The most important festivals of Agra

مهمترین فستیوال های آگرا

21 خرداد 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

شهر آگرا زمانی  پایتخت امپراطوری مغول بوده است و همین باعث می شود، قصه ها و آیین های تاریخی جذابی در دل خود داشته باشد. معروف ترین نماد آگرا تاج محل است. بنایی که زیبایی آن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند اما این شهر، رویدادها و نمایشگاه هایی نیز دارد که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند.  فرهنگ و معماری آگرا بسیار غنی است و مهمان نوازی بخشی از تاریخ و فرهنگ مردم این شهر محسوب می شود. سالانه چندین میلیون توریست از سراسر جهان وارد آگرا می شوند و ضمن تماشای جلوه های بی نظیری از هنر هندی، در جشنواره ها شرکت می کنند و خود را مهمان طعم و عطر بی نظیر غذاهای این شهر می کنند. آژانس های مسافرتی معمولا در تاریخ برگزاری جشنواره ها آفرهای ویژه ای برای تور هند در نظر می گیرند که می تواند بهترین روش برای سفر به این شهر زیبا و شرکت در فستیوال های آن باشد. 

 

بسیاری افراد آگرا را با تاج محل می شناسند اما این شهر، فستیوال هایی نیز دارد که هر سال گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

جذاب ترین جشنواره های اگرا

از زمان های بسیار قدیم، دوره های خاصی از سال در سرتاسر هند نمایشگاه ها و جشنواره های متعددی برگزار می شده است.  با وجود این، فستیوال های آگرا متفاوت هستند و اگر این شهر یکی از مقصد های سفر شما است، جشن های آن را نباید از دست بدهید. در ادامه در مورد این جشنواره ها و نمایشگاه های مهم اطلاعاتی کسب می کنید تا فرصتی برای دیدن رویدادهای شگفت انگیز و ارزشمند و ساختن خاطرات عالی به دست بیاورید.

تاج ماهوتساو

جشنواره Taj Mahotsav از سال 1992 آغاز شد و از آن زمان تاکنون به اوج رسیده است زیرا گردشگران چه از خارج و چه داخل هند، تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام می دهند. تاج ماهوتساو هر سال در تاریخ 18 تا 27 فوریه برگزار می شود. این فستیوال برای تشویق و فراهم کردن بستری برای به نمایش گذاشتن و فروش آثار صنعتگران راه اندازی شد. تا هنرهایی که با پیشرفت صنایع به سمت محو شدن می رفتند دوباره احیا شوند. کالاهایی که در غرفه ها عرضه می شوند، چندان گران نیستند اما جذابیت و ارزش هنری بسیاری دارند. 

هنرمندان بسیاری از نقاط مختلف کشور در این جشنواره جمع می شوند و آثار هنری خود را به نمایش می گذارند: ابریشم از بنار، کارهای مرمری از آگرا، آثار هنری مرتبط با نیشکر از شمال شرقی هند، فرش و شال از کشمیر ، وسایل برنجی از مرادآباد و منبت کاری های سنگی از تامیل نادو و … 
با شرکت در این جشنواره و تماشای نمایش هایی که در آن برگزار می شود، می توان نگاهی کلی به فرهنگ هند انداخت. رقص، موسیقی و شعرخوانی توسط افرادی که از پس زمینه های فرهنگی مختلف آمده اند و هر یک حال و هوای شهر خود را در اجراهایشان به نمایش می گذارند. 
اگر می خواهید طعم و مزه های جذاب را بچشید، تاج ماهوتساو بهترین محل برای تان خواهد بود. گذشته از اجراهای عجیب و غریب و قطعات هنری نفیس، غذاهایی که توسط آشپزان درجه یک تهیه شده اند، منتظر هستند تا پرزهای چشایی شما را خوشحال کنند! این جشنواره برای کودکان نیز بسیار جذاب است. چرخ و فلک ها، وسایل بازی مختلف و البته فیل سواری و شتر سواری بچه ها را حسابی سرگرم می کند.

باتشوار ملا

Bateshwar نام یک شهر معبدی است که تقریباً در 70 کیلومتری آگرا واقع شده است. یک شهر معنوی که 108 معبد هندو در آن وجود دارد که به خدایان و الهه های بی شماری اختصاص یافته اند.  با این حال، خدای اصلی در اینجا Bateshwar Mahadev است که نام شهر از روی آن برگرفته شده است. هر ساله ، تقریباً بین اکتبر و نوامبر، جشنواره ای در این منطقه برگزار می شود. تاریخ برگزاری مطابق با تقویم قمری هندوها است. بنابراین، زمان دقیق آن را نمی توان اعلام کرد. 

این فستیوال را در واقع می توانیم یک نمایشگاه گاو نیز بدانیم. زیرا حیواناتی مانند گاو، فیل، اسب، شتر و بز به همراه فروشندگان و خریداران خود در آن حضور دارند. در نتیجه باتشوار ملا محلی برای تجارت نیز محسوب می شود. فرصت مناسبی برای تماشای زندگی روستایی هند که پر جنب و جوش، جذاب و در عین حال آرام و ساده است. این رویداد در زمانی برگزار می شود که برای نماز خواندن به خدای اصلی فرخنده و خوش یمن است. در این دوره افراد در آب های رودخانه مقدس یامونا غسل می کنند تا روح و جسم شان از آلودگی ها پاک شود.
این نمایشگاه در هفته اول با نمایش گاو آغاز می شود. در هفته دوم، شترها و اسب ها خرید و فروش می شوند و در هفته آخر یا هفته سوم، الاغ و بزها را به فروش می رسانند. در هفته آخر مغازه های مختلف باز می شوند و برای سرگرمی کودکان  برنامه های فیل سواری و شتر سواری نیز انجام می شود. 

رام بارات

یکی از مهمترین و جذاب ترین جشنواره های آگرا، Ram Barat برای بزرگداشت ازدواج راما و سیتا برگزار می شود. این دو از شخصیت های اسطوره های هند هستند و داستان های جذابی در مورد ازدواج شان روایت می شود. هر سال، بخشی از شهر شبیه محل عروسی تزئین می شود، هزاران زن لباس عروس به تن می کنند و تاج گل به گردن می آویزند و با ارابه های تزئین شده در شهر می چرخند. نمونه ای از جامعه شاد و رنگارنگ هندی را می توانید در رام بارات تماشا کنید. مردم همه لباس های زیبای رنگارنگ می پوشند و به رقص و پایکوبی می پردازند. این جشنواره در ما سپتامبر یا اکتبر برگزار می شود. بنابراین اگر قصد سفر به هند را دارید بهتر است برای این زمان برنامه ریزی کنید. 

لاتمار هولی

هولی یا همان جشنواره رنگ ها، معمولاً در سراسر هند برگزار می شود اما جشنواره Lathmar Holi کمی متفاوت است و یک هفته زودتر برگزار می شود. در واقع جشنواره هولی برای استقبال از آغاز بهار و خداحافظی با زمستان جشن گرفته می شود. در این جشن هم مردم روی هم رنگ می پاشند. آنچه این جشنواره را در آگرا جذاب تر می کند این است که زنان روستای بارسانا در نزدیکی آگرا، با ترکه های چوبی مردان را دنبال می کنند! نگران نشوید. این یک نمایش است و از داستان های اساطیری هندی برگرفته شده است. جایی که کریشنا توسط رادها و گوپیس دور رانده می شود.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور