Mashhad Mellat Park amusement park

شهربازی پارک ملت مشهد

1 تیر 1401

9 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

برای مسافرانی که در سفر با تور مشهد به دنبال هیجان، تفریح و خوشگذرانی غیر قابل توصیفی هستند، ” شهربازی پارک ملت مشهد ” یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. این شهربازی درست در سال 1351 خورشیدی در قلب بزرگترین بوستان شهر مشهد، با نام پارک ملت بنا شده است و به عنوان اولین شهربازی مشهد دارای محبوبیت ویژه ای برای شهروندان مشهد و گردشگران عزیز است. مجموعه ای که 30 هزار مترمربع وسعت داشته و بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه را در خود جای داده و عظمت آنرا وقتی از نزدیک مشاهده اش کنید، متوجه اش می شوید. مجموعه شهربازی و سرگرمی پارک ملت به عنوان اولین دارنده گواهی استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور نیز نامبرده میشود و از نظر تنوع و کیفیت در میان برترین شهربازی های ایران حرف های زیادی برای گفتن دارد. در آخر لازمه بدونید که این مجموعه هیجانی و تفریحی، محیط فوق العاده برای بازی و تفریح افراد مختلف با هر رده سنی اعم از کودکان و بزرگسالان فراهم کرده که خانواده و دوستان در کنار هم می توانند اوقات خوشی برای خود رقم بزنند.

 

برای مسافرانی که در سفر به مشهد به دنبال هیجان، تفریح و خوشگذرانی غیر قابل توصیفی هستند، شهربازی پارک ملت مشهد یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

معرفی شهربازی پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد جزو بهترین مکان های تفریحی مشهد به دستور محمد رضا پهلوی درست در سال 43 شروع به تاسیس آن شد. در آن سال ها این مجموعه خارج از محدوده شهر مشهد بود اما با رشد شهر مشهد به مرور جزوی از شهر شد و بعنوان مهمترین جاذبه گردشگری مشهد حرف های زیادی برای گفتن دارد و نیز دقت کنید که معماری پارک سبک انگلیسی دارد. این پارک یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های مشهد بشمار می رود و مساحت پارک 720 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده و در ادامه در سال 51 اولین شهربازی مشهد درون این پارک افتتاح و بازگشایی شد و امروزه بزرگترین شهربازی مشهد بشمار میرود و در ادامه به شرح کامل امکانات آن بیشتر می پردازیم. در کنار این شهربازی دریاچه ای بزرگ و زیبا در پارک وجود دارد که زیبایی منحصر به فردی را در این مجموعه تفریحی ایجاد کرده است. بسیاری از مسافران در کنار این دریاچه و درختان چند ده ساله پارک کلی خوش می گذرانند و عکس های یادگاری از خود می ‌گیرند. همچنین اطراف پارک مسیری مخصوص دویدن برای رفاه حال شما در نظر گرفته شده و نیز زمین های ورزشی، بزرگترین استخر روباز مشهد با مساحت 1250 متر مربع ، زمین چمن فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس ، و زمین اسکیت از امکانات ورزشی موجود در پارک ملت است که شما جدا از تجربه این شهربازی می توانید از این امکانات تفریحی هم بهره مند شوید. همچنین باغ رز قسمتی سرپوشیده برای ورزش بانوان در نظر گرفته شده که پیشنهاد می ‌کنیم در تور مشهد خود بین 1 تا 5 ساعت از وقتتان را برای این پارک اختصاص بدهید.

جالبه که اولین چیزی که در این شهربازی توجه شما را عجیب به خود جلب می‌کند چرخ و فلک بزرگ این پارک است. این چرخ و فلک (فانفار) در سال 84 راه اندازی شد و با حدود 80 متر ارتفاع و 250 تن وزن بزرگترین در خاورمیانه و 18 ام در دنیا شناخته میشود. ضمنا در این سال ها شهربازی توسعه داده شده و بزرگتر گشته و دستگاه ها و امکانات بسیار متنوعی به آن اضافه شده است. حتی حرم مطهر امام رضا (ع) هم از بالای این چرخ و فلک مشخص و در دید همگان است و نیز اخیرا نیز چندین دستگاه جدید و هیجان انگیز دیگر در این مجموعه نصب و راه اندازی شده که ارزش تجربه کردن را دارد. از جمله آن ها می توان به دستگاه اسکیت اشاره نمود که هیجان این بازی به قدری زیاده که هرکسی نباید سوار آن بشود. این بازی به این‌ شکله که شما سوار بر صندلی چرخان 360 درجه شده و با کمربند‌هایی محکم بسته می ‌شوید و سپس اپراتور این دستگاه بازی صندلی را به بالاترین نقطه اسکیت هدایت کرده و از مهیج ترین دستگاه های این مجموعه بشمار می رود.

 

بخش‌ های مختلف شهربازی پارک ملت مشهد

تفریحات در شهربازی پارک ملت مشهد به 3 بخش تقسیم بندی می ‌شوند؛ هیجانی،‌ خانوادگی و کودکان که در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تک ‌تک این بخش ‌ها آشنا سازیم.

 

  • بازی‌ های هیجانی 

افرادی که دوست دارید سطح آدرنالین خود را بسیار زیاد بالا ببرند، آدرس را درست آمده‌ اید و بهترین انتخاب را کرده اید، در پارک ملت مشهد باید کمربندهایتان را محکم ببندید و از بازی‌ های هیجانی این مکان کلی لذت ببرید.

 

  • پرواز در آسمان

تابی چرخشی که تا 24 متر شما را بالا می ‌برد و با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت بین فضا و زمین به دور خود می ‌چرخد و سراسر هیجان و شادی به شما هدیه می دهد. راستی تمام کلان‌ شهر مشهد از این ارتفاع زیر پاهای شما قرار خواهد گرفت و مدت 4 دقیقه‌ ای که در آسمان پرواز میکنید، تجربه ‌ای هیجان ‌انگیز و فراموش ‌نشدنی را به ثبت می رسانید. در نظر داشته باشید این دستگاه محدودیت قد برای افراد بالای 150 سانتی ‌متر دارد و ظرفیت دستگاه تنها 24 نفر است.

 

  • اسکیت بورد

در این بازی شما سوار یک اسکیت بورد بسیار بزرگی خواهید شد و روی یک ریل با ارتفاع 36 متر مانند کشتی صبا به دو سمت ریل حرکت و کلی کیف می کنید. اسکیت بورد شهربازی مشهد با سرعت 85 کیلومتر در ساعت با اسکیت بوردهای دیگر شهرها بسیار متفاوت عمل می کند، در اصل شما با تجربه آن معنای اصلی هیجان را کاملا حس خواهید کرد. این دستگاه نیز محدودیت قد برای افراد بالای 150 سانتی ‌متری دارد که با ظرفیت 16 نفر به مدت 3 دقیقه آدرنالین شما به بالاترین حد خود خواهند رساند.

 

  • آکروجت فضایی

آکروجت فضایی وسیله ‌ای است که در ارتفاع 2 متری در میان فضا معلق می ‌ماند و تمام هیجان عمرتان را می توانید در آن تجربه کنید و سپس به سمت عقب و جلو حرکت می ‌کند. این دستگاه نیز محدودیت قدی برای افراد بالای 120 سانتی ‌متری دارد و با ظرفیت 32 نفری که مدت ‌زمان سوارشدن تا پیاده شدن فقط 12 دقیقه است.

 

  • ترن هوایی

ترن هوایی شهربازی مشهد سرعت 60 کیلومتر بر ساعت داشته که تا ارتفاع 18.5 متری از زمین بالا می ‌رود و نیز محدودیت قدی نیز 150 سانتی ‌متر است که با ظرفیت 16 نفر به مدت 3 دقیقه هیجان را به خود هدیه می کنید.

 

  • تاپ اسپین

در این دستگاه طوری هیجان ‌زده و متعجب خواهید شد که در هیچ جای دیگری  چنین تجربه ای بسیار کم اتفاق می افتد، چرخش‌های پشت سر هم با سرعت 8 کیلومتر در ساعت که زمین و آسمان را در یک‌ لحظه حس می کنید. با سوارشدن به تاپ اسپین پارک ملت بازهم آدرنالین شما به بیش ‌ترین حد خود میرسد و نیز محدودیت قد نیز 140 سانتی ‌متر است و با ظرفیت 32 نفر به مدت 3 دقیقه طول می ‌کشد.

 

  • تاب گردان

تاب گردان یکی از وسیله ‌های بسیار پرطرفدار و محبوب مراجعه کنندگان این شهربازی است که در تمام شهربازی‌ های بزرگ به چشم می خورد. در این دستگاه که بر روی صندلی می ‌نشینید، در ارتفاع 12 متری زمین کم‌ کم سرعت رو به افزایش رفته و تاب گردان شروع به تاب خوردن کرده و به دور خود می‌ چرخد. سپس لحظه‌ ای که بالاترین سرعت می ‌چرخد و بالا و پایین می ‌رود، شما فریادهای هیجانی بلندی را می شنوید که بخاطر هیجان زیاد است، دقیقاً همین ‌جاست که آدرنالین در رگ‌ هایتان به بالاترین حد ممکن رسیده و نیز در آخر محدودیت قدی 140 سانتی ‌متر است و با ظرفیت 40 نفری به مدت 4 دقیقه لذت خواهید برد.

 

  • سورتمه

سورتمه یکی از بازی ‌های هیجانی و مورد علاقه خیلی ‌از مراجعه کنندگان این تجربه جذاب است که با سرعت 44 کیلومتر بر ساعت در حرکت است و در بخش های بالا، اطراف خود را خواهید دید و نیز این دستگاه نیز محدودیت قدی 120 سانتی ‌متری دارد که با ظرفیت 40 نفری به مدت 3 دقیقه زمان می برد.

 

  • کشتی دوقلو

کشتی دوقلو نیز شباهت بسیار زیادی به کشتی صبا موجود در شهربازی دارد، اما در این کشتی بین آسمان و زمین در ارتفاع 4 متری با سرعت تاب خواهید خورد و کلی هیجان‌ زده می ‌شوید. با محدودیت قدی 140 سانتی ‌متری و ظرفیت 24 نفری به مدت 3 دقیقه می توانید تجربه هیجان انگیزی را بدست آورید.

 

  • گردباد

این بازی نیز از آنجایی که اسمش پیداست شما را با سرعت بسیار زیاد می‌ چرخاند، طوری که حس گردباد بودن به شما دست خواهد داد. این دستگاه مخصوص اشخاصی است که عاشق سرعت و هیجان هستند. با محدودیت قدی 150 سانتی‌ متری و با ظرفیت 48 نفری به مدت 3 دقیقه است.

 

اطلاعات کلی شهربازی پارک ملت

  • هزینه بازی‌ ها و اطلاعات مجموعه

هزینه ورودی و قیمت دستگاه ‌ها جداگانه هستند. اما بازدید کنندگان می ‌توانند با پرداخت 110 هزار تومان به عضویت باشگاه مشتریان مجموعه شهربازی پارک ملت دربیایند. با استفاده از این طرح تا پایان سال 99 ورود به شهربازی و استفاده از بازی ‌ها رایگان است.

 

  • ساعت کاری شهربازی پارک ملت

همه روزه از ساعت 16 تا 1 بامداد می توانید در شهربازی حضور داشته باشید.

 

  • سایر امکانات شهربازی

فودکورت ؛ بوفه ؛ اورژانس ؛ اتاق نگهداری کودک ؛ سرویس بهداشتی

 

  • آدرس شهربازی پارک ملت

بلوار امامت، شهربازی پارک ملت مشهد ؛ ضمنا اگر اقامتتان نزدیک به حرم مطهر امام رضا است، می ‌توانید از بزرگراه وکیل آباد استفاده نمایید و نیز همچنین از طریق پایگاه اتوبوس آزادی و ایستگاه مترو به راحتی به شهربازی بروید.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور