ارمنستان

ارمنستان جز اولین کشورهایی بود که دین مسیحت را به رسمیت پذیرفت و به همین دلیل یکی از بناهای قدیمی که به دفعات در ارمنستان خواهید دید کلیساهاییست که از دوران قبل به جای مانده است و از آنجایی که دین رسمی کشور مسیحیت است این کلیسا علاوه بر آثار باستانی به نمادی از مذهب و فرهنگ این مردم نیز تبدیل شده است. در واقع پذیرش دین مسیحیت برای مردمی که تا آن زمان هیچ آشنایی با دین مسیحیت نداشتند شاید کمی دشوار بود به علاوه این که مردم سرزمین‌های دیگر نیز همچنان با این دین غریبه بودند و تفکراتی ضد آن داشتند، در حالی که در گذر زمان همین مسیحیت بود که تاثیر بسیاری در فرهنگ و پیشرفت مردم ارامنه گذاشت و به مرور جای خود را بین مردم باز کرد؛ وقتی به ارمنستان سفر کنید حتما با کلیساهای زیادی روبه‌رو می شوید که بخشی از آنها در ایروان قرار دارد این کلیساها نه تنها محل عبادت و گردهمایی مردم ارامنه هستند بلکه از تاریخی کهن سخن می گویند و هریک داستانی از سرگذشت این مردم بیان می کند، از کلیساها و صومعه سراهای ایروان می توان کلیسای گغارت، کلیسای آنا مقدس، کلیسای پوغوس و پطروس مقدس، کلیسای تثلیت مقدس، کلیسای‌هاکوب مقدس و … را نام برد.

 

حتما به مراکز خرید ایروان سر بزنید!

یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی هر شهری مراکز خرید آن هستند که با وجود این که توریست‌ها بیشتر برای گشت و گذار سفر می کنند اما همیشه بخشی از زمان سفر خود را به این مراکز اختصاص می دهند. در ایروان نیز مرکز خرید‌های بزرگ و معتبری وجود دارد که تقریبا هرچیزی که بخواهید را می توانید در آن‌ها پیدا کنید؛ ایروان مال از اصلی‌ترین مراکز خرید ایروان و حتی ارمنستان محسوب می شود، این مرکز در بنایی بزرگ و چندین طبقه ساخته شده که علاوه بر این که برندهای معتبر جهانی را گرد هم آورده بلکه مراکز تفریحی و رستوران‌های بسیاری دارد که می تواند برای یک گردش دسته جمعی بسیار مناسب باشد. دالما گاردن و مرکز خرید تاشیر ایروان نیز از مراکز خریدی هستند که با ارائه امکاناتی مانند رستوران، مرکز تفریحی، سینما و البته ارائه کالاهایی با کیفیت و قیمت مناسب می توانند در لیست گردشگری شما قرار بگیرند علاوه بر این‌ها مرکز خرید روسیا مال که از مدرن‌ترین مراکز خرید ایروان است و همین طور مرکز خرید مترونوم که قیمت اجناس در آن مناسب‌تر است از دیگر مراکز خرید این شهر محسوب می شوند، البته اگر اهل گشت و گذار در بازار‌های سنتی نیز هستید در ایروان نیز بازار خیابانی وجود دارد که می توانید اجناسی با قیمت‌های پایین‌تر و البته سنتی‌تر در آن پیدا کنید.

 

گشت و گذار در خیابان‌ های ایروان

علاوه بر مراکز دیدینی، تفریحی و تاریخی ایروان در سطح شهر نیز بناها و پارک‌های زیبایی وجود دارد که به تنهایی می توانند فرصتی برای گردش و تفریح باشند، میدان جمهوری، پارک پیروزی، مجموعه کاسکاد از جمله مراکزی گردشگری هستند که معمولا توریست‌ها شب هنگام و بعد از ظهر در این مراکز قدم می زنند.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور