Ahuvan Park, Kish Island

بوستان آهوان جزیره کیش

25 خرداد 1401

8 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

بوستان آهوان کیش (deer park kish)، یکی از محبوب ترین جاذبه های جزیره کیش می باشد. این جاذبه دیدنی درست در انتهای خیابان فردوسی کیش قرار گرفته و این منطقه به دلیل وجود این بوستان جذاب خیلی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این بوستان آهوان در سال 1380 ساخته و تاسیس گردیده است، اما با تمامی این توضیحات این باغ وحش زیبا دقیقا در سال 1390 تخریب شد و امروزه، یک مجتمع تجاری به نام ” میکا مال ” در زمین‌ های آن در حال ساخت است که شنیده ها حاکیست که در آینده یکی از بهترین مراکز خرید کیش خواهد شد. همچنین در هنگام بازدید از این بوستان می توانید تعداد زیادی آهوی زیبای ایرانی با چشمانی گیرا و پوستی فوق العاده زیبا را در حالی که کاملا آزاد رفت و آمد می کردند را از نزدیک نظاره گر باشید. مشاهده این آهوان در این بوستان امری بسیار عادی است که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. بدین ترتیب می توانید در تور کیش خود تجربه مشاهده این پدیده از خلقت آفرینش را با چشم خود از نزدیک بدون وجود هیچ حایلی مانند میله های قفس مشاهده کنید و لذت تماشای این موجودات دوست داشتنی را به خود هدیه دهید.

این بوستان یکی از پر بازدیدترین و شلوغ ‌ترین مکان‌ های گردشگری جزیره کیش بوده که در زمینی بکر و دست نخورده با پوشش گیاهی گوناگونی به مساحت 2 هکتار ساخته شده است که فضای بسیار دوست‌ داشتنی و جذابی دارد.

تاریخچه بوستان آهوان کیش

در این قسمت قصد داریم نگاهی بر گذر تاریخ این مجموعه حیات وحش زیبای جزیره کیش بیندازیم؛ درست در سال 1363 هجری شمسی یعنی حدود 34 سال قبل که جزیره کیش به یک منطقه آزاد تبدیل گردید، برای حفظ بقای آهوی ایرانی و نیز به منظور افزایش جذابیت های جزیره پرطرفدار کیش از استان هرمزگان در کشور ایران حدود 30 راس آهو به کمک سازمان حفاظت از محیط زیست از جزیره خارک به جزیره کیش آورده شدند. بدین ترتیب تعداد زیادی از این آهوهاعزیز به صورت گله هایی بزرگ و کوچک در کل این جزیره به مخصوص در قسمت شرق و جنوب جزیره قابل مشاهده بودند و اینکه به طرز باورنکردنی بر جذابیت جزیره افزوده بودند به طوری که وجود این آهوها و مشاهده آنها از نزدیک به یکی از ویژگی های خاص کیش به عنوان یک قطب گردشگری در ایران تبدیل گشته بود. اما این را هم بدانید که شرایط محیطی، وجود آبشخور و عمل توزیع علوفه در بخش های گوناگون جزیره در ادامه بقا و زندگی آهوان بسیار تاثیرگذار بوده و اما از آنجایی که اصلی ترین عامل مرگ و میر آنها تصادفات جاده ای شناخته شده که متاسفانه به دلیل عدم توجه و دقت رانندگان اتفاق می افتاد و نیز بعدها در سال 1380 مکانی به صورت پارک طبیعی به عنوان محل زندگی آهوها تعبیه و بنا نهاده شد که خوشبختانه بعد از ساختن محوطه امکان بازدید از آنها برای گردشگران تور کیش مهیا شد. مکانی که در آن علاوه بر آهوها حیوانات دیگری هم در کنار هم زندگی می کنند؛ در ادامه تنها تفاوتی که شیوه زندگی آنها با آهوها داشت اینکه آنها در قفس نگهداری می شوند، پس تاریخ تاسیس بوستان آهوان کیش به صورت یک پارک طبیعی به سال 1380 بر می گردد که اگر علاقه مند به حیات وحش هستید پیشنهاد ما پارک آهوان کیش برای شماست.

 

معرفی پارک آهوان جزیره کیش

بوستان آهوان جزیره کیش یکی از زیباترین جاذبه‌های کیش است که هر مسافر تور کیش نباید از دیدن این بوستان هیجانی غافل شود. این بوستان یکی از پر بازدیدترین و شلوغ ‌ترین مکان‌ های گردشگری جزیره کیش بوده که در زمینی بکر و دست نخورده با پوشش گیاهی گوناگونی به مساحت 2 هکتار ساخته شده است که فضای بسیار دوست‌ داشتنی و جذابی برای گردشگران به ویژه کودکان بشمار می رود. شما  علاقه مندان در هنگام بازدید از این بوستان می ‌توانید تعداد زیادی آهوی زیبای ایرانی با چشمانی گیرا و پوستی فوق ‌العاده زیبا را در حالی که کاملا آزاد رفت و آمد می‌ کنند را ببینید و کلی ذوق کنید. بدین ترتیب می توانید تجربه‌ مشاهده‌ این پدیده از خلقت آفرینش را با چشم خود از نزدیک بدون وجود هیچ محدودیتی ببنید  و همچنین در بوستان آهوان کیش باغ وحشی هم وجود دارد که 17 قفس برای نگهداری حیوانات تعبیه شده و در آن انواع متنوعی از حیواناتی اعم از : شیر، روباه، شغال، میمون، سنجاب، گوزن، اسب و چند گونه از پرندگان استرالیایی نگهداری می ‌شود که ارزش دیدن دارد. در باغ وحش بوستان آهوان کیش بر خلاف سایر باغ وحش ‌های ایران آهوها بدون هیچ محدودیتی در بوستان زندگی می ‌کنند به طوری که شما این امکان را دارید که لمسشان کنید و با آن‌ ها عکس یادگاری بگیرید. در ادامه مهمه بدونید که یکی از دلایل نامگذاری بوستان آهوان کیش هم همین موضوع بوده و همچنین در این مجموعه وسایل بازی متنوعی هم جهت بازی کودکان نصب شده تا کودکان از گشت و گذار در این بوستان و باغ وحش آن غرق در لذت و شادی بشوند. راستی درب ورودی باغ وحش بوستان آهوان جزیره کیش بسیار دیدنی است و از جذابیت ‌های باغ وحش این است که به هنگام ورود به محوطه باغ وحش در بوستان آهوان کیش با یک قطار کوچک روبرو خواهید شد که در تمامی بخش های این باغ شما را همراهی می ‌کند. برای رفتن به این مجموعه دوست داشتنی و هیجان انگیز باید به آدرس بوستان آهوان در جزیره کیش و انتهای خیابان فردوسی که امروزه مجتمع عظیم میکا مال نیز در آنجا ساخته می ‌شود، بروید. مسافران تور کیش می توانند از ساعت 5 بعد از ظهر تا 9 شب از این بوستان زیبا دیدن کنند. برای بازدید از دیدنی‌ های این جزیره تور کیش سلام پرواز بهترین گزینه برای شماست و همچنین شما علاقه مندان برای اقامت در بهترین هتل های کیش می ‌توانید در هتل ترنج کیش که از هتل های منتخب ما در جزیره افسانه‌ ای کیش است، بهره ببرید و شب های به یادماندنی را در آنجا سپری کنید.

 

امکانات بوستان آهوان کیش

حیواناتی از جمله شیر، ببر، روباه، طاووس و انواع پرندگان را می توانستید در این بوستان زیبا مشاهده کنید. در این بوستان حدود 20 نوع حیوان مختلف وجود داشت که باعث شده بود گردشگران فراوانی با رنج سنی متفاوت از این باغ وحش بازدید کنند. این منطقه با پوشش گیاهی خاص و سرسبز خود تبدیل به یکی از مراکز تفریحی پر طرفدار جزیره کیش شده بود. اغلب مسافرانی که با تور کیش به این شهر زیبا سفر می کردند از این باغ وحش مهیج نیز بازدید به عمل می آورند. همچنین در این پارک وسایل بازی بسیار مهیج و هیجان انگیزی برای کودکان وجود دارد و ورودی باغ وحش بوستان آهوان کیش بسیار جذاب است چون محوطه ورودی بوستان با پوشیش گیاهی بی نظیری تزئین شده که بسیار چشمنواز است. علاقه مندانی که با تور کیش همراه شده اند به وسیله ون های برقی که در درب ورودی این پارک تعبیه شده بود می توانستند به بخش های مختلف بوستان بروند و از همه آنها دیدن کنند و این را هم بدانید که بوستان آهوان، در واقع باغ وحش شهر کیش به شمار می رود. این بوستان در جنوب پارک هنگام کیش قرار داشت و گردشگران علاوه بر بازدید از این مجموعه می توانستند از پارک هنگام هم بروند. محوطه سرسبز بسیار زیبای این پارک با بیش از 200 اصله درخت و وجود گونه ‌های مختلف حیوانات، فضایی بسیار چشم نواز و رویایی را برای گشت‌ و گذار مسافران و به خصوص کودکان فراهم شده است.

 

ساعت بازدید بوستان آهوان کیش

شما مسافران و بازدید کنندگان عزیز می توانند از ساعت 5 بعد از ظهر تا 9 شب از این بوستان زیبا بازدید کنند. بوستان آهوان کیش در فاصله 10 کیلومتری از مرکز شهر قرار داشت که به راحتی با تاکسی های موجود در جزیره کیش در عرض 15 دقیقه به آنجا می رسید و نیمی از روز خود را در آن منطقه زیبا و دوست داشتنی سپری کنند و هزینه ورودی این مجموعه بسیار کم و می توان گفت رایگان است.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور