Famous Russian festivals

فستیوال‌ های معروف روسیه

2 تیر 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

روسیه کشوری پهناور با اقوام و سنت‌های گوناگون است که آشنایی با آنها می‌تواند برای هر گردشگری که به این کشور سفر می‌کند، جذاب باشد از این رو شرکت در جشن‌ها و فستیوال‌ های معروف روسیه که بر پایه رویدادهای مذهبی و دینی در این کشور هستند سرشار از شادی و هیجان است و میتواند برای افراد خارجی متفاوت‌تر به نظر بیایند چرا که روس‌ها این جشن‌ها و فستیوال‌ها را به صورتی بسیار عظیم تر و هیجان‌انگیز برگزار می‌کنند. بسیاری افراد سعی می کنند در تاریخ فستیوال ها در تور روسیه شرکت کنند و بعضی آژانس ها در این ایام، آفر های ویژه ای برای مسافران در نظر می گیرند.  با ما همراه شوید تا با مهم‌ترین و با شکوه‌ترین این فستیوا‌ل‌ها آشنا شوید و بتوانید در سفر خود از این اطلاعات بهره ببرید.

 

فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ بی شک از به یاد ماندنی ترین خاطرات برای هر گردشگری است.

با فستیوال‌های معروف روسیه آشنا شوید

فستیوال زمستانی روسیه

روسیه کشوری است که زمستان‌های بسیار سردی را در هر سال تجربه می‌کند و آب و هوای روسیه همیشه سرد و خنک می باشد ، از این جهت فستیوال‌های زیاد زمستانی در آن برگزار می‌شود تا سردی هوا را برای مردم دلنشین کند و یکی از این فستیوال‌ها، فستیوال زمستانه بسیار شاد و سرگرم کننده‌ای است که از تاریخ 25 دسامبر تا 5 ژانویه به طول می‌انجامد و شامل برنامه‌های بسیار متنوع و هیجان انگیز و بازی‌ها، اسکی سواری و نمایش‌های سنتی برای تمامی سنین است.

 

فستیوال شب‌های سفید سنت پترزبورگ

شب‌های سفید روسیه در سنت پترزبورگ بی شک از به یاد ماندنی‌ترین خاطرات برای هر گردشگری است که به این شهر سفر می‌کند که هر ساله بین ماه‌های می تا جولای اتفاق می‌افتد و در آن برترین هنرمندان و موسیقی‌دانان روسی به اجرای برنامه‌های مختلف که مهمترین آنها تاتر مارینسکی است و در آن انواع نمایش و معرفی آثار تاریخی، رقص باله و موسیقی کلاسیک روسی است می‌پردازند که بیش از یک میلیون نفر در آن شرکت میکنند و همچنین مهمترین بخش آن (اسکارلت سنت) است که در آن نمایش فوق‌العاده خیره کننده و جادویی آتش بازی بر روی رودخانه نوا به چشم می‌خورد.

 

فستیوال بین‌ المللی گل مسکو

این فستیوال سالانه در مسکو و با شرکت طراحان برتر تزیین گل و گیاه و هنر باغبانی برگزار می‌شود که برای طراحان خارجی غیر روسی نیز بسیار جذاب است و آنان را به شهر مسکو می‌کشاند و محل برگزاری آن در پارک معروف گورکی این شهر و فضای باز است و فروشندگان گل نیز به این فستیوال رفته و می‌توانند گل را با قیمت پایین و به صورت عمده خریداری کنند.

 

فستیوال ماسک طلایی مسکو

این فستیوال هر ساله در فصل بهار و در سالن‌های باشکوه و معروف روسیه اجرا می‌شود که شامل برنامه‌های هنری بسیارهیجان انگیز از قبیل اپرا و شعر خوانی است که رقص‌های شاد روسی در هنگام اجرای آنها اجرا می‌شود و جایزه تاتر ملی روسیه به نفرات برتر اجرا کننده داده شده و افراد زیادی از آن استقبال می‌کنند تا با فرهنگ‌های روسیه بیشتر آشنا شوند.

 

فستیوال روز آزادی

این فستیوال شامل بسیاری از احساسات میهن پرستانه به خاطر پیروزی اتحاد جماهیر شوروی پس از مبارزه با قدرت نازی‌ها است و به طور گسترده‌ای توسط واحد نظامی روسیه جشن گرفته می‌شود به همین دلیل  شما آتش بازی‌ها، رژه‌های نظامی و بسیاری دیگر از مراسم  را در این مراسم مشاهده می‌کنید و واحد نظامی تمام تلاش خود را برای نشان دادن نظم خود انجام می دهد، بخش های دیگر شامل نمایش بسیاری از تانک های جنگی و موشک ها است. بنابراین، هنگام تماشای ارتش روسیه در خیابان میدان سرخ، احساسی از وطن دوستی را احساس خواهید کرد.

 

فستیوال ماسلنیتسا

ماسلنیتسا را شاید بتوان به عنوان شادترین فستیوال روسیه نام برد و این جشن از زمان‌های بسیار دور یعنی در دوره اسلاوها در روسیه برگزار می‌شده است که در آن زمان بیشتر برای یادآوری خاطرات مردگان بوده است، اما با گذشت زمان روس‌ها این جشن را برای سرگمی، شادی و کنار هم بودن  برگزار می‌کنند و در آن خوراکی معروف روسی به نام بلینی ( blini ) پخته شده و از شرکت کنندگان با این شیرینی پدیرایی می‌شود که نماد آفتاب گرم و درخشان است و مردم با انواع سرگرمی‌ها از قبیل سورتمه سواری‌ اسب سواری و موسیقی مشغول هستند که تاریخ آن دقیقا بعد از تعطیلات زمستانی است.

 

فستیوال عید پاک ارتدوکس روسی

این فستیوال که نماد سنت در روسیه است با تفاوت خاصی از سایر کشورها، با توجه به تقویم روسیه برگزار می‌شود که در طول این مراسم، افراد زیادی در کلیسا گرد هم می‌آیند و به دعا خوانی و عبادت می‌پردازند و جالب است بدانید که این مراسم به هفته عید پاک مشهور است چرا که روز عید پاک ارتودوکس جز تعطیلات عمومی نیست و مردم به فعایت‌های دیگری مانند رنگ کردن تخم مرغ، پختن انواع شیرینی‌ها و رفتن به کلیسا می‌پردازند.

 

فستیوال سال نو

این فستیوال از مهمترین فستیوال‌ها در روسیه است که در سراسر کشور برگزار میشود و اگر قصد مسافرت به روسیه را دارید، باید در میدان سرخ برای آتش بازی‌های شگفت‌انگیز که در شب اتفاق می افتد حضور داشته باشید و همچنین میتوانید از دیدن آتش‌بازیهای با شکوه سنت پترزبورگ بر روی رودخانه نوا لذت ببرید و پاک ها و فضای باز به جشن و پایکوبی بپردازید و خوردنیها و نوشیدنیهای بسیار هیجان انگیزی که برای این مراسم تدارک دیده شده‌اند را امتحان کنید و نگران دمای هوای بسیار سرد این کشور نباشید چرا که این فستیوال در از روز  31 دسامبر تا 1 ژانویه در هر ساله برگزار میشود.

 

فستیوال گوزن شمالی

این فستیوال در فهرست یکی از معروف‌ترین جشنواره های زمستانی در روسیه است و شما در طول اقامت در شهرهایی مانند مسکو و سنت پترزبورگ نمیتوانید شاهد باشید بنابراین باید به مناطق شمالی و دور افتاده این کشور بروید تا در این فستیوال که توسط مردم بومی منطقه یامال برگزار می‌شود شرکت کرده و مسابقات پر شور و هیجان گوزن‌ها از جمله سورتمه‌ سواری آنها و همچنین ملاقات با مردمی بومی آن منطقه را تجربه کنید و استیک خوشمزه گوزن را مهمان آنها باشید.

فستیوال کریسمس ارتودوکس ها

اگر در زمستان به روسیه سفر کنید باید بدانید که در این کشور کریسمس در روز هفتم ژانویه برگزار می‌شود  و هر پل، پارک، مکان های عمومی با چراغ‌هایی بسیار زیبا تزئین می‌شود، و کلیساها نیز پذیرای مردمی هستند که برای برگزاری جشن و عبادت به آنجا می‌روند و اوج شکوه این رویداد را می‌توان در شهرهای بزرگ از جمله مسکو و سنت پترزبورگ مشاهده کرد.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور