Tips about Malaysia that you did not know until today

نکاتی درباره مالزی که تا امروز نمی دانستید

21 خرداد 1401

9 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

مالزی یکی از کشورهای مسلمان آسیایی است که امکانات مناسبی برای گردشگران خود فراهم می کند. سفر به این کشور می تواند بسیار هیجان انگیز و مفرح باشد. صنعت گردشگری در مالزی به شدت رو به رشد بوده و تمام تلاش آن ها بر این است تا هر سلیقه ای را در سفر به مالزی راضی نگه دارند. بنابراین طبیعی است که در طی سال های مختلف مسافران تور مالزی بیشتر می شوند.

 

مالزی کشوری با قوانین عجیب و سخت است و بهتر از قبل از سفر به این کشور نکاتی را درباره آن بدانید

فستیوال های مالزی یکی از عوامل مهم جذب توریست هستند

فستیوال های مالزی یکی از دلایل مهم جذب توریست به این کشور است و همچنین با وجود جاذبه های گردشگری مهم در مالزی که بسیار زیاد اند ، کم تر کسی به این کشور زیبا سفر می کند و ناراضی باز می گردد ، همان طور که می دانید بیش از 60 درصد مردم مالزی مسلمان و مالایی هستند و مابقی هندو یا بودا و همگی در کنار هم با صلح و آرامش زندگی می کنند ،  می توانید صلح کامل را در این کشور لمس کنید ، در این مقاله سایت ما سعی دارد تا شما عزیزان را با نکاتی که تا به حال درباره مالزی نشنیده اید ، آشنا کند ، با ما همراه باشید.

 

تنوع قومی و نژادی در مالزی بسیار زیاد است

مالزی 31 میلیون جمعیت دارد که نصف آن را قوم مالای تشکیل می دهد ، چینی ها و هندی های مهاجر نیز جزیی از مردم این کشور هستند و درصد کمی هم مردمی مانند ساکنان جزیره بورنئو در همسایگی مالزی می باشند ، قبلا گفتیم که دین زسمی مالزی اسلام است و بودایی ها ، هندوها و مسیحیان از اقلیت های مذهبی در مالزی به شمار می آیند ، تنوع قومی و نژادی در مالزی باعث به وجود آمدن زبان های مختلف و همچنن و فرهنگ های بسیار در این کشور شده است ، با این حال همه اقوام در این کشور با صلح در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

البته لازم به ذکر است که تاریخ مالزی ، فراز و نشیب زیادی داشته و کشمکش های قومی زیادی در این جا بوده و بر سیاست های آن تاثیر گذاشته است ،در دهه 60 میلادی در مالزی ، شورش نژادی بسیار گسترده ای رخ داد و همین باعث سیاست های اقتصادی جدیدی در این کشور شد و به دنبال آن دولت ، نابرابری هایی که بین مالایایی ها و ثروتمندان چینی برقرار بود را بسیار کاهش داد.

 

ورود به دانشگاه های مالزی راحت است

ورود به دانشگاه های مالزی کار چندان سختی نیست و مانند قبل شرایط گذشته آنچنانی ندارد ، امروزه در مالزی می توان با ثبت شرکت ، با شرایط مناسبی ، تجارت کرد و حتی خانه خرید ، در مالزی سیاستی با عنوان ، سیاست ” اقدامات مثبت ” وجود دارد که بیشتر مردم مالزی آن را قبول ندارند و شایسته سالاری را بهتر از آن می دانند و می پسندند.

 

انتخابات مالزی تاریخ معینی ندارد

نکته جالبی که درباره مالزی وجود دارد این است که مردم این کشور اطلاعی از تاریخ دقیق انتخابات بعدی ندارند و تاریخ انتخابات در مالزی مشخص شده نمی باشد ، بر اساس قانون اساسی مالزی ، هر پنج سال یک بار انتخابات در این کشور برگزار می شود ولی جالب است بدانید که نخست وزیر این حق را دارد که پارلمان را منحل و انتخابات را در هر زمانی که بخواهد ، برگزار نماید.

 

در پنانگ پرخوری کنید

پنانگ که یکی از شهرهای مالزی و از جزایر زیبای مالزی است ، یکی از بهترین نقاط در کل آسیا برای امتحان کردن غذاهای خیابانی است ، غذاهای خیابانی پنانگ شهرت جهانی دارد و بسیاری از گردشگران تنها به این دلیل پنانگ را انتخاب می کنند ، در خیابان های پنانگ می توانید غرفه های غذا را ببینید که انواع غذاهای محلی و بین المللی و دریایی را طبخ می کنند و جالب است که قیمت این غذا بسیار هم ارزان است ، در سفر به مالزی حتما به پنانگ بروید و از غذاهای خیابانی این شهر زیبا میل کنید.

 

بزرگ ترین گل جهان در مالزی رشد می کند

جالب است بدانید که بزرگ ترین گل جهان در مالزی می روید و مشهورترین گیاه در این کشور است ، نام این گل عجیب و غریب “رافلِسیا ” می باشد ، حتی شکوفه های این گیاه بسیار بزرگ هستند و تا قطری بالغ بر 90 سانتی متر هم رشد می کنند ، لازم به ذکر است که این گیاه در زمانی که شکوفه می دهد ، بوی بسیار بدی دارد و در واقع گل بدبویی است و همین بوی بد باعث جذب حشرات به سمت این گل می شود و عمل گرده افشانی به وسیله آن ها صورت می گیرد.

 

در مالزی به سگ ها دست نزنید

مالزی کشوری اسلامی است و مردم متعصبی دارد ، از این رو در این کشور سگ ها را ناپاک و نجس می شمارند ، در سال 2014 در یک رویداد با عنوان ” می خواهم سگ ها را لمس کنم ” هزاران نفر از مردمی که به سگ ها علاقه داشتند ، توانستند برای اولین بار از این حیوان  به عنوان حیوان خانگی مراقبت کنند ، این مراسم خیلی خوب به پایان رسید ولی مسلمانان افراطی با این کار مخالف بودند و مسئول برگزاری این اتفاق را مقصر می دانستند و این رویداد را نوعی توهین به اسلام می دانستند ، بنابراین مسئول برگزاری را به مرگ تهدید کردند تا این که مسئول برگزاری طی انتشار بیانیه ای از مردم عذرخواهی کرد و قضیه تمام شد.

عجیب ترین میوه جهان در مالزی کشت می شود

بدبوترین و در عین حال خوشمزه ترین میوه جهان در مالزی رشد می کند  ، نام این میوه دوریان یا خارگیل است که شکل و شمایل عجیبی هم دارد ، بو و عطر این میوه خیلی بد و تند است و جالب است بدانید که بسیاری از هتل های مالزی استفاده از آن را منع کرده اند و در صورت تخلف جریمه دارد ، پوست این میوه بسیار کلفت است و باید با مهارت برش داده شود تا بتوان به گوشت نرم آن رسید ، برخلاف بوی زننده دوریان ، طعم آن فوق العاده است ، البته مزه آن کمی عجیب است ولی می گویند اگر یک بار بخورید باز هم به دنبالش می گردید.

 

بهترین بازیکن بدمینتون دنیا اهل مالزی است

آیا می دانستید که بهترین بازیکن بدمینتون جهان یک مرد مالزیایی است ، نام این بازیکن ” لی چونگ وی ” می باشد که از چینی های مالزی است و در 10 سالی که گذشت ، او بهترین بازیکن جهان بوده و برای 199 هفته پی در پی قهرمان شود ، او در سه دوره قبلی المپیک ، مدال های نقره را از آن خود کرد ، برخلاف فوتبال که ورزش محبوبی در مالزی نیست ، بدمینتون بسیار در میان مردم مالزی محبوب و در حقیقت ورزش اول این کشور به شمار می رود.

 

حمل مواد مخدر و قرص های روان گردان ، حکم اعدام دارد

شاید می دانید که مالزی کشوری است که بر روی مواد مخدر بسیار حساس است و قوانین و مجازات بسیار سخت وسنگینی را برای افردی که مواد مخدر دارند ، در نظر می گیرد ، اگر کسی مقدار زیادی مواد و یا داروهای خاص و مسکن ها را ئاشته باشد ، امکان مجازات اعدام برای او خواهد بود ، حمل کردن 15 گرم هروئین و مورفین ، یک کیلوگرم تریاک  ، 40 گرم کوکائین و 200 گرم ماری جوانا ، شما را قطعا به کام مرگ می کشاند.

 

مسافرت هوایی در مالزی بسیار ارزان است

خطوط هوایی داخلی مالزی بسیار ارزان هستند ، ممکن است سفر از خارج از مالزی به این کشور گران باشد ولی ، مسافرت هوایی درون مالزی بسیار راحت و ارزان خواهد بود و می توانید بسیار ارزان بین شهرهای مالزی به صورت هوایی سفر کنید ، هواپیمایی ” ایر آسیا ” یکی از خطوط هوایی ارزان در کوآلالامپور است که این امکان را برای مسافران فراهم کرده است به طوری که با کم تر از 100 دلار می توانید به بسیاری از شهرها و کشورهای نزدیک مالزی سفر کنید.

 

بلندترین برج های دوقلوی دنیا در مالزی است

برج های پتروناس که تا قبل از برج خلیفه بلندترین برج های جهان بودند در پایتخت مالزی یعنی کولالامپور قرار دارند ، در حال حاضر هم بلندترین برج های دوقلوی جهان همین برج های پتروناس می باشند ، شرکت گازی پتروناس در یکی از این برج ها قرار دارد و برج دیگر در اختیار شرکت های بزرگ دیگر است.

 

در مالزی برای سفرهای داخلی باید گذرنامه داشته باشید

نکته جالبی که درباره مالزی وجود دارد این است که برای سفرهای داخلی باید گذرنامه خود را به همراه داشته باشید چرا که چک می کنند ، ایالت های صباح مالزی و ساراواک که در جزیره بورنئو هستند ، از مالزی کمی مستقل می باشند ، پس برای این که بخواهید به این مناطق بروید ، باید گذرنامه و کارت شناسایی به همراه داشته باشید و کنترل مهاجرتی برای شما صورت می گیرد.

مالزی کشور بسیار زیبایی است و با سفر به این کشور می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مالزی بهتر آشنا شوید ، برای آشنایی بیشتر با این کشور می توانید مقاله راهنمای سفر به مالزی را مطالعه کنید تا قبل از سفر بتوانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید و کیفیت سفر خود را بالا ببرید و از هزینه ها بکاهید .

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور