How is the transportation in Delhi?

حمل و نقل در دهلی چگونه است؟

28 خرداد 1401

7 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

یکی از موارد بسیار مهمی که باید پیش از سفر در نظر گرفته شود، موضوع حمل و نقل است که البته این موضوع در سفرهای خارجی اهمیت دوچندانی پیدا می کند. افرادی که به گردشگری و مناطق پرجاذبه در دنیا علاقه دارند، به خوبی با شهر دهلی و زیبایی هایش نیز آشنایی خواهند داشت. زیرا این شهر از دیدنی ترین مناطق هندوستان است و به عنوان پایتخت این کشور هم شناخته می شود. جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی در دهلی جای گرفته است. به همین دلیل همه ساله گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به قصد بازدید از این جاذبه ها راهی تور هند می شوند و اگر قرار باشد گشتی در شهر بزنند قبل از هر چیز باید با حمل و نقل عمومی دهلی آشنا باشند.

 

ریکشاوهای دوچرخه را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه در نزد گردشگران نام برد.

وسایل نقلیه عمومی در دهلی

جمعیت زیاد دهلی و البته تعداد بالای گردشگران موجب می شود تا موضوع حمل و نقل عمومی در این شهر اهمیت ویژه ای پیدا کند. به طور کلی می توان انواع وسایل نقلیه در دهلی را به دسته های زیر تقسیم نمود:

• مترو

• تاکسی

• ریکشاوهای دوچرخه

• اتوریکشاو

• اتوبوس

آشنایی با ویژگی  متروهای دهلی

تمامی افرادی که به دنبال یک انتقال سریع هستند، مترو دهلی را برای جا به جایی خود انتخاب می کنند. مترو این شهر را می توان به عنوان سریع ترین وسیله حمل و نقل در این شهر نام برد. البته جا به جایی با متروی دهلی دردسرها و سختی های خاص خودش را نیز دارد. زیرا جمعیت زیادی از بومیان و گردشگران به منظور سفرهای کوتاه خود از این وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند. اما سرعت، تمیزی و قیمت پایین مترو موجب شده است تا این وسیله نقلیه عمومی در نزد گردشگران و مردم عادی بسیار محبوب شود. افرادی که از مترو برای جابه جایی و رسیدن به مقصد خود استفاده می کنند، می توانند با حضور در ایستگاه های مترو برای مدتی از گرمی هوا در امان باشند و از حضور در فضایی مملوء از هوایی تهویه شده و مناسب لذت ببرند. به طور کلی می توان گفت که متروی دهلی به خوبی مناطق مختلف شهر را پوشش می دهد و افراد می توانند از طریق خطوط مترو به دهلی قدیم، مرکزی و نو دسترسی داشته باشند. مسافران می توانند با مشاهده نقشه مترو از 6 خط مجزایی که برای این وسیله نقلیه عمومی تعریف شده است، استفاده کنند. افرادی که استفاده چندانی از مترو ندارند و برای مدت کوتاهی در این شهر اقامت دارند، می توانند با استفاده از کارت های یک و یا دو سفره به مقصد موردنظرشان برسند. این کارت ها قیمتی مابین 8 تا 30 روپیه خواهند داشت که مبلغ آن اصلا برای افرادی که اقامتی طولانی مدت در این شهر  دارند، مناسب نخواهد بود. چنین افرادی باید به دنبال تهیه کارت هوشمند مترو باشند. تهیه این کارت برای افرادی که برای مدتی طولانی در دهلی حضور دارند، مقرون به صرفه تر خواهد بود. زیرا با استفاده از کارت هوشمند مترو، 10 درصد تخفیف برای مسافران در نظر گرفته خواهد شد.

 

آشنایی با تاکسی های دهلی

افرادی که به دنبال جا به جایی آسان و بی دردسر هستند، می توانند تاکسی را به عنوان وسیله حمل و نقل خود انتخاب کنند. هزینه تاکسی در مقایسه با برخی از وسایل حمل و نقلی کمی بالاتر است، اما به خاطر راحتی که دارد مورد استفاده بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. افرادی که با پرواز خود را به دهلی رسانده اند، می توانند با استفاده از سه شرکت تاکسیرانی که با فرودگاه دهلی قرارداد دارند، به مقصد برسند. تمامی این تاکسی ها لوکس، با دسترسی شبانه روزی و امکان پرداخت آنلاین هستند. به منظور جابه جایی افراد در سطح شهر تاکسی هایی با رنگ زرد و مشکی فراهم شده است که محاسبه کرایه آنها با استفاده از تاکسی متر خواهد بود. این تاکسی ها قیمت مناسبی دارند و برای جا به جایی راحت در سطح شهر گزینه مناسبی خواهند بود.

 

آشنایی با ریکشاوهای دوچرخه

ریکشاوهای دوچرخه را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه در نزد گردشگران نام برد. جاذبه های دیدنی و تاریخی دهلی زیاد است اما سوار بر ریکشاوهای و گشت و گذار در شهر نیز یکی از جذابیت های این سفر است. این وسیله نقلیه عمومی که بیشتر در دهلی قدیم به چشم می خورد، برای جابه جایی بین مبدا و مقصدی که فاصله چندانی با یکدیگر ندارند، بسیار مناسب خواهد بود. گردشگرانی که قصد بازدید از کوچه پس کوچه های شهر و خیابان های شلوغ را دارند، می توانند با استفاده از ریکشاوهای دوچرخه در قلب شهر حاضر شوند. البته توصیه می شود پیش از کرایه این وسیله نقلیه، در مورد قیمت کرایه با صاحب آن صحبت شود.

 

آشنایی با اتوریکشاو

اتوریکشاوها یک وسیله کاربردی برای جابه جایی گردشگران و بومیان در دهلی است که البته برای گردشگران و توریست ها چندان هم مقرون به صرفه نیست! متاسفانه هزینه ای که بابت جابه جایی به وسیله اتوریکشاو از گردشگران و غریبه ها دریافت می شود، نسبتا بالاست. به همین دلیل بهتر است پیش از کرایه این اتوریکشاوها، قیمت واقعی کرایه مشخص شود و سوالات لازم از راننده آن پرسیده شود. اگرچه این وسیله نقلیه عمومی قیمت نسبتا بالایی دارد، اما دسترسی مناسبی دارد و در جای جای شهر قابل دیددن است. از طرفی دیگر با ظاهر و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، حال و هوا و تجربه تازه ای را برای گردشگران رقم خواهد زد. از دیگر مزایای اتوریکشاوها موضوع سوخت آنهاست. این وسیله نقلیه برای جابه جایی از سوخت CNG استفاده می کند و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. به همین دلیل اغلب گردشگرانی که به دهلی سفر می کنند، حاضرند با پرداخت هزینه های نسبتا بیشتر از محیط زیست این شهر هم حمایت کنند. افرادی که به دنبال یک وسیله نقلیه راحت هستند که آنها را بدون ترافیک به مقصد برساند، می توانند از اتوریکشاو استفاده کنند. لازم به ذکر است که این وسیله نقلیه توسط بومیان به نام توک توک شهرت دارد.

 

آشنایی با اتوبوس

اتوبوس از مهم ترین و اساسی ترین وسایل نقلیه عمومی در دهلی به حساب می آید که قیمت پایینی هم دارد. به همین دلیل اغلب شهروندان به منظور جابه جایی از اتوبوس استفاده می کنند. گردشگرانی که تمایل دارند در طول سفر بیشتر به مردم دهلی نزدیک شوند و یا سفری مقرون به صرفه را تجربه کنند نیز برای جا به جایی خود در سطح شهر از اتوبوس استفاده می کنند. از آنجایی که تمامی اتوبوس های شهر شلوغ هستند، استفاده از این وسیله نقلیه به افرادی که علاقه چندانی به ازدحام ندارند، توصیه نمی شود. نکته مهمی که در مورد اتوبوس های دهلی وجود دارد، رنگ آنهاست. مسافران می توانند با توجه به رنگ اتوبوس ها از امکانات درون انها با خبر شوند. به عنوان مثال اتوبوس های قرمز رنگ دارای سیستم تهویه مناسب هستند و اتوبوس های سبزرنگ فاقد آن می باشند. از دیگر مزایای اتوبوس های دهلی می توان به سازگاری آنها با محیط زیست اشاره کرد. زیرا گاز CNG به عنوان سوخت این وسایل نقلیه پررونق استفاده می شود.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور