Mirmahna Kish beach park

پارک ساحلی میرمهنا کیش

25 خرداد 1401

9 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

پارک ساحلی میرمهنا، بزرگ‌ ترین پارک ساحلی جزیره‌ زیبای کیش بشمار می رود که در بلوار دریا قرار دارد. بلوار دریا یکی از بلوارهای اصلی و بزرگ جزیره‌ کیش بوده که مسیری پررفت و آمد و نسبتا شلوغ جزیره هم به حساب می آید. لازم به ذکر است که امتداد این پارک ساحلی دیدنی و پر از توریست از مسجد خاتم الانبیاء شروع می ‌شود و تا میدان جاسک ادامه می ‌یابد و نیز این پارک ساحلی درست در نزدیکی محله‌ عرب ها قرار گرفته است که این محله مکان زندگی بومیان جزیره‌ کیش هم بشمار می رود‌. به همین علت شما این امکان را دارید که علاوه بر لذت بردن از تفریحات مدرن پارک ساحلی میرمهنا کیش، با بافت سنتی و زندگی مردم محلی جزیره‌ کیش هم در این منطقه آشنا بشوید. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه شگفت انگیز با سلام پرواز همراه باشید.

 

پارک ساحلی میرمهنا، بزرگ‌ ترین پارک ساحلی جزیره‌ زیبای کیش بشمار می رود که در بلوار دریا قرار دارد.

معرفی پارک ساحلی میرمهنا کیش

جزیره کیش برای هر نوع سلیقه‌ ای مقصدی ایده‌آل بوده و همیشه سوپرایزهای زیادی برای گردشگران دارد که یکی از این سوپرایزها پارک‌ های ساحلی و زیبای این منطقه است که بینندگان را مجذوب خود می ‌کند، این پارک درست در ساحل شمالی جزیره کیش قرار دارد. بیشتر مردم این پارک ساحلی را که از مسجد خاتم‌ الانبیاء تا میدان جاسک به نوار ساحلی کشیده شده است، به غروب‌ های دلنشین و زیبایش می ‌شناسند. در میان نوار ساحلی، اسکله ماهیگیری میرمهنا به چشم می خورد که پارک ساحلی را به دو بخش فاز یک و فاز دو تقسیم بندی کرده است. شما علاقه مندان برای گشت ‌و گذار در فاز یک پارک ساحلی میرمهنا میتوانید از مسیرهای پیاده رو، آلاچیق‌ ها و محل‌ های پخت کباب بهره ببرید. فاز یک این پارک که مساحتی حدود 41000 متر مربع پذیرای گردشگران می باشد. ویژگی های دیگر این فاز داشتن نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی، مسیر دوچرخه سواری، بوفه و چایخانه و… است. همچنین علاوه بر همه اینها در بیشتر مواقع شما می توانید در کنار اسکله ماهی گیری از تماشای لاک پشت های آزاد هم نهایت لذت را ببرید.

 

در فاز دو که خیلی بزرگتر از فاز یک میباشد به تازگی محوطه ‌سازی آن به اتمام رسیده و دو زمین ‌بازی عالی برای کودکان ساخته شده است که می ‌توانند فرزندانتان به راحتی در آنجا به تفریح و خوشگذرانی کنند. از دیگر جذابیت‌های پارک ساحلی میرمهنا، اسکله تفریحی آن است که در زمان‌ های مجاز شما این امکان را دارید بر روی اسکله بروید و با قلاب های خودتان شروع به ماهی ‌گیری ‌کنند. این اسکله چشمنواز در سال 1385 ساخته شده که در طول آن چهار محل برای تماشای دریا و چهار پلگان برای سوار شدن قایق ‌های تفریحی تعبیه شده است. با قدم زدن در شب ‌ها شما در اسکله میرمهنا یا رستوران‌ های اطرافش موزیک های زنده ای را می شنوید، هر چند که در تمام جزیره این امکان هست که موسیقی زنده را بشنوید، اما گوش دادن به موسیقی در این مجموعه تفریحی به راستی که دلنواز و آرامش بخش است. فاز دو با مساحت حدود 50000 متر مربع در حال تکمیل شدن است و نیز در این فاز دو زمین بازی کودکان در نظر گرفته شده است؛ در اسکله ماهیگیری این پارک شما می توانید در زمان هایی که ماهیگیری آزاد میباشد به صورت تفریحی و شخصی مشغول ماهیگیری و لذت بردن از آن شوید.

 

همچنین مسافران تور کیش به هنگام پیاده روی در پارک ساحلی میرمهنا میتوانند اسکله ماهیگیری و رشته کوه‌ های جنوبی کشور ایران که به ” کوه ‌های آفتاب “ نیز شهرت دارد، ببینند. ضمنا بعد از خوشگذرانی در این پارک ساحلی می ‌توانید به بازدید از شهر زیرزمینی کاریز که با قدمت و تاریخچه کیش ارتباط تنگاتنگی دارد، بروید و با دیدن آثار شگفت انگیز گذشتگان و فسیل های موجود در آن تاریخ این جزیره را در ذهنتان تداعی کنید. جالب است این را هم بدانید که در اینجا هم مثل بقیه جزیره، خرید یکی از تفریحات همیشگی و ثابت بازدید کنندگان میباشد که شما بر حسب علاقه تان میتوانید از بازارهای جنجالی آن مثل: بازار قدیمی صفین، بازار زیتون و بازار ونوس و… اجناس مورد نظرتان را براحتی خریداری کنید. برای صرف غذایی لذیذ هم پیشنهاد می ‌کنیم به رستوران های توتی فروتی و میر مهنا هم سری بزنید و علاوه بر خوردن غذاهای سنتی و خوشمزه از فضای جذاب آنها هم لذت ببرید. مهمه بدونید که شنا کردن در محدوده پارک ممنوع می باشد.

 

در ادامه جالبه بدونید در پارک میرمهنا گونه‌ های جانوری متنوعی سکونت دارند. همچون انواع پرنده‌ ها اعم از مرغ ماهی‌ خوار و لک لک هایی که بر فراز آسمان ساحل و همینطور روی سطح آب در حال پرواز کردن هستند زیبایی این فضا را دوچندان کرده اند. همچنین در ساحل می ‌توانید انواع مرجان ها، صدف‌ ها و گوش‌ ماهی ها، حلزون ها و سنگ ‌های جالب و زیبایی که امواج خروشان از دل دریا با خود به ساحل می‌آورند را نظاره گر باشید‌. تعداد زیادی از لاکپشت ‌های مخصوص خلیج فارس، در این ساحل زندگی می ‌کنند که دیدنشان به خصوص برای کودکانی که به دنبال هیجان و سرگرمی هستند، مناسبه است. همچنین بازار ماهی که در این پارک ساحلی وجود دارد، یه گردشگران این امکان را می‌ دهد که از ماهی‌ های تازه صید شده‌ آب‌‌ های خلیج فارس خریداری و نوش جان کنید. در پارک ساحلی میرمهنا، بازارچه ‌های عرضه کننده‌ انواع سوغات و صنایع دستی جزیره‌ کیش مثل پوشاک، مواد غذایی و کالاهای متنوع دیگری به وفور وجود دارد که نیاز بازدید کنندگان را رفع می‌ کند. همینطور مکانی مناسب دوچرخه سواری برای افرادی که علاقه مند به این ورزش لذت بخش در طول بازدید از ساحل و دریا هستند هم وجود دارد که بتوانند از سفرشان کلی لذت ببرند.

 

اسکله تفریحی میر مهنا

اسکله تفریحی میرمهنا در شمال جزیره کیش و در پارک تفریحی ساحلی میرمهنا قرار دارد و این اسکله درست در سال 1385 ساخته شده و در طول اسکله چهار پلکان برای سوار شدن قایق های تفریحی و چهار محل برای تماشای دریا تعبیه شده است که همگی دارای نورپردازی مسحور کننده ای هستند. ضمنا شما با قدم زدن بر روی این اسکله می توانید مسجد ساحلی خاتم الانبیا، اسکله ماهیگیری و رشته کوه های جنوبی کشور ایران را ببینید و همچنین در اسکله تفریحی میرمهنا کیش امکانات فوق العاده ای در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت که از جمله‌ این امکانات می توان به قایق های تفریحی و… اشاره نمود و همچنین چهار مکان برای تماشای دریا تعبیه شده که همگی شما را شیفته خود می کنند.

 

تفریحات و امکانات پارک تفریحی میرمهنا

با قدم زدن در این منظقه اسکله های ماهیگیری و رشته های جنوبی شما را به خود مجذوب می کنند که همین موضع، محبوبیت و جذابیت بازدید از اسکله تفریحی میرمهنا کیش را برای بازدید کنندگان دوچندان کرده و نیز جدا از مساله جذابیت این مکان ها به دلیل نورپردازی فوق العاده ای که دارند؛ جایی عالی و مناسبی برای عکاسی بشمار می روند. یکی دیگر از کارهایی که می توانید بر روی این اسکله تفریحی تجربه کنید؛ ماهیگیری در زمان های مجاز است و به طور کلی جزیره کیش در چند سال گذشته با رشد قابل قبولی در حوزه‌ گردشگری بدست آورده است. بی شک یکی از عواملی اساسی که منجر به تقویت این موضوع شده است خدمات با کیفیتی است که در اختیار مراجعه کنندگان و مسافران در جاذبه های دیدنی، هتل ها و کلوپ های ورزشی قرار می گیرد.

 

اگر قصد دارید به همراه خانواده تان یک نیم روز تفریحی به یادماندنی را پشت سر بگذارید، ساحل میرمهنا برای شما بهترین گزینه در تور کیش می باشد. این پارک ساحلی که در دو فاز طراحی و ساخته شده که تمامی امکانات یک ساحل جذاب را به شما ارائه می کند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به امکانات هیجان انگیز ساحلی و دریایی مانند بانانا سواری و غیره اشاره نمود که از بهترین تفریحات کیش بشمار میرود. البته برای اعضای کوچک تر خانواده می توانید از امکانات تفریحی و بازی که در این منطقه هست، استفاده کنید که به صورت رایگان در دسترس شماست. همچنین سایر امکانات این ساحل تفریحی را می توان دسترسی به سرویس بهداشتی، کافی شاپ، آلاچیق، ابزار طبخ غذا و … اشاره کرد و به طور کلی برای کسانی که راهی کیش شده اند، ساحل میرمهنا برای یک پیک نیک یکروزه بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد. به طور کلی می توان گفت که این ساحل دارای امکانات مناسبی در دسترستان گذاشته که جزو بهترین انتخاب ها برای تمامی خانواده ها و گردش با دوستان نامبرده می شود.

 

دسترسی به ساحل میرمهنا

دسترسی به این ساحل چندان کار سختی نیست و می توانید از هتل ها و مراکز خرید بزرگ جزیره کیش دسترسی بسیار راحتی به این ساحل داشته باشید. در ادامه ساحل میر مهنا در امتداد خیابان حد فاصل مسجد خاتم الانبیا و میدان جاسک قرار گرفته و یکی از مهمترین مراکز گردشگری در جزیره کیش به حساب می آید. برای دسترسی به این ساحل می توانید هتل های نزدیک را برای اقامت انتخاب کنید و یا با تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی به این قسمت از جزیره برسید.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور