Selected cities of the world in 2018

شهرهای برگزیده جهان در سال 2018

6 مرداد 1401

7 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

در این مطلب قصد داریم فهرستی جالب از شهرهای برگزیده جهان در سال 2018 میلادی را که بر اساس نظر سنجی ها و همچنین در نظر گرفتن معیارهای مهم افراد در سفر که از طریق وب سایت معتبر تریپ ادوایز انتخاب شده اند را به شما معرفی کنیم .

همه ما دوست داریم بدانیم افراد عاشق و دلباخته سفر اغلب چه شهرها و یا کشورهایی را برای گشت و گذار انتخاب می کنند و یا اصلا بر اساس چه معیار و ملاکی باید شهری را برای سفرهای دلنشین و جذاب خود انتخاب کنیم و برای همین منظور ما قصد داریم فهرستی جالب از شهرهای برگزیده جهان در سال 2018 را که بر اساس نظر سنجی های و با در نظر گرفتن معیارهایی چون رستوران های شهر ، مراکز خرید ، معماری کلی ، فرهنگ و آداب و رسوم مردم از سمت وب سایت معتبر تریپ ادوایز انتخاب شده اند را بیان کنیم  و توجه داشته باشید که در این فهرست وب سایت تریپ ادوایزر شهر پاریس را به عنوان اولین شهر برگزیده در سال 2018 میلادی بیان کرد و به ترتیب از شهرهای دیگری چون لندن ، رم ، بالی ، کرت ، بارسلون ، پراگ ، مراکش ، استانبول و نیویورک به عنوان 10 شهر برتر اشاره کرد و شهرهای زیبا و جذاب دیگری چون چیانگ مای در تایلند ، هانوی ، سیم ریپ ، جامائیکا ، پلایا دل کارمن ، لیسبون ، دبی ، کیوتو ، کاتماندو ، هنگ کنگ ، غردقه ، اودایپور ، کاسکو ، ریودوژانیرو و در نهایت سیدنی به عنوان شهرهای موجود در رتبه 11 تا 25 این فهرست بیان نمود . 

پاریس 

شهری بسیار زیبا در کشور فرانسه که توانسته به اولین شهر زیبا و جذاب در جهان تبدیل شود و نظر بسیاری از افراد را به خود جذب کند پاریس نام دارد ، افراد با ورود به این شهر می توانند از تماشای برج ایفل ، موزه لوور ، طاق نصرت ، معماری شهری بسیار خیره کننده ، کلیسای مادلین و هزاران اثر تاریخی ، هنری و فرهنگی دیگر دیدن کنند . 

لندن

پایتخت انگلستان و پادشاهی متحده بریتانیا یعنی شهر لندن توانسته عنوان دومین شهر برگزدیده جهان در سال 2018 میلادی را به خود اختصاص دهد و افراد علاقه مند به هنر و فرهنگ ، عاشقان لباس و مد ، غذاهای رنگارنگ و موسیقی را به خود جذب کند و البته نا گفته نماند که گردشگران می توانند با ورود به این شهر از موزه تیت مادرن ، اپرای رویال هاوس ، خیابان آکسفورد ، خیابان اَبی رُد و موزه شرلوک هولمز دیدن کنند . 

رُم 

پایتخت کشور ایتالیا و بزرگترین و شلوغ ترین شهر در این کشور که توانسته خود را به عنوان چهارمین مرکز ارزشمند مد و فشن در جهان تبدیل کند رم نام دارد ، این شهر علاوه بر این که توانسته رتبه چهارم از نظر فشن را به خود اختصاص دهد توانسته عنوان سومین شهر برگزیده برای سفر در جهان در سال 2018 را نیز به دست آورد . 

بالی

جزیره ای بسیار زیبا و خیره کننده در کشور اندونزی که توانسته نام خود را در این فهرست جای دهد و از این طریق به یکی از برترین مقصدهای گردشگری تبدیل شود بالی نام دارد ، افراد با ورود به بهشت اندونزی می توانند علاوه بر مشاهده فستیوال های جذاب و مفرح و یا جنگل های سرسبز و دیدنی از تماشای دروازه اقیانوس ، معبدهای رنگارنگ و افسانه ای و سواحل بی نهایت چشم نواز و منحصر به فرد نیز نهایت لذت را ببرند . تور بالی هم این روزها بیشتر و بیشتر جای خود را در میان علاقه مندان به سفر باز می کند. این منطقه طبیعت زیبا و هتل های بی نظیری دارد که می توانند دل هر توریستی را ببرند. 

کرت

بزرگ ترین جزیره یونان که توانسته عنوان پنجمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه را نیز به خود اختصاص دهد شهر بی نظیز کرت نام دارد ، کرت که مرکز اصلی تمدن مینوسی یعنی کهن ترین و قدیمی ترین تمدن اروپا می باشد با برخورداری از جاذبه هایی چون بندرگاه ها و ساحل طلایی ، دریاچه کورناس ، موزه باستان شناسی ایراکلیون و تنگه سامره توانسته خود را به پنجمین شهر برگزیده جهانی تبدیل کند .

بارسلون

بارسلون مهم ترین بندر کشور اسپانیا که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود توانسته با جای دادن جاذبه هایی چون قصر موسیقی کاتالان ، ساگرادا فامیلیا  ، کلیسای جامع بارسلون ، آرامگاه کلمبوس و هزاران هزار جاذبه تاریخی دیگر در خود توانست در فهرست شهرهای برتر برای سفر و گشت و گذار در جهان تبدیل قرار بگیرد . 

پراگ

بزرگ ترین شهر و پایتخت جمهوری چک که توانسته عنوان چهاردهمین شهر پهناور اتحادیه اروپا را نیز به دست آورد و با جاذبه های تاریخی و طبیعی و همچنین معماری شهری فوق العاده و فرهنگی خاص و مردمانی مهربان خود را به یکی دیگر از مقصدهای موجود در فهرست شهرهای برگزیده جهان در سال 2018 تبدیل کند پراگ نام دارد . 

مراکش

مراکش یکی از شهرهای کشور مراکش است که به دلیل قرمز بودن همه ساختمان ها و خانه ها در این شهر به آن شهر سرخ و یا حمرا هم گفته می شود و با جاذبه های بی نظیر و معماری فوق العاده شهری و از همه مهم تر مردمانی خوش برخورد و مهربان توانسته خود را به برترین شهر برای سفر تبدیل کند . 

استانبول

مگر می شود نام سفر و گشت و گذار در میان باشد و نامی از قسطنطنیه یا همان استانبول بزرگ و دیدنی به میان نیاید ، این شهر که بزرگ ترین شهر در کشور ترکیه می باشد توانسته با جاذبه های منحصر به فرد و جذابی چون مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی مشهور ، تنگه بسفر و پل زیبایش ، کاخ دلمه باغچه ، حمام های سنتی و ترکی بسیار مانند حمام سلطان خرم ، مسجد ایا صوفیه و جزیره های پرنس به یکی از مهم ترین و محبوب ترین مقصدهای گردشگری در جهان تبدیل شود و افراد بی شماری را به سمت خود بکشاند . تور استانبول این روزها طرفداران بسیاری دارد و بسیار از آژانس های مسافرتی بخش مهمی از فعالیت های خود را به سمت این شهر معطوف کرده اند. 

 

نیویورک

وجود جاذبه های بی شماری چون ساختمان امپایر استیت ، بزرگ ترین کتابخانه عمومی جهان ،  مجسمه آزادی ، موزه تاریخ طبیعی آمریکا ، سنترال پارک ،موزه ویتنی ، موزه هنر متروپولیتن و صدها و هزاران جاذبه دیدنی دیگر توانسته خود را به یکی از شهرهای خاص و عالی برای سفر در جهان تبدیل کند . 

چیانگ مای

در بخش شمالی کشور تایلند شهری کوهستانی و بسیار زیبا که توانسته در خود معبدهای رازآلود و افسانه ای بسیاری را جای دهد به نام چیانگ مای وجود دارد ، این شهر که در سال 1296 میلادی تاسیس شده است توانسته با زیبایی های بی نظیر و خیره کننده خود را در فهرست برترین مقصدهای گردشگری در سال 2018 میلادی جای دهد . 

کیوتو

یکی دیگر از شهرهای دوست داشتنی و محبوب برای سفر کیوتو ژاپن نام دارد ، این شهر که توانسته تاریخ و سرگذشت ژاپن و مردمان ساکن در آن را به خوبی در خود جای دهد و از این رو نیز از جاذبه های تاریخی بسیاری برخوردار شود شهری است پر از باغ های رنگارنگ و زیبا ، کاخ های سلطنتی خیره کننده و معبدهای رنگارنگ . 

اودایپور

در غرب کشور بزرگ و پهناور هند شهری بسیار زیبا درست در منطقه راجستان به نام اودایپور وجود دارد ، این شهر بی همتا و بی نظیر که توانسته کاخ های سلطنتی بسیار خیره کننده و زیبایی را در خود جای دهد توانسته به یکی از شهرهای برتر برای سفر و گشت گذار در جهان تبدیل شود و افراد بی شماری را به سمت خود بکشاند . 

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور