Canadian visa pickup

پیکاپ ویزای کانادا

25 خرداد 1401

7 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

پیکاپ ویزا یا همان پیکاپ پاسپورت در اصطلاح به روند ارسال گذرنامه به سفارت و بازگرداندن آن همراه با ویزا به متقاضی گفته می ‌شود. گرچه حضور شما برای مصاحبه یا انگشت نگاری واجب و الزامی است ولی بعد از صدور ویزا، نیازی به حضور برای الصاق ویزای شما نخواهد بود. در نهایت خیلی از متقاضیان با توجه به وقت و هزینه ‌ای که باید برای سفر به کشورها برای انجام کارهایشان بگذارند، ترجیح می ‌دهند که مدارک خود را به فرد یا شرکت مرتبط این کار بدهند تا به عنوان نماینده، کارهای آن‌ ها را دقیق انجام بدهد.

 

خوشبختانه از آنجاییکه خدمات ویزای کانادا یکی از اصلی ‌ترین خدمات مجموعه مسافرتی سلام پرواز بشمار می رود، اما دپارتمان پیکاپ ویزای ما نیز با بهره‌ مندی از تیم مجرب اجرایی و البته دفاتر و کارگزاران برون مرزی خود آماده ارائه خدمات پیکاپ ویزای کانادا به شما متقاضیان محترم خواهد بود. لازم به ذکر است که خدمات پیکاپ ویزای کانادا، سفارت ‌های این کشور در ترکیه و امارات را پوشش می ‌دهد و شما برای اطلاعات بیشتر در خصوص پیکاب ویزای کانادا در این 2 کشور و آدرس و اطلاعات کامل سفارت کانادا در کشورهای همسایه می توانید با مشاوران ما در مجموعه سلام پرواز تماس حاصل نمایید.

پیکاپ ویزا کانادا چیست؟

هنگامی که پاسخ درخواست ویزا کانادا شما از طریق ایمیل به اطلاع تان رسید، فرد موظف است حضورا با در دست داشتن پرینت ایمیل و پاسپورت خود به سفارت کشور مربوطه مراجعه نماید و نسبت به الصاق ویزایش اقدام کند. بنابراین بسیاری از متقاضیان به دلیل محدودیت ‌های زمانی و یا صرفه ‌جویی در هزینه‌ هایشان با استفاده از خدمات پیکاپ از سفر مجدد به کشور مربوطه که می تواند ترکیه یا امارات باشد و دریافت ویزای خود اجتناب می ‌کنند. به این دلیل متقاضی این امکان را دارد که با تعیین نماینده‌ قانونی، پرینت ایمیل سفارت به همراه پاسپورت خود را در اختیار این نماینده قرار بدهد و با هزینه ‌ای بسیار کم و در بازه زمانی کوتاه، بدون نیاز به اقامت در این کشورها ویزای خود را دریافت کند.

نکته: البته باید حتما توجه داشت که ارائه خدمات پیکاپ پاسپورت مستلزم اخذ مجوزهای قانونی از پلیس مهاجرت می باشد، چرا که در حالت عادی به همراه داشتن تعداد زیادی پاسپورت توسط افراد متفرقه منع قانونیدارد و صاحبین پاسپورت ‌ها را نیز با مشکلاتی  جدی مواجه خواهد کرد.

پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

برای پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه کارشناسان دپارتمان پیکاپ آژانس سلام پرواز پاسپورت شما متقاضیان عزیز را از طریق پروازهای مختص پیکاپ به سفارت کانادا در آنکارا ارسال می کند و درست بعد از مراحل اداری، پاسپورت مهرخورده را با اولین پرواز به تهران باز می گرداند تا تحویل شما شود. همچنین بطور دقیق نمی‌ توان زمان مشخصی برای خدمات پیکاپ بیان کرد، ولی به جرات می ‌توان گفت با توجه به انجام صفر تا صدی مراحل کار و سه پرواز منظم در هفته، همکاران ما سریعترین خدمات را در زمینه پیکاپ پاسورت در کشور به شما ارائه می کنند.

  • پیکاپ ویزای کانادا از استانبول

برای پیکاپ ویزای کانادا از استانبول ما پاسپورت شما را ارسال خواهیم کرد و سپس بعد از انجام کارهای اداری توسط سفارت کانادا، پاسپورت مهر خورده را باز می ‌گردانیم تا به شما تحویل بدهیم. اگرچه برای این کار نمی ‌توان زمان دقیقی را به شما بدهیم.

  • پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا

برای پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا، پاسپورت شما ارسال می ‌شود و بعد از انجام کارهای اداری توسط سفارت کانادا، پاسپورت مهرخورده به ایران بازگردانده می شود و طبیعتا برای این کار هم نمی ‌توانیم زمان دقیقی تعیین کنیم.

 

مدت زمان پیکاپ ویزا

پیکاپ پاسپورت معمولا بین 7 الی 10 روز کاری زمان خواهد برد. اما با توجه به شرایط کاری سفارت ها در این دوران اپیدمی کرونا مشخص نیست چقدر زمان می برد! البته شما متقاضیان تا 30 روز زمان دارید تا برای پیکاپ ویزای کشورهای کانادا خود اقدام نمایید. در صورتی که در این بازه زمانی برای پیکاپ اقدامی انجام نگیرد، ریجکت خواهید شد و با توجه به هماهنگی های لازم با کارگزاران و شرکت های پستی، بعد از اقدام برای پیکاپ ویزا حدودا بین 7 تا 10 روز کاری پاسپورت به دست شما خواهد رسید.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا کانادا چیست؟

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزا کانادا عبارتند از :

ویزای مهاجرتی پیکاپ ویزای کانادا

  • پاسپورت امضا شده
  • پرینت ایمیل سفارت
  • تکمیل صفحه آخر ایمیل سفارت (شامل نام کوچک متقاضی، قد، رنگ چشم، ایمیل، آدرس و شماره تلفن)
  • دو قطعه عکس ۵*۷ (که یک قطعه از آن مهر محل عکاسی را داشته باشد)
  • فرم وکالت

ویزای غیر مهاجرتی پیکاپ ویزای کانادا

  • پرینت ایمیل سفارت
  • پاسپورت امضا شده
  • رسید انگشت نگاری VAC
  • فرم وکالت

هزینه پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

انجام پیکاپ پاسپورت شامل هزینه های دفاتر وک و دستمزد آژانس های دارای مجوز مثل سلام پرواز خواهد بود. البته شما عزیزان بسته به این که کجا انگشت نگاری کرده باشید، کمی در هزینه ها متفاوت می باشد. دفاتر وک بعد از انجام امور لیبل شدن ویزا، پاسپورت شما را تنها از طریق پست های داخل کشوری به آدرسی که شما معرفی کرده اید ارسال می کنند و سپس بسته به محل انجام انگشت نگاری کانادا، کمی هزینه پیکاپ ویزا کم و زیاد می‌ شود. اگر انگشت نگاری شما در استانبول انجام شده باشد برای پیکاپ ویزا از دفتر وک استانبول هزینه های اضافی پرداخت نخواهید کرد.

  • هزینه پیکاپ ویزای کانادا از استانبول برای پرونده ای که در استانبول انگشت نگاری شده باشد:  121.5 لیر
  • هزینه پیکاپ ویزای کانادا از استانبول برای پرونده ای که در آنکارا انگشت نگاری شده باشد:  121.5 لیر + 60 لیر

هزینه آژانس های مسافرتی هم بین یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان متغیر است که این مبلغ قابل تغییر می باشد. البته برخی آژانس ‌ها شرایط رقابتی قابل توجهی را برای متقاضیان ایرانی فراهم کرده ‌اند که پیشنهاد می کنیم در خصوص انتخاب آژانس هوشمندانه و با تحقیق اقدام نمایید.

پیکاپ پاسپورت کانادا

شما با انتخاب کارگزاری برای پیکاپ، وکالت خواهید داد که کارگزار به عنوان نماینده شما پاسپورت و سایر مدارک لازم برای ویزا کانادا شما را وارد سفارت نماید و درست بعد از آن هم ویزا به پاسپورت ضمیمه شده را از سفارت دریافت میکند و در ایران به شما تحویل می دهد. بنابراین مفهوم پیکاپ پاسپورت کانادا عملا تفاوتی با پیکاپ ویزا کانادا ندارد و از هر دو اصطلاح استفاده می شود.

پیکاپ پاسپورت کانادا از کجا انجام می شود؟

کانادا در حال حاضر در ایران هیچ گونه فعالیت کنسولی ندارد. به همین دلیل شما مسافران عزیز باید یکی از سفارت های کانادا در دیگر کشورها را برای انجام انگشت نگاری برگزینید. در صورتی که از روش آنلاین برای ویزای کانادا اقدام کرده اید، این امکان را دارید که از بین تمام کشورهایی که سایت VFS اعلام کرده یک کشور را برای انگشت نگاری انتخاب نمایید و اما در صورتی که از روش غیر آنلاین برای گرفتن ویزا اقدام کرده باشید، انگشت نگاری شما تنها در آنکارا و استانبول انجام خواهد شد.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اتباع ایران در هر کشوری غیر از امارات انگشت نگاری کرده باشند، در نهایت ویزای آن ها در ترکیه صادر خواهد شد و اگر هم در امارات انگشت نگاری کرده باشید، صدور ویزای شما در امارات و یا ترکیه انجام می پذیرد. در نتیجه پیکاپ پاسپورت کانادا تنها از آنکارا، استانبول، دبی و ابوظبی انجام خواهد شد.


 

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور