Obtaining a visa and making an appointment at the Indian embassy

اخذ ویزا و تعیین وقت در سفارتخانه هند

22 خرداد 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

هندوستان جز کشورهای پرطرفداری است که قطعا در یک سفر نمی توان تمام جاذبه های آن را دید و حتی اگر بخواهید تنها در یک شهر اقامت داشته باشید سفری یکی دو روزه کفایت نمی کند. به همین دلیل بسیاری از مردم تعطیلات نوروز را برای تور هندوستان برنامه ریزی می کنند. سفر به هند فرصت خوبی است تا در شرایط جوی خوب از کشوری پهناور و زیبا دیدن کنید. هندوستان جز کشورهایی است که برای سفر نیاز به ویزا دارد. البته مراحل و یا شرایط سختی ندارد و می توانید ویزا را به صورت حضوری یا غیرحضوری و آنلاین از طریق سفارت هند در ایران دریافت نمایید. در سال های اخیر برای سفرهای توریستی و اخذ ویزای توریستی ، متقاضیان نیازی به حضور در سفارت را ندارند و به صورت آنلاین می توانند ویزای الکترونیک هند را با ارائه مدارک و پرداخت مبالغی دریافت نمایند. در برخی موارد ممکن است سفارت بعد از بررسی مدارک، متقاضی را احضار کند ولی این اتفاق در مورد ویزاهای توریستی به ندرت اتفاق می افتد. البته بسیاری از افرادی که از طریق آژانس ها به هند سفر می کنند، دیگر نیازی به طی کردن مراحل اخذ ویزا ندارند چرا که این وظیفه آژانسی است که فرد با آن به هند سفر می کند.

 

برای دریافت ویزای توریستی هند نیازی به حضور در سفارت هند نیست و به صورت آنلاین با پر کردن فرم درخواست ویزا این کار امکان پذیر خواهد بود.

تعیین وقت

برای حضور در سفارت هند و ارائه مدارک باید از قبل ، وقتی را تعیین کنید که این کار از طریق ارسال ایمیل و یا تماس تلفنی امکان پذیر است ، ولی در سال های اخیر این امکان وجود دارد که برای دریافت ویزا و یا ارائه مدارک متقاضی می تواند بدون حضور در سفارت و تعیین وقت قبلی تنها با پر کردن فرم درخواست ویزا و واریز کردن مبلغ ویزا ، درخواست نماید ، البته پس از این که مدارک به کارشناسان در سفارت ارائه شد و به دست آن ها رسید و پس از بررسی های لازم ممکن است شخص از طرف سفارت برای مصاحبه و تحویل اصل پاسپورت برای چسباندن ویزا در آن احضار شود ، امروزه به لطف تکنولوژی و اینترنت بیشتر کارهای سفارت ها را می توان غیر حضوری و در سریع ترین زمان ممکن انجام داد .

 

اخذ ویزا

قبل از هر چیزی خوب است بدانید هزینه اخذ ویزای هند برای متقاضیان مبلغ ۴۲۰ هزار تومان می باشد و لازم است بدانید این مبلغ در صورت پرداخت قابل بازگشت نیست حتی اگر سفارت به شما ویزا ندهد ، افرادی که برای بازدید از هند به این کشور سفر می کنند باید ویزای توریستی دریافت نمایند و این افراد اجازه کار کردن و یا اقامت بیش از مدت تعیین شده در خاک هند را ندارند ، خوب است بدانید برای درخواست تمامی ویزاهای هند می توانید به صورت حضوری و یا آنلاین اقدام کنید و برای ویزاهای تحصیلی و تحقیقاتی یک روز بعد از تحویل مدارک ، متقاضی توسط کارگزاری سفارت برای مصاحبه احضار می شود ، در مورد سایر ویزاها نیاز به مصاحبه را خود سفارت تعیین می کند ولی معمولا برای ویزای توریستی مصاحبه ای صورت نمی گیرد ، انواع ویزای هند عبارتند از ویزای توریستی یک ساله باهزینه 100 دلار ، ویزای تحصیلی 5 ساله برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با هزینه 80 دلار ، ویزای تجاری با هزینه 275 ، ویزای کاری 6 ماهه تا یکساله با هزینه 275 دلار ، ویزای تحقیقاتی 6 ماهه تا یکساله ویژه مقطع دکتری با هزینه 80 دلار ، ویزای شرکت در کنفرانس یا سمینار 6 ماهه با هزینه 80 دلار ، ویزای پزشکی و همراه بیمار ، ویزای کار ، ویزای ورزشی و ویزای ازدواج ویژه افرادی که با یک فرد هندی ازدواج کرده اند.

برای دریافت ویزای توریستی هند باید فرم درخواست ویزا از indianvisaonline.gov.in/visa/index.html را  به صورت کامل ، دقیق و به زبان انگلیسی پر و آپلود کنید ، مدارک لازم علاوه بر فرم ویزا  دو قطعه عکس جدید سایز پاسپورت به همراه اصل پاسپورت و همچنین پاسپورت‌های قدیمی با کپی از تمام صفحاتی که مهر ورود و ویزا دارند ، می باشد ، توجه داشته باشید اعتبار پاسپورت باید حداقل ۶ ماه بعد از زمان خروج شما از هند باشد ، کپی از شناسنامه و کپی از بلیط برگشت نیز باید ضمیمه مدارک شود .

 

وظایف

کارمندان سفارت هند و کارشناسان مربوط به امور صدور ویزا و بررسی مدارک موظفند در زمان کاری خود به هر گونه سوالی که از سمت متقاضیان از طریق ایمیل و یا تلفن مطرح می شوند ، به درستی پاسخ دهند ، شما با ارسال ایمیل و یا با تماس تلفنی می توانید اطلاعات مربوط به ویزا و مدارک لازم برای صدور آن را جویا شوید و در صورت فکس و یا ایمیل کردن مدارک خود به سفارت می توانید از کارشناسان بخواهید تا در اسرع وقت آن ها را بررسی کنند و نسبت به صدور ویزای شما اقدام نمایند ، سفارت هند در ساعات کاری خود موظف به پاسخگویی به مراجعین و متقاضیان می باشد ، کارمندان سفارت باید به بررسی مدارک ارائه شده توسط متقاضی بپردازند و در صورت وجود نقصی در مدارک باید در اسرع وقت به متقاضی برای کامل کردن آن اطلاع دهند و در نهایت ویزای مورد نظر را صادر نمایند.

آدرس و شماره تماس

آدرس سفارت هند در تهران ، خیابان بهشتی ، خیابان میرعماد ، خیابان نهم ، شماره ۲۲ می باشد و متقاضیان برای اخذ ویزا و یا تعیین وقت سفارت می توانند با شما تلفن ۵-۸۸۷۵۵۱۰۳ تماس بگیرند و یا مدارک خود را به شماره فکس ۸۸۷۴۵۵۵۷ ارسال نمایند ، شماره تلفن بخش ویزا در سفارت هند نیز ۸۸۷۵۵۱۰۲ می باشد و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت www.indiavisairan.com مراجعه نمایید ، در صورتی که سوالی دارید، می توانید به پست الکترونیکی oc.tehran@mea.gov.in و یا ایمیل بخش کنسولی یعنی cons.tehran@mea.gov.in ایمیل بزنید و درمورد مدارک مورد نیاز بپرسید ، آدرس دفتر کارگزار سفارت هند در تهران واقع در بلوار آفریقا (جردن) ، بن بست آناهیتا ، پلاک ۲ ،  طبقه اول می باشد ، لازم به ذکر است ساعات کاری سفارت هند روزهای یکشنبه تا پنج ‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر می باشد و در این زمان ها می توانید به این سفارت مراجعه نمایید.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور