Weather in Georgia

آب و هوای گرجستان

21 خرداد 1401

8 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

سفر به گرجستان در تمام ماه های سال امکان پذیر است ولی بهتر است قبل از سفر اطلاعاتی درباره آب و هوای گرجستان بدست بیاورید تا بتوانید در بهترین زمان به این کشور زیبا سفر کنید. با توجه به هوای متغیر بهار، اگر می خواهید راهی گرجستان شوید، بهتر است از قبل وضعیت آب و هوا را بدانید. البته هر نوع هوایی جذابیت های خاص خود را دارد. بعضی افراد برف و زمستان و اسکی را ترجیح می دهند و برخی دیگر، هوای بهاری را می پسندند. تابستان و تفریحات ساحلی هم که جای خود را دارد.  گرجستان یکی از کشورهای اروپایی است که در مرز بین آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد ، این کشور با دریای سیاه ، روسیه ، ترکیه و آذربایجان هم مرز است .

آب و هوای گرجستان در تمامی فصل ها مطبوع ، مناسب سفر و بسیار دلپذیر است

اطلاعات کلی درباره آب و هوای گرجستان

بیشترین قسمت گرجستان را کوهستان تشکیل داده و آب و هوای خاصی دارد  که تحت تاثیر شرایط و موقعیت جغرافیایی این کشور قرار دارد ، این کشور یکی از زیباترین کشورهای جهان است که باید برای یک بار هم که شده تور گرجستان را امتحان کنید. همه فصل های این کشور زیبایی بخصوصی دارد و نمی توان گفت که چه زمانی برای سفر به گرجستان بهتر است ، اگر به گرجستان سفر کردید حتما از مناطق و نواحی روستایی آن دیدن کنید ، این نواحی به مانند یک تابلوی نقاشی هستند ، با این که گرجستان اقلیم کوهستانی دارد ولی  نسبت به کشور های دیگری که در همسایگی دارد ، از آب و هوای گرم تری برخوردار است ، در شرق کشور باران بیشتری وجود دارد و در نواحی غربی ، شاهد آب و هوای نیمه گرمسیری خواهید بود ، در گرجستان ، جنگل های بسیاری وجود دارد که جزو مهم ترین سرمایه های ملی این کشور به شمار می روند و در این جنگل ها گونه های متنوعی از گیاهان وجود دارد ، در سفر به گرجستان و شهرهای زیبای آن بدون شک زیبایی های زیادی را خواهید دید .

 

فصل های مختلف در گرجستان

فصل بهار در گرجستان

فصل بهار در گرجستان از ماه مارچ شروع می شود ولی باید بدانید که در این زمان نمی توانید در دریا شنا کنید چرا که هنوز هوا برای شنا کردن خیلی سرد است ، اگر به عشق سواحل و شنا و آفتاب به شهرهای گرجستان سفر می کنید ، بهتر است در اواخر بهار سفر کنید اگر در اوایل بهار به این کشور می روید ، بهتر است که به دیدن جاذبه های گردشگری گرجستان بروید ، هوای این کشور از آوریل به تدریج گرم می شود ولی باید بدانید که هنوز ممکن است باران زیادی باریدن گیرد و در هنگام شب دمای هوا کاهش می یابد ، اگر از عاشقان گرما هستید ، سفر خود را برای اواخر ماه می تنظیم کنید تا از گرمای آفتاب در روز نهایت لذت را ببرید ، در این زمان می توانید با خیال راحت در دریای سیاه شنا کنید و از تفریحات ساحلی استفاده کنید و لدت ببرید ، در بهار خوب است که به گرجستان سفر کنید ، این شهر در این فصل بسیار زیبا می شود ، البته شهرهای دیگر هم زیبایی های خود را دارند ، لازم به ذکر است که فصل بهار یکی از زمان هایی است که باران زیادی می بارد ، برای افرادی که با باران عاشق می شوند کمی خطرناک است !

 

فصل تابستان در گرجستان

یکی از بهترین زمان های سفر به گرجستان ، فصل تابستان است ، گرمای تابستان در گرجستان بسیار دلنشین است و در این زمان می توانید از تفریحات و سرگرمی های خانوادگی لذت ببرید ، اگر عاشق گرما هستید بهتر است که در ماه جولای به گرجستان بروید و از آفتاب سوزان و گرمای دلنشین سواحل در این کشور نهایت لذت را ببرید ، به هنگام عصر یا غروب خورشید ، هوا کمی خنک تر می شود و این زمان را می توانید به رفتن به کافه یا رستوران اختصاص دهید و از غذاهای محلی گرجی امتحان کنید و یا با نوشیدن یک قهوه یا آبجو خود را سرمست کنید ، گرم ترین ماه سال در گرجستان ، ماه آگوست است و این زمان جان می دهد برای شنا کردم یا موج سواری در دریا ، در این زمان باید تنها به فکر ورزش ها و تفریحات آبی باشید چرا که هوا زیادی برای گشت و گذار در شهر گرم است ، لازم به ذکر است که این دو ماه  گرم ، گرجستان پر از توریست است ، بسیاری از مسافران در این زمان به مناطق کوهستانی گرجستان می روند و به دیدن جاذبه های طبیعی و زیبای این کشور می نشینند .

 

فصل پاییز در گرجستان

فصل پاییز از ماه سپتامبر آغاز می گردد و خوب است بدانید که اتفاقا یکی از بهترین زمان ها برای سفر به گرجستان هم به شمار می رود ، بسیاری از گردشگران این فصل را برای سفر به این کشور انتخاب می کنند ، با شروع پاییز در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف آغاز می شود و به همین دلیل از گرمای هوا کاسته می شود ، در ابتدای پاییز هوا هنوز گرم است ولی همین بارش ها باعث می شوند که نسبت به تابستان خنک تر باشد ، در این زمان هر گونه تفریحی در گرجستان امکان پذیر است ولی از ماه اکتبر بارش ها به تدریج آغاز می شود و هوا کمی خنک تر می شود ، در ماه نوامبر هوا بسیار مطبوع و دلچسب است ولی بارش ها بیشتر می شود و پاییز واقعی را به رخ می کشد ، به طور کلی پاییز یکی از بهترین زمان های سفر به گرجستان است .

فصل زمستان در گرجستان

تنها ماه سردی که تجربه خواهید کرد ، دسامبر است که ماه بارانی و سردی در گرجستان به شمار می رود و باید بدانید که بیشتر روزها در این ماه هوا بارانی و زمان خوبی برای استفاده از تفریحات زمستانی و برفی است ، با رسیدن فوریه از راه ، از سوز و سرمای هوا کاسته می شود و هوا دلچسب می شود ولی باید بدانید که هنوز سرما پا برجا است ، لازم به ذکر است که دمای هوا در فوریه نسبت به دسامبر یا ژانویه پایین تر است ولی بارش های بیشتر و رطوبت بالاتری در این ماه رخ می دهد ، از اواسط فوریه هوا رو به گرمی می رود و زمین برای آمدن بهار خود را آماده می کند .

 

چه زمانی برای سفر به گرجستان مناسب است ؟

با توجه به مطالب گفته شده در بالا ، می تواند فهمید که بهترین زمان برای سفر به گرجستان فصل بهار و پاییز است و بهترین ماه ها هم از اواسط می تا اواسط ژوئن ، اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر ، اگر از باران و هوای ابری خوشتان نمی آید بهتر است که بهار را برای سفر انتخاب کنید چرا که در بهار باران کم تری نسبت به پاییز می بارد و می توانید از تفریحات سلحلی بیشتر استفاده نمایید ، اگر می خواهید به مناطق کوهستانی گرجستان سفر کنید یا در سواحل و دریا باشید ، تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید ، در تابستان به دلیل گرمای هوا ممکن است نتوانید آن طور که باید از جاذبه های دیدنی گرجستان دیدن کنید ولی در عوض می توانید به مراکز خرید گرجستان بروید و در آن ها به گشت و گذار و تفریح بپردازید ، زمستان معمولا فصل خیلی مناسبی برای سفر به این کشور نیست مگر این که بخواهید به کوهستان بروید و اسکی کنید که برای اسکی نیازی نیست هزینه زیادی کنید ، می توانید به پیست دیزین هم بروید !

به نظر ما بهار و تابستان بهترین فصل سفر برای مسافرت به خارج از ایران تفلیس هستند، خوب یه خبر خوب! ما ارزان ترین و بهترین پکیج های مسافرتی به کشور گرجستان و شهر های آن را در سایت ما برای شما به ارمغان آورده ایم.

سوالات متداول آب و هوای گرجستان

1- آب و هوای گرجستان چه ویژگی هایی دارد؟

بیشتر مناطق گرجستان کوهستانی هستند و به همین دلیل، زمستان های پر برف و بهار و تابستان مطبوعی را در این کشور شاهد خواهیم بود. در نواحی ساحلی هوا معتدل تر است اما به صورت کلی هر فصل، دمای مخصوص به خود را دارد.

2- بهترین فصل سفر به گرجستان چه زمانی است؟

هر فصل این کشور، زیبایی های خاص خود را دارد. طرفداران اسکی زمستان ها به گرجستان می روند و کسانی که می خواهند به تفریحات آبی بپردازند، تابستان به این کشور می روند. پاییز و بهار هم برای طبیعت گران ایده آل است. 

3- متوسط دمای هوا در گرجستان چقدر است؟

متوسط دمای هوا در زمستان حدودا 10 درجه و در ارتفاعات کمتر، در بهار بین 15 تا 25 درجه، تابستان بین 30 تا 35 درجه و پاییز بین 18 تا 23 درجه است. 

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور