What is the difference between airline and airways?

تقاوت ایرلاین و ایرویز چیست

6 مرداد 1401

3 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

هنگامی که می خواهید برای سفر خود بلیط هواپیما خود انتخاب کنید ممکن است کلماتی مانند ایرلاین و ایرویز به گوشتان بخورد اما احتمالا تا به حال توجه نکرده باشید که چه تفاوتی بین این دو کلمه وجود دارد. و چرا این دو کلمه معنای جدا گانه ای می دهند.

تفاوت ایرلاین و ایرویز – با کلمه ایرلاین و ایرویز بیشتر آشنا شوید

زمستان رو به پایان است و این یعنی دوباره با موج جدیدی از سفرها مواجه خواهیم بود. بسیاری افراد از همین حالا برای انتخاب مقاصد مورد نظر خود اقدام می کنند و به بررسی پکیج های آژانس های مسافرتی می پردازند. تور استانبول ، تور آنتالیا ، تور دبی ، تور تایلند ، تور مالزی ، تور گرجستان پرطرفدارترین گزینه ها هستند. برای هر مقصدی پروازهای مختلفی پیشنهاد می شود و کلمات ایرلاین و ایرویز را در میان آن ها می توان دید. معمولا مسافران تفاوت معنای این دو را نمی دانند و برای شان سوال پیش می آید. 

البته به طور کلی باید گفت، تفاوت بزرگی بین این دو کلمه وجود ندارد و اساسا این یک انتخاب بین افراد است که بعضی افراد ترجیح می دهند که از ایرلاین و برخی ایرویز را استفاده کنند.

از سوی دیگر باید به این نکته اشاره شود که هر دو شرکت در یک راه مشترک عمل می کنند و در واقع کارشان یکسان است، اما هر کدام کلماتی جدا برای اهداف بازاریابی و فروش خود دارند.

بعضی از شرکت ها احساس میکنند که کلمه ایرلاین القایی از سطح کلاس بالاییست و بعضی دیگر بر این باورند که ایرویز خیلی پیشرفته است و این نام ها ، برای جذب کردن توجه مسافران توسط شرکت های هواپیمایی انتخاب می شود اگرچه برای مسافرانی که سفر میکنند تفاوتی بین این دو کلمه وجود ندارد، آنها فقط توجه به دستیابی به مقاصد مورد نظرشان دارند که همراه با امکانات خوب و هزینه های پایین و به صرفه باشد.

اما برای شرکت ها ، که احساس می کنند اضافه کردن ایرلاین یا ایرویز یک تاثیری بر مسافر القا می کند که بعضا متفاوت است و فقط کلمه “ایر” را قبل یا بعد از نام شرکت خود می آورند . مانند “Korean Air” یا “Air France” . نام ها ممکن است برای افرادی که شغل شان با تجارت همراه است مهم باشد.

آنها احساس می کنند که نام ها بیان گر این هستند که به گفته های همکارانشان یا بیزنس من ها نشان دهنده یک شرکت با کلاس و منحصر به فرد است را افزایش می دهد و بیزنس آنها را تحت تاثیر حسادت های شرکت های رغیب قرار می دهد.

اختلاف اساسی این است که ایرلاین ، شرکتی است که هواپیماها را عملیاتی می کند ولی ایرویز یک route و مسیر خاص پروازی برای انجام پرواز مثل یک جاده ای در آسمان یا corridor هوایی است.منبع : کن نیوز

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور