Jumeirah area of Dubai

منطقه جمیرا دبی

26 تیر 1401

7 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

فرقی نمی کند به دبی سفر کرده باشید یا نه احتمالا نام منطقه جمیرا دبی را زیاد شنیده اید. این منطقه یکی از مهم ترین مناطق گردشگری در شهر دبی است. ساحل آن شهرت زیادی دارد و در یکی از زیباترین مساجد دبی نیز در همین منطقه قرار دارد. در محوطه ساحل یک هتل بزرگ و زیبا ساخته شده و برج العرب از مهم ترین برج های دبی نیز در این منطقه قرار دارد. حتی اگر از دیدن همه شهر صرف نظر کنید منطقه جمیرا به تنهایی می تواند زیبایی دبی را به نمایش بگذارد. به همین دلیل بسیاری از آژانس ها برای هتل یا برنامه گشت روزانه در تور دبی منطقه جمیرا انتخاب می کنند. منطقه ای که همه چیز برای یک سفر لذت بخش فراهم است. اگر منطقه جمیرا ندیده اید و اطلاعاتی از آن ندارید و برایتان جالب باشد که اطلاعات مهم و منحصر به فردی در مورد این منطقه به دست آورده تا با اطلاعات مفید و کامل راهی آن شوید و یک برنامه ریزی درست و حسابی برای خودتان کنید و همچنین از تفریحات و امکانات بی‌ نظیر و لوکسی که در آن فراهم آمده به درستی استفاده و بهره مند شوید و سفر لذت بخشی را تجربه کنید، چرا که این منطقه در کنار جاذبه‌های گردشگری دبی جای خود را در دل گردشگران باز کرده است، پس این سایت را همراه کنید تا سفری کوتاه به این منطقه داشته باشید و با آن آشنا شوید.

جمیرا یکی از محبوب ترین مناطق مسکونی در دبی است که علاوه بر پرجنب و جوش بودنش به منطقه‌ای بسیار آرام و دنج معروف است.

منطقه جمیرا را بشناسید

جهت آشنایی با شهر دبی باید بدانید که این شهر همواره داری مکان‌های بسیار جذاب و پرطرفدار برای مسافران و گردشگران خود بوده است، چرا که این شهر گرم ساحلی و مدرن چیزی را از نظر خوش‌گذرانی و رفاه مهمانان خود از کم نگذاشته و همیشه آماده سرویس دهی بسیار دقیق و  یه افرادی است که برای دراز کشیدن و آفتاب گرفتن بر روی سواحل جادویی این شهر سر و دست می‌شکنند که می‌توان از این مناطق بسیار پرطرفدار به جمیرا اشاره کرد.

اما جمیرا کجاست ؟ و چه چیزی آن را تبدیل به یکی از بهترین مکان‌ های گردشگری شهر کرده است؟ و چه امکاناتی باعث شده تا این منطقه برای گردشگران نامی آشنا و مکانی محبوب باشد؟ در ادامه بدانید که جمیرا در زبان عربی به معنای زیبا است که در انتخاب این نام برای این منطقه با توجه به شکل و ظاهر آن بی‌ تاثیر نبوده است، ساحل جمیرا یک ساحل شن و ماسه‌ای سفید بسیار زیبا و خیره کننده است که در منطقه ساحلی خلیج فارس واقع شده است که در امتداد ساحل جنوبی منطقه تاریخی این شهر به سمت محل اتصال با منطقه پالم جمیرا گسترش می یابد و بین انتهای جنوبی ساحل جمیرا که در نزدیکی منطقه زیبای مارینا دبی و منطقه جبل علی پایان می یابد در اصل یکی از لوکس‌ترین و گران‌ ترین مناطق تفریحی دبی به شمار رفته و در گذشته محل زندگی بسیاری از غواصان و ماهی‌ گیران، تجار و همچنین صیادان مروارید بوده است و جمعیت کثیری از مهاجران در آن زندگی می‌کردند که به ساحل شیکاگو نیز معروف است چرا که در گذشته هتل شیکاگو که امروزه آن را به نام هتل برج العرب که توسط شیخ محمدابن رشید المکتوم ساخته شد می‌شناسیم نیز در این منطقه واقع شده است و همچنین وجود شرکت آهن و پل شیکاگو که تانکرهای عظیم نفت شناور را در این منطقه جوش داده بودند نیز در این نام گذاری بی‌تاثیر نبوده است.

این ساحل و حریم آن شامل هتل‌های بزرگ، از جمله هتل برج‌العرب، هتل جمیرا بیچ، استراحتگاه ها، پارک آبی هیجان انگیز وایلد وادی و مراکز خرید است و نواحی مجاور این ساحل که جمیرا 1، 2، و 3 نام دارند و اوم سوقیم 1، 2، و 3 هستند نیز جز منطقه ساحلی جمیرا شمرده می‌شوند، به علاوه جمیرا طیف وسیعی از انواع اموال مختلف مانند ویلا و آپارتمان را به مشتاقان خود ارائه می دهد و منطقه بسیار مناسبی برای مهاجران و سرمایه‌ گذاران خارجی بوده و با تزیینات بسیار خاص و لوکس از قبیل درخت‌های نخل سر به فلک کشیده، عمارت‌های بزرگ با حصارهای بلند، چمن‌ها و گل‌هایی که با دقت و سلیقه کاشته شده‌اند و همچنین سواحل اختصاصی که جزو چشم نوازترین سواحل دبی هستند نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است، گردشگران همچنین می‌توانند از امکاناتی نظیر رستوران‌ها و کافه‌های بسیار مجهز، زمین بازی کودکان، مکان‌های مخصوص پیک نیک و باربکیو و شنا در این ساحل استفاده کنند و از مسجد بسیار زیبای جمیرا که امکان این را پدید آورده تا همه افراد با هر دین و مذهبی به داخل آن راه یافته و از معماری زیبایش دیدن کنند که این اتفاق معمولا در مسجدهای خاورمیانه نادر است.

این منطقه با توجه به ساخت و سازهای انبوه در دهه 90 میلادی بسیار مورد توجه گردشگران مخصوصا توریست‌های اروپایی قرار گرفت و همچنین وجود هتل‌های بزرگ و لوکس در آن بر محبوبیت آن افزود که برخی از این هتل‌ها امکانات حمل و نقل و ترانسفر بسیار لوکسی از قبیل جابه‌جایی با اتومبیل‌های لوکس مانند لیموزین و بنز را به مسافران خود می‌دهند و اتوبوس‌های رایگان آماده جابه‌جایی مسافران به هر نقطه‌ای از جمیرا که مسافران بخواهند، هستند و مسافران همچنین می‌توانند از بلیط نامحدود پارک آبی جمیرا و وایلد واتی و خدمات و تفریحات ساحلی دیگر نیز استفاده کنند.

جمیرا سوپر مارکتهای متعدد و کاربردی زیادی نیز دارد که زندگی روزمره را برای ساکنان و بازدیدکنندگان بسیار راحت می کند و همچنین تعداد زیادی مغازه مخصوص برای بازدیدکنندگان وجود دارد در ” جمیرا 1 ” یک فروشگاه غذای ارگانیک و کافه در مرکز خرید دهکده وجود دارد که محصولات فاقد گلوتن، بدون لبنیات و بدون هورمون را ارائه می کند و شما همچنین می توانید مواد غذایی وگان و محصولات تازه فصلی را پیدا کنید و اگر نگران پیدا کردن مراکز بهداشتی و بیمارستان نیز هستید باید بدانید که موسسات بهداشتی زیادی وجود دارند که در نزدیکی این منطقه وجود دارند و بیمارستان مدیکر نیز در فاصله 6 دقیقه‌ای از بخش مرکزی این منطقه قرار گرفته است.

اگر به دنبال خرید در این منطقه هستید بد نیست که بداند مرکز خرید جمیرا پلازا یک مرکز خرید خوب برای شما است که ممکن است به بزرگی مراکز خرید دیگر نباشد اما دارای طیف وسیعی از خدمات از جمله رستوران‌های مناسب برای تمامی افراد است.

برای ساکنین این منطقه پارکینگ‌های رایگان وجود دارد، اما برای گردشگران پارکینگ‌ها با پرداخت هزینه در دسترس هستند و از نظر حمل و نقل عمومی، بسیاری از ایستگاه‌های مترو مانند ایستگاه تجاری خلیج، ایستگاه برج خلیفه، مرکز خرید دبی، ایستگاه بانک نور و ایستگاه مالی مرکزی در جاده شیخ زاید در نزدیکی جمیرا با فاصله‌ای حدود 5 تا 10 دقیقه هستند و از آنجا که جمیرا هیچ ایستگاه مترو مشخصی ندارد، مسیرهای اتوبوس زیادی وجود دارد که از طریق این منطقه به ایستگاه های مترو متصل می شوند.

با این که ورود به این منطقه ساحلی برای تمامی افراد مجاز است، اما شامل هزینه ورودی مختصری می‌شود که همگی موظف به پرداخت آن هستند و از ساعت 7 صبح تا 11 شب امکان بازدید و استفاده از امکانات تفریحی این مکان برای همه گردشگران مقدور است که این ساعت در روزهای تعطیل به ساعت 11:30 دقیقه شب تغییر پیدا می‌کند و جمیرا یک محله عالی برای هر کسی که به دنبال یک محل اقامت پر جنب و جوش و در عین حال آرام است.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور