The most delicious food in Baku

خوشمزه ترین غذاهای باکو

29 خرداد 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

یکی از لذت هایی که در سفر به باکو می توانید تجربه کنید، تست غذاهای مختلف آنجا است؛ خوشمزه ترین غذاهای باکو اکثرا به غذاهای ایرانی شبیه هستند اما به هر حال غذاهای محلی هر کجا به فرهنگ و آداب مردم آن شهر مربوط می شوند و طبیعتا باکو نیز از این قاعده مستثنی نیست، پس حتما برایتان تازگی دارد؛ به همین خاطر به یاد داشته باشید که در سفر به هر شهری حتما نمونه هایی از غذاهای مختص آنجا را امتحان کنید؛ مطمئن باشید که از کرده خود پشیمان نشده و خاطره ای دلچسب برایتان به ارمغان خواهد آمد.

 

ایران و آذربایجان شباهت های زیادی دارند، یکی از جالب ترین آن ها غذاها و خوراکی های مشترک است.

پرطرفدارترین و پرآوازه ترین غذاهای سنتی باکو

قطعا امتحان کردن غذاهای جدید برای آن دسته از افرادی که به انواع غذا و خوراکی علاقه زیادی دارند، غیر ممکن نخواهد بود! یعنی افراد علاقه مند به غذا حتما این کار را انجام خواهند داد و از این بابت جای هیچ سفارشی باقی نمی ماند؛ اما عده ای از افراد ریسک امتحان هر غذایی را به خود نمی دهند؛ فقط به این دلیل که مبادا غذای جدید پیش رویشان را دوست نداشته باشد و یا چون به خوردن آن عادت ندارند، از تست غذا به راحتی صرف نظر می کنند؛ باید بگویم در باکو از بابت غذا نگرانی وجود ندارد، چون بلافاصله بعد از خوردن آن ها متوجه طعم آشنای غذاها خواهید شد؛ به طور کلی ایران و آذربایجان شباهت های زیادی دارند، یکی از جالب ترین آن ها غذاها و خوراکی های مشترک است. اگر در تور باکو شرکت کنید، متوجه تشابهات فرهنگی بسیاری خواهید شد. به ویژه اگر از خدمات یک آژانس مسافرتی معتبر استفاده کنید که لیدر حرفه ای در اختیارتان می گذارد. با استفاده از توصیه های این لیدر می توانید رستوران های خوب را پیدا کنید و علاوه بر غذاهای رایج هتل، غذاهای محلی را نیز امتحان کنید.

پلو

از جمله غذاهای سنتی باکو می توان به پلو اشاره کرد؛ با وجود اینکه پلو غذایی است که در همه جا می توان به انواع آن دسترسی داشت، اما پلوهای باکو یک چیز دیگر است؛ چرا که پلوهای باکو طعم و عطری متفاوت از هر آنچه که تا به حال تحت عنوان پلو خورده اید، دارد؛ به گونه ای که اگر تنها یک بار از پلوهای باکو بخورید، با گذشت زمان طعم آن را زیر زبانتان احساس می کنید.

پلو محلی باکو

قوتاب نان

قوتاب نیز از جمله دیگر غذاهای خوشمزه باکو است که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید؛ این غذای خوشمزه شباهت بیش از اندازه ای به اسنک داشته و با این وجود تا حدودی می توانید تجسم کنید که این غذا باید چه شکل و ظاهری داشته باشد؛ حالا اگر قوتاب را به همراه ماست محلی آنجا میل کنید، طعم فوق العاده ای را احساس خواهید کرد؛ ترکیبات این غذا متشکل از پنیر، گوشت، اسفناج و کدو تنبل است که تمامی آنها در یک نان با یکدیگر ترکیب شده و در نهایت غذایی به اسم قوتاب نان را تشکیل می دهند.

نان محلی آذربایجان

دیزی

دیزی از جمله غذاهای سنتی است که مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد؛ اگر به باکو سفر کردید و دلتان خواست که یک دیزی بخورید، بدون تردید به یکی از رستوران های سنتی موجود در این شهر رفته و آن را سفارش دهید؛ در این رستوران ها نه تنها غذای خوشمزه میل می کنید بلکه با آداب و سنت قدیمی باکو نیز آشنا می شوید؛ اغلب رستوران های سنتی در منطقه قدیمی و تاریخی ایچری شهر باکو قرار دارند.

دیزی باکو

کباب

کباب جزء آن دسته از غذاهایی است که از طرفداران زیادی برخوردار است؛ حال در باکو نیز می توانید با خوردن انواع کباب های خوشمزه سفر را برای خودتان و همراهانتان دلچسب کنید؛ بنابراین به یاد داشته باشید که باکو در کنار سایر غذاهایی که دارد، انواع کباب و شیشلیک را نیز با طعم های منحصر به فردی برای شما آماده کرده و تنها کافی است که با مراجعه به یک رستوران و سفارش مربوطه از آن لذت ببرید؛ از جمله کباب های بسیار مطرح باکو می توان به لایولیا کباب اشاره کرد که در واقع گوشت کوبیده ای است که به واسطه ادویه هایی مخصوص طعمی منحصر به فرد و به یاد ماندنی پیدا می کند.

کباب باکو

کوفته

اگرچه هیچ کوفته ای به پای کوفته تبریزی های خودمان نمی رسد، اما در رابطه با کوفته های باکو هم نمی توان بی انصافی کرد؛ چون محال است که کوفته های باکو را بخورید و از طعم آن لذت نبرید.

کوفته باکو

لاوانگی

لاوانگی هم همانند بسیاری دیگر از غذاهای باکو دارای طعم و بوی فوق العاده ای است؛ اگر به غذاهایی مانند مرغ و ماهی علاقه دارید، در آن صورت می توانید مطمئن باشید که از لاوانگی هم خوشتان خواهد آمد؛ چرا که لاوانگی در واقع شامل مرغ یا ماهی‌ای است که درون شکم آنها با انواع سبزیجات به همراه گردو، کشمش و… پر شده است تا در نهایت ترکیب خوشمزه ای از آن حاصل شود.

لاونگی

دلمه

دلمه از جمله غذاهای محبوب ایرانیان است؛ حال اگر به باکو سفر کردید، در آن صورت می توانید در اولین فرصت این غذای خوشمزه و پرطرفدار را میل کنید؛ چرا که دلمه در باکو جزء آن دسته از غذاهایی است که به وفور می توان یافت؛ همچنین بدانید که دلمه های باکو با برگ کاهو آماده می شوند، ولی در رابطه با مخلفات درونش هیچ تفاوتی میان آن و دلمه های ایرانی به چشم نمی خورد.

دلمه باکو

شاه پلو

این غذا تا حدود زیادی به ته چین شباهت داشته و با توجه به این موضوع می توانید احتمال دهید که تا چه میزان امکان دارد از شاه پلو خوشتان بیاید؛ البته شباهت شاه پلو به ته چین به این معنی نیست که این دو غذا دارای طعم یکسانی هستند؛ بلکه از نظر طعم تا حدودی با یکدیگر تفاوت خواهند داشت؛ ضمنا شاه پلو غذایی است که به هنگام مهمانی ها در باکو آماده می شود.

شاه پلو باکو

ماهی

در باکو غذاهای دریایی جایگاه خودشان را دارند و به همین خاطر از جمله بهترین غذاهای آنها محسوب می شود؛ توصیه ما به شما این است که به یاد داشته باشید سس های ترشی که به همراه ماهی کباب شده سرو می شوند را به هیچ عنوان از دست ندهید.

ماهی محلی باکو

پیتی

پیتی نوعی سوپ است؛ اما در واقع شباهت بسیاری به آبگوشت دارد! چرا که محتویات تشکیل دهنده آن نخود، گوشت گوسفندی، سیب زمینی و… می باشد، ولی ظاهر کلی آن در نهایت با آبگوشت متفاوت خواهد بود.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور