Kish Dolphin Park

پارک دلفین های کیش

25 خرداد 1401

10 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

مجموعه تفریحی پارک دلفین های کیش با مساحتی حدود 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته است. این مجموعه شامل فضاهای سبز با گونه های مختلف گیاهی و باغ پرندگان و کلی بخش های گوناگون توانسته عنوان اولین دلفیناریوم در ایران شناخته شود. در دلفیناریوم این مجموعه گونه ‌های مختلفی از پستانداران دریایى از جمله دلفین، شیر دریایى، گربه دریایى، پنگوئن و … نگهداری می ‌شوند و شما با دیدن آنها نهایت لذت را تجربه می کنید و بازدید کنندگانی که با تور کیش همراه شده اند، می ‌توانند از هنرنمایی آنان که توسط مربیان ایرانی تربیت شده اند دیدن نمایند. مهمه بدونید که بازدید کنندگان در این مجموعه توسط اتوبوس قطاری به تمام بخش های مختلف برده می شوند. همچنین در داخل محوطه پارک دلفین، باغ پرندگان با داشتن بیش از 57 گونه پرنده، بی شک یکی از منحصر به فردترین و زیباترین مراکز نگهداری جانوران در ایران بشمار می رود و نمایش کلاسیک شو هم که توسط هنرمندان با تجربه زیادی اجرا می شود از جمله برنامه های دیدنی و پرطرفدار می باشد.

 

در دلفیناریوم این مجموعه گونه ‌های مختلفی از پستانداران دریایى از جمله دلفین، شیر دریایى، گربه دریایى، پنگوئن و … نگهداری می ‌شوند و شما با دیدن آنها نهایت لذت را تجربه می کنید.

آشنایی با پارک دلفین کیش

خیلی از ما تعریف پارک دلفین ‌های کیش را به وفور شنیده ایم. پارک دلفین‌ ها یا دلفیناریوم کیش از آنجایی که تنها فضایی برای تماشای دلفین‌ ها در این جزیره میباشد، می ‌تواند برای هر مسافری شگفت انگیز و جذاب باشد. همچنین باغ پرندگان، درختان زیبا، اجراهای مختلف هنری، غواصی، تماشای خزندگان و رستوران ‌ها و انواع کافی ‌شاپ ‌های این مجموعه همگی باعث شده‌ اند تا سالانه تعداد زیادی گردشگر و علاقه مند برای یک ‌بار هم که شده، سری به این مجموعه تفریحی زیبا در کیش بزنند و لذت ببرند. شاید تنوع خدمات گردشگری در این مجموعه بزرگ این سوال را در ذهنتان بوجود بیاورد که با چه میزان هزینه ای می ‌توانند یک گردشِ تمام عیار در پارک دلفین‌ ها تجربه کنند؟ بدونید که ورودی پارک دلفین های کیش 90000 هزار تومان بوده است که این قیمت تقریبی میباشد و در ادامه شما به راحتی می ‌توانید آن را به صورت آنلاین هم از سایت های مطمئن خریداری کنید. این مجموعه تفریحی زیبا بی شک یکی از مراکز تفریحی کیش محسوب میشود که گردشگران زیادی را از نقاط مختلف ایران به سمت خود جذب میکند. مجموعه تفریحی پارک دلفین های کیش حدودا 100 هکتار مساحت را به خود اختصتص داده است و اینکه پارک دلفین های کیش به عنوان اولین دلفیاریوم ایران، متنوع ‌ترین پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، دلفین، گراز دریایی، گربه دریایی شمالی و پنگوئن را در خود نگهداری می کند و در این مجموعه بیش از 21 پستاندار دریایی در استخرهایی که حدودا 18000 متر مکعب آب دارند جای داده که همه آنها مهیج ترین نمایش‌ های تعلیم داده شده و بی ‌نظیری را به اجرا در می‌آورند. 

 

ضمنا در محوطه پارک دلفین های کیش نیز شما فضای سبز بسیار بزرگی را با انواع گونه‌های مختلف گیاهی و باغ پرندگان اعجاب انگیزی را می ‌بینید که قدم زدن در آن لذت عجیبی را به شما هدیه می دهد. جالب است بدانید که در حال حاضر هزاران درخت نخل و مجموعه‌ ای از کاکتوس ‌های کمیاب و جذاب در این پارک کاشته شده اند که دیدنشان برای هر بازدید کننده ‌ای واقعا شگفت انگیز و دوست داشتنی است. درست در دلفیناریوم و باغ پرندگان کیش مجموعه ‌ای از زیباترین حیوانات نادر نگهداری میشوند که دیدن آنها بسیار هیجان انگیز است. جنگل باران‌ های مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده، باغ پروانه ‌ها و رستوران ‌های فوق العاده از جمله جذابیت های دیدنی جزیره کیش به حساب می آیند که در پارک دلفین‌ های کیش بنا نهاده شده است. لازم به ذکر است برنامه ‌های کلاسیک شو، دلفین شو و پرشین شوی پارک دلفین هر روز بعداز ظهر از ساعت 15:30 الی 22 در مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین به اجرا درخواهد آمد و توانسته مورد استقبال مسافران داخلی و خارجی کیش قرار گیرد.

 

بخش های مختلف پارک دلفین های کیش

مجموعه تفریحی پارک دلفین های کیش شامل بخش های مختلف و هیجان انگیزی برای هر سنی می باشد که از جمله این قسمت ها می توان  به باغ پرندگان، سیرک، لیزر شو، دلفیناریوم و آکواریوم آب شور اشاره نمود که در ادامه هر کدام از این بخش ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

  • آکواریوم آب شور

قطعا می دانید که جزیره مرجانی کیش محل زندگی انواع جانوران و آبزیان زیبا در خلیج فارس است و اینکه در آکواریوم کیش هم این امکان را دارید که گونه های نادر آبزیان و ماهی های آب شور را از نزدیک نظاره گر باشید. این آکواریوم در دو بخش آکواریوم بزرگ 50 هزار لیتری مخصوص کوسه ها و ماهیان بزرگ و نیز آکواریوم کوچک 20 هزار لیتری مخصوص ماهی های کمیاب و نایاب آب شیرین می باشد. این مجموعه شامل یک بخش علمی حیوانات تاکسیدرمی شده و دیرینه شناسی نیز می ‌باشد؛ در ادامه شما علاقه مندان بعد از بازدید از ماهی ها می توانید به سراغ دو مجموعه گفته شده بروید و با انواع خزندگان ایران و جهان از نزدیک آشنا شوید و اطلاعات مربوط به آنها را بخوانید. در بخش علمی آکواریوم آب شور کیش هم، تاکسیدرمی انواع حیوانات مثل انواع مار و تمساح، پرندگان کمیاب و انواع پستانداران بصورت دقیقی نگهداری می شود که هر کدام زیبایی های مختص خودشان را دارند.

 

  • باغ گیاهشناسی پارک دلفین ها

در بخش فضای سبز پارک دلفین کیش، شما بیش از یکصد گونه گیاهی از درختان نخل، بنجامین های بزرگ، درخت لور یا انجیر معابد، اکالیپتوس، آکاسیا، کهور، مورد، گل ختمی، شیشه شور و انواع کاکتوس و … را می بینید که با رعایت دقت تمام نگهداری می شوند که بسیار هم دیدنی و اعجاب برانگیز هستند و می تواند یک روز عالی را برای شما بسازد. جالب است بدانید که برای کاشت 25 نوع کاکتوس، درختان لور و اکالیپتوس در کیش، نیاز بود تا از شهرهای اطراف خاک به جزیره منتقل بشود تا بستر مناسبی برای رشد درختان فراهم سازند؛ پس اگر به گل و گیاه علاقه ‌مندید، می توانید در تور کیش از این مجموعه زیبا نیز دیدن نمایید.

 

  • باغ پرندگان پارک دلفین ها

علاوه بر بخش نمایشی پارک دلفین های کیش، در این مجموعه باغ گیاه ‌شناسی و باغ پرندگان نیز تعبیه شده است تا چشمهای شما خسته از این مجموعه تفریحی نشود. مهمه بدانید که در باغ پرندگان حیوانات بومی مناطق مختلف آسیا، اروپا و افریقا نیز نگهداری می شوند که بسیار زیبا هستند. باغ پرندگان مجموعه بیش از 57 گونه پرنده از پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو، گونه‌ های نادر تمساح پوزه کوتاه (نوع اصیل تمساح های ایرانی) را نگهداری می شوند. همچنین تمساح پوزه کوتاه یا گاندو نوعی کروکودیل بشمار میرود که فقط در ایران، هند، سریلانکا، پاکستان و برمه زندگی می کنند و البته محل اصلی زندگی این تمساح ها در اصل در سیستان و بلوچستان است اما در سفر به کیش می توانید از این خزندگان نادر نیز از نزدیک دیدن کنید. یکی دیگر از جانوران پرطرفدار باغ پرندگان کیش با نام طوطی ماکائو (Blue-and-yellow macaw) شناخته می شود که به رنگ آبی و طلایی هستند و بسیار زیبا هستند. این پرندگان زیبا، بسیار اجتماعی و باهوش و بامزه اند و به سرعت می توانند با محیط وفق پیدا کنند و در حقیقت هوش اجتماعی این پرندگان و ترکیب زیبای رنگ پرهای آن از جمله جذابترین ویژگی های این طوطی های بامزه است که در بیشتر باغ وحش های دنیا نگهداری می شوند.

 

  • برنامه بازدید از پارک دلفین های کیش

برای رفاه حال شما بازدید کنندگان علاقه مند یک وسیله نقلیه اتوبوس قطاری در نظر گرفته شده تا به راحتی این امکان را داشته باشید تا از کل مجموعه بسیار وسیع پارک دیدن کرده و لذت ببرید. برنامه به این صورته که ابتدا شما از مجموعه باغ گیاهشناسی، باغ پرندگان و لیزر شو دیدن می کنید و سپس با قطار به سمت دلفیناریوم خواهید رفت و درست قبل از ورود به محل نمایش دلفین ها، یک عکس یادگاری از تمامی میهمانان میگیرند و در صورت تمایل این امکان هست تا عکس تان را در انتها اجرای نمایش بگیرید. در ابتدای نمایش، شیر دریایی حرکات نمایشی برای شما اجرا میکند و نیز بعد دلفین‌ ها با چهار مربی حرکات خود را آغاز می‌ کنند که بسیار بامزه اند و این نمایش به مدت 2 ساعت زمان می برد. در این مدت نمایش مختلف از شیر دریایی، پنگوئن و گربه دریایی نیز اجرا می گردد که برای هر گروه سنی خصوصا کودکان بسیار جذاب و دوست داشتنی است. اگر شما هم دوست داشته باشید، در پایان نمایش می توانند در کنار دلفین ها شنا کنید و یا عکس یادگاری با آنها بگیرید اما دقت داشته باشید که هزینه این بخش از مبلغ ورودی مجموعه مجزا محاسبه می گردد.

 

قیمت بلیط پارک دلفین ها

قیمت بلیط پارک دلفین ها برای هر نفر 135 هزار تومان است ولی در بعضی زمان ها با تخفیف تا 120 تومان هم قابل ارائه است. همچنین از کودکان زیر دو سال هزینه دریافت نمی شود. برای کودکان 2 تا 4 ساله باید از محل دفتر فروش مستقر در پارک بلیط تهیه کنید و امکان خرید آنلاین برای شما هست. از بلیط می توان برای بازدید از باغ پرندگان، کلاسیک شو و دلفین شو استفاده نمایید و نیز به همراه بردن دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای در مجموعه کاملا ممنوع است و برای تصویربرداری باید هزینه جداگانه پرداخت نمایید.

 

موقعیت مکانی پارک دلفین های کیش

مجموعه پارک دلفین های کیش در خیابان جهان جزیره واقع شده است و در نزدیکی آن هتل هایی مثل هتل سیمرغ، هتل شباویز و هتل کوثر هم وجود دارد که در صورت تمایل می توانید در آنها اقامت کنید. بازار بین المللی مرجان نیز از دیگر جاهای دیدنی کیش است که در نزدیکی مجموعه پارک دلفین های کیش قرار گرفته شده و در آخر تور کیش که توسط آژانس سلام پرواز برگزار می شود امکان مناسبی برای بازدید از تمامی جاذبه ها و دیدنی های این جزیره زیبا به شمار می رود.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور