Obtaining a visa and making an appointment at the Indonesian embassy

اخذ ویزا و تعیین وقت در سفارتخانه اندونزی

22 خرداد 1401

5 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

اندونزی یکی از کشورهایی است که تمرکز نسبتا زیادی روی جذب گردشگر دارد. به همین دلیل، اخذ ویزای توریستی اندونزی کار چندان سختی نیست. این کشور ویزای فرودگاهی نیز صادر می کند اما چند سالی است که امکان دریافت این نوع روادید برای ایرانیان وجود ندارد. از این رو، برای دریافت ویزا باید از طریق سفارت اقدام کنید. فرایند دریافت روادید بین 7 تا 10 روز کاری زمان می برد. بالی یکی از بهترین گزینه ها برای علاقه مندان به طبیعت استوایی است.

برای دریافت ویزا توریستی اندونزی باید از طریق سفارت اقدام کنید و امکان صدور ویزای فرودگاهی برای ایرانیان وجود ندارد.

تعیین وقت

برای دریافت ویزا، می توانید شخصا به سفارت مراجعه کنید یا این کار را به آژانس مسافرتی برپا کننده تور بالی بسپارید. در صورتی که قصد دارید به صورت مستقل اقدام کنید، باید در یک روز کاری از یکشنبه تا پنجشنبه به سفارت بروید. ساعات کاری بین 9 تا 12 است و طبیعتا هر چه زودتر مراجعه کنید، خلوت تر خواهد بود و پس از ارائه مدارک، یک برگه پیگیری دریافت خواهید کرد و باید هزینه ها را به دلار پرداخت کنید. پس از ارائه مدارک و پرداخت مبالغ لازم، 10 روز صبر کنید و سپس دوباره به سفارت بروید. در صورت تایید مدارک، پاسپورت را با یک برچسب به شما تحویل خواهند داد. 

 

اخذ ویزا

همان طور که گفته شد، برای اخذ ویزا باید به صورت حضوری به سفارت مراجعه کنید. اندونزی چند نوع روادید صادر می کند که مهمترین ها را با هم بررسی خواهیم کرد:

 

ویزا توریستی

برای سیر و سیاحت در اندونزی، روادید یک ماهه صادر می شود. این مدت قابل تمدید نیست و در طی آن، شخص به هیچ وجه اجازه کار و تحصیل نخواهد داشت. همان طور که گفته شد، می توانید مراحل دریافت روادید را به آژانس مسافرتی بسپارید. سفارت با متقاضیان مصاحبه حضوری نمی کند و به همین دلیل نیازی نیست که حتما شخص متقاضی در هنگام دریافت روادید حضور داشته باشد. نکته دیگر این که روادید اندونزی نیازی به تراول هیستوری ندارد و لازم نیست نگران سابقه سفرهای خود باشید.

مدارک لازم برای این نوع ویزا به شرح زیر است :

پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

دو قطعه عکس 6 در 4 با زمینه سفید

پرینت گردش حساب و نامه تمکن مالی بانک با مهر برجسته و به زبان انگلیسی

مدارک مربوط به رزرو بلیت و واچر هتل

هزینه ویزای توریستی در حدود 100 دلار برای هر نفر است. نوعی از روادید با نام فوری نیز وجود دارد که مدت زمان انتظار برای دریافت آن کوتاه تر است و البته هزینه بالاتری را نیز باید بپردازید. دقت داشته باشید که مقدار نامه تمکن مالی برای ویزای اندونزی حداقل 10 میلیون تومان است.

فرم های پر شده سفارت

مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی و کپی تمامی صفحات

 

ویزا تحصیلی

ویزا تحصیلی اندونزی با عنوان اجتماعی و فرهنگی نیز شناخته می شود. بعد از دریافت ویزای ورود به کشور، مدت 60 روز زمان خواهید داشت که در اقامت داشته باشید و کارهای پذیرش تحصیلی خود را انجام دهید و برای دریافت ویزای تحصیلی اندونزی، ابتدا باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی بگیرید. هزینه بررسی درخواست، 50 دلار است. ابتدا باید مدارک زیر را به دانشگاه اندونزی و سفارت این کشور ارائه کنید:

نامه پذیرش از دانشگاه های اندونزی

آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات

ترجمه تمام مدارک به زبان انگلیسی

مدارک مربوط به مهارت زبان انگلیسی و آیلتس

گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

فرم تکمیل شده ویزای دانشجویی

مدارک مربوط به تمکن مالی

گواهی سلامت پزشکی

چهار قطعه عکس رنگی پاسپورتی

 

ویزا تجاری

برای دریافت ویزای کار و تجارت در اندونزی، باید از سوی شرکت ها و موسسات معتبر دعوت نامه داشته باشید. در حقیقت، امکان این که شخص به اندونزی سفر کند و در آن کشور به دنبال شغل بگردد وجود ندارد. به این ترتیب، دعوت نامه یکی از مدارک لازم برای دریافت روادید تجاری است ؛ تمامی مراحل لازم، از طریق سفارت اندونزی در ایران انجام می شود اما فرم ها را می توان از سایت سفارت یا دیگر سایت های مرتبط، دانلود و تکمیل کرد. در تکمیل مدارک و طی مراحل دقت کامل را به کار ببرید. بروز مشکل در هر یک از این قسمت ها، ممکن است موجب عقب افتادن پروسه دریافت روادید شود و دردسرهایی ایجاد کند.

 

وظایف

سفارت اندونزی وظیفه بررسی مدارک متقاضیان و صدور مدارک مورد نیاز را به عهده دارد. اشخاص و آژانس ها مدارک و فرم های خواسته شده را به سفارت ارائه می دهند و کارکنان، پس از بررسی مراتب تایید یا رد تقاضا را به اطلاع آن ها می رسانند. در صورت داشتن هر گونه سوالی، می توانید با شماره های سفارت تماس بگیرید. همچنین می توانید جدیدترین و معتبرترین اخبار و اطلاعات در مورد قوانین را در وب سایت سفارت هر کشور مطالعه کنید.  

ساعات کاری سفارت اندونزی یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر است. 

 

آدرس و اطلاعات تماس

آدرس: خیابان قائم مقام فراهانی، نرسیده به خیابان دکتر بهشتی، جنب ساختمان پزشکان ۲۰۰، پلاک ۱۸۰

تلفن: ‏۸۸۷۱۶۸۶۵، ۸۸۷۱۷۲۵۱ و ۸۸۵۵۳۶۵۵ (۰۲۱)

فکس: ۸۸۷۱۸۸۲۲

صندوق پستی: ۴۵۶۴-۱۱۳۶۵

پست الکترونیک : tehran.kbri@kemlu.go.id

وب ‌سایت : www.kemlu.go.id/tehran

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور