The best beaches of Kish

بهترین سواحل کیش

24 خرداد 1401

8 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

سواحل زیبای جزیره کیش چه از نظر مناظر طبیعی و چه از نظر امکانات تفریحی به تنهایی می تواند دلیل اصلی مسافران تور کیش باشد که شاید این سواحل شگفت انگیز در سایه پاساژهای رنگارنگ این منطقه در دید همگان کمی کمرنگ شده باشد، اما باز هم محبوبیت خودشان را حفظ کرده اند. این سواحل که به دلیل ساخت مرجانی خاک این جزیره به رنگ نقره فام دیده می ‌شوند، از درخشش خیره ‌کننده ‌ای در زیر نور آفتاب برخوردارند که لذت گشت و گذار در ان را دوچندان کرده است. آب دریا نیز در این جزیره به شکلی زلال و شفاف است آن ‌قدر که کف دریا تا مسافت زیادی به راحتی قابل دید شماست. کارشناسان محیط زیست بر این باورند که این زلالی آب دریا به دلیل وجود مرجان ‌هاست که علاوه بر زیبایی نقش تصفیه کنندگی هم بر عهدا دارند. تمامی این عوامل در کنار هم باعث شده اند تا سواحل کیش جذابیت زیادی برای گردشگران در سفر با تور کیش داشته باشد. در ادامه از ویژگی دیگر سواحل کیش، وسعت زیاد و در عین حال بی‌ خطر بودن آنهاست که در دنیا کم ‌نظیر است و این امکان را به علاقه مندان می‌ دهد که در تمام فصول سال بتوانند گوشه‌ دنج و آرامی به دور از هیاهو برای خود پیدا کنند و در آرامش کامل از زیبایی ‌های دریا و ساحل کلی لذت ببرند.

 

سواحل زیبای جزیره کیش چه از نظر مناظر طبیعی و چه از نظر امکانات تفریحی به تنهایی می تواند دلیل اصلی مسافران تور کیش باشد.

معرفی سواحل تفریحی کیش

  • ساحل میرمهنا

در بلوار دریا که یکی از مشهورترین و شلوغ ‌ترین مناطق کیش بشمار می رود؛ بزرگ ‌ترین پارک ساحلی جزیره کیش جای خوش کرده است که با نام ” پارک ساحلی میرمهنا “ نامبرده میشود. این پارک که به دلیل مناظر چشمنوازش به غروب‌ های دل ‌انگیزش نیز معروف است؛ اینجا می تواند مجموعه کاملی برای گذراندن اوقاتی خوش و به یادماندنی برای مسافران تور کیش محسوب شود. همچنین شما در سواحل این پارک می ‌توانید در کنار لاک ‌پشت ‌های بامزه جزیره با آرامش قدم بزنید و از مناظر شگفت انگیز اطراف لذت ببرید؛ این امکان را هم دارید که از پیست دوچرخه ‌سواری استفاده کنید؛ از ماهیگیران بومی و خونگرم جزیره کیش ماهی تازه بخرید و در همان ساحل و در زیر آلاچیق طعم کباب ماهی را نوش جان کنید و جالبه بدونید که در ساعات خاصی از روز هم می ‌توانید در اسکله پارک ساحلی میرمهنا ماهیگیری را تجربه کنید که پیشنهاد میکنیم این فرصت را از دست ندهید. اسکله تفریحی پارک ساحلی میرمهنا نیز همانند تمام مراکز تفریحی این جزیره امکانات عالی و مناسبی برای تفریحات هیجان انگیز دریایی در اختیار شما قرار می ‌دهند و در آخر در نظر داشته باشید که در مجاورت پارک ساحلی میرمهنا، جاذبه ‌های گردشگری مهم کیش از جمله شهر زیرزمینی کاریز و بولینگ مریم نیز وجود دارد که در صورت تمایل می ‌توانید بازدید از آنها را نیز در برنامه روز خود قرار بدهید.

 

  • ساحل مرجان

وجود مرجان ‌ها در سواحل کیش یکی از عواملی است که مناظری با زیبایی خاص و منحصر به فرد در این جزیره بوجود آورده اند و جزوی از جاذبه های این منطقه هم بشمار می روند. می دانید که مرجان ‌ها از موجودات با ارزش دریایی به حساب می آیند که علاوه بر نقش مؤثر در اکوسیستم محیط، ظاهری جذابی هم دارند. مرجان ‌ها در طول حیات خود با تامین اکسیژن آب، شفافیت آن را دوچندان می کنند و محل زندگی مناسبی برای بسیاری از موجودات آبزی و ماهیان دریا هستند و جالبه که حتی بعد از مرگ نیز با ظاهری شبیه سنگ ‌های اسفنجی زینت ‌بخش سواحل می باشند.

 

توجه داشته باشید که یکی از سواحل مرجانی بسیار زیبای جزیره کیش در شرق این جزیره و در کنار بازار مرجان قرار گرفته است که با نام ساحل مرجان آن را می شناسند. قدم زدن در ساحل مرجان در میان انواع و اقسام مرجان‌ ها، صدف‌ های رنگارنگش، سنگ ‌های دریایی و حلزون‌ ها برای هر بازدید کننده ای سراسر جذابیت و سرگرم کننده خواهد بود؛ به خصوص که به دلیل زلال بودن آب دریا بسیاری از آبزیان موجود در دریا نیز قابل دیدن هستند. پارک ساحلی مرجان علاوه بر امکانات یک پارک تفریحی اعم از آلاچیق های زیاد، پیست دوچرخه ‌سواری و اسکله‌ ای که مسافران را به میان دریا هدایت می ‌کند؛ در کل یک اسکله تفریحی مجهز و عالیست برای علاقه مندان تور کیش و راستی تفریحات پرهیجان آبی هم در آن وجود دارد مثل: غواصی، شاتل، جت اسکی، بنانا و پاراسل و … که تجربه هریک از این تفریحات، تجربه ‌ای پراز نشاط و سرگرمی به دنبال خواهد داشت. ضمنا غواصی در سواحل کیش نیز تجربه متفاوت و فراموش نشدنی از گردش در میان رنگین‌ کمانی از ماهیان تزیینی و زیبای آب‌ های نیلگون خلیج فارس برای شما خواهد بود.

 

  • ساحل مرد ماهیگیر

جزیره رویایی کیش علاوه بر کشتی یونانی و دلفین ها و لاک پشت هایش نمادهای مهم دیگری هم د خود دارد که یکی از نمادهای کیش، ” مجسمه مرد ماهیگیر “ است که در اصل دومین مجسمه فیگوراتیو بزرگ در ایران، مردی که تورش را به سمت دریا گرفته است، بوده و این مجسمه 12 متر ارتفاع دارد و سه ماه توسط چهار هنرمند در مشهد و در سه کارگاه ساخته شده است. پارک ساحلی مرد ماهیگیر درست در کرانه شرقی جزیره قرار گرفته و بیشتر گردشگران با بچه های خود برای ساختن مجسمه‌ های شنی به اینجا می آیند. در این ساحل که راه می روید مردم با علاقه تمام، شن ‌های ساحل را به شکل ‌های مختلف در می ‌آوردند و خوش می گذرانند و علاوه بر مجسمه ‌ای که ابهت و بزرگی ‌اش چشمتان را محصور خود می کند، وجود دو آبنما و گیاهان بومی جزیره مثل: هور ایرانی، کنار، لور، گز، کرت، بمبرلاری، نخل خرما زیبایی‌ های پارک را برایتان دوچندان می ‌کند. همچنین تماشای غروب آفتاب هم با نورپردازی پارک، خالی از لطف نیست.

 

  • ساحل اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش برای بسیاری از مسافران و گردشگرانی که راهی این جزیره می شوند، نام آشنایی است. فضای بسیار بزرگ با چشم ‌اندازی عالی و زیبایی که در تمام ساعات شبانه ‌روز، پر رفت و آمد و مملو از گردشگر است، اسکله تفریحی کیش در اصل محبوب ‌ترین ساحل کیش می باشد. این را هم بدانید که گزینه‌ های تفریحی در این اسکله به قدری متنوع است که هر کسی که پا به اینجا میگذارد با رضایت خاطر از آن یاد می‌ کند. شما در این ساحل می ‌توانید با غواصی به کشف دنیای زیر آب بروید و تجربیات آبی فوق العاده ای را کشف کنید؛ یا با انواع قایق ‌ها به میان دریا بروید؛ یا از تفریحات خاصی مانند بالن ‌سواری و فلای برد کلی لذت ببرید؛ همچنین در پیست دوچرخه ‌سواری به گشت و گذار در اطراف بروید و اینکه شما بدون نیاز به هیچ تجهیزاتی می ‌توانید با قدم زدن بر روی اسکله چوبی به میان آب بروید و از غذا دادن به ماهیان بازیگوش و تماشای مرغان دریایی کیف کنید.

 

  • ساحل سیمرغ

اگر در تور کیش به دنبال تفریحات متنوع می گردید، بی شک پارک ساحلی سیمرغ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این ساحل تا چشمتان کار می ‌کند آبی زلال دریاست، این پارک پر از زیبایی هاست و مناسب برای گشت و گذار با خانواده تان می باشد. ضمنا این پارک ساحلی زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست دوچرخه سواری، پیست اسکیت و مسیر پیاده ‌روی را برای شما تعبیه کرده و فضای بزرگی هم برای بازی بچه ‌ها اختصاص داده است و مهمتر از همه اینکه اولین و بزرگترین پارک دلفین کیش در نزدیکی همین ساحل می باشد که گونه‌ های مختلفی از پستانداران دریایى مثل دلفین، شیر دریایى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن که هر کدام حرکات نمایشی خاص خود را انجام می ‌دهند. اگر دوست داشته باشید هم می توانید به باغ پرندگان هم سری بزنید، جایی که پرندگانی از آمریکای جنوبی تا استرالیا و شرق آسیا تا آفریقا یک جا برای بازدید شما جمع شده ‌اند و اگر قصد اقامت در نزدیکی این ساحل را دارید، هتل مارینا پارک که یکی از هتل های پنج ستاره کیش است گزینه عالی و مناسبی بوده و برای صرف غذا هم می توانید راهی رستوران جمیل در انتهای جاده جهان شده و غذاهای دریایی ‌اش را سفارش دهید.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور