The most popular Indian dishes

محبوب ترین غذاهای هندی

5 تیر 1401

7 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

محبوب‌ترین غذاهای هندی به دلیل استفاده شگفت‌انگیز از گیاهان، ادویه‌جات و ترشی‌جات بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. غذاهای هندی به دلیل تنوع در جهان مشهور شده‌اند و سبک پخت و پز آنها از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. در واقع بخشی از جذابیت تور هند همین غذاهایش است. غذای اصلی هندوستان شامل گندم، برنج و گیاهان مختلف است ولازم است که بدانید در دوران مدرن، ذائقه غذای هند تغییر بسیاری کرده است. از طرفی این طور نیست که سفر خود فقط مجبور به خوردن غذاهای هندی باشید به هر حال رستوران های متنوع ملل نیز در شهرهای هند وجود دارند.در دهه گذشته و در نتیجه جهانی شدن، بسیاری از هندی‌ها به مناطق مختلف جهان سفر کرده و برعکس، هجوم گسترده‌ مردم از ملیت‌های مختلف در هند وجود داشته است. این امر منجر به هندی شدن غذاهای مختلف بین‌المللی شده است و امروزه در شهرهای بزرگ می توان غذاهای تخصصی هندی را پیدا کنید و بدانید که غذاهای هندی به طور مداوم در لیست‌ غذاهای محبوب و معروف در سراسر جهان قرار می‌گیرند. همچنین اعتقادات مردم این کشور و فرهنگ دینی آن نقش مهمی در تکامل غذاهای این کشور داشته است. گیاهخواری در بسیاری از جوامع هندو، بودایی و جین به طور گسترده‌ای انجام می‌شود. پس اگر روزی به هند رفتید هرگز از این تنوع و رنگارنگ بودن غذاهای هندی تعجب نکنید چرا که ترکیب غذاهای منحصر به فرد هند از طریق تعامل گسترده فرهنگی با همسایگانش مانند ایران، یونان باستان، مغول‌ها و همچنین آسیای غربی تکامل یافته است. 

 

درست است که مرغ تیکا ماسالا یک غذای محبوب هندی است، ولی این غذا در حقیقت برای اولین بار در اسکاتلند درست شده است.

با مشهورترین غذاهای هندی آشنا شوید

آلو گوبی

آلو گوبی یک غذای خشک است که با سیب زمینی، گل کلم و ادویه‌های هندی تهیه می‌شود، به دلیل استفاده از زردچوبه به رنگ زرد مایل به زرد است و گاهی حاوی برگ‌های کالونجی و کاری نیز هست، سایر ترکیبات رایج آن شامل سیر، زنجبیل، پیاز، ساقه گشنیز، گوجه فرنگی، نخود فرنگی و زیره است، این غذا به یکی از محبوب‌ترین غذاهای سفارش داده شده در رستوران‌های هند تبدیل شده است.

 

مرغ کره‌ای

مرغ کره به طور سنتی در یک تنور پخته می‌شود، اما ممکن است به صورت کباب شده یا تابه‌ای نیز پخته شود، این غذا اول با گرم کردن گوجه فرنگی، سیر و هل در یک خمیر قرمز روشن تهیه می‌شود که بعد از خنک شدن آن را پوره می‌کنند، سپس سرآشپز کره، و ادویه‌های مختلفی را به آن اضافه می‌کند که اغلب شامل، زیره، میخک، دارچین، گشنیز، فلفل، شنبلیله و خامه تازه است، پخت این غذا در دهه 50 میلادی و در آشپزخانه‌های موتی محل در دریاگنجی شهر دهلی آغاز شده است، یک واقعیت جالب که می‌توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

روغن جوش

روگان جاش (یا روگان جاش) یکی از اجزای اصلی غذاهای کشمیر است که در اصل توسط مغول‌ها به کشمیر آورده شده است، این غذا شامل تکه‌های بره است که با پیاز یا پیاز قهوه‌ای، ماست، سیر، زنجبیل و ادویه‌های معطر (میخک، هل و دارچین) تهیه می‌شود، رنگ قرمز و درخشان آن به طور سنتی از مقدار زیادی فلفل خشک کشمیری حاصل می شود که برای کاهش گرمای آنها از آنها استفاده می‌شود، این فلفل‌ها به طور قابل توجهی ملایم‌تر فلفل‌های مورد استفاده در غذاهای هندی هستند، طعم این غذا آنقدر ملایم است که مورد توجه افراد غربی قرار بگیرد که غذای تند را استفاده نمی‌کنند، اگر عاشق بره هستید، این یک غذای ضروری است که باید بخورید.

 

سمبوسه

سمبوسه‌ها یک شیرینی پر شده و سرخ شده از سیب زمینی ادویه دار، پیاز، نخود فرنگی، عدس و گاهی اوقات گوشت بره‌، گوشت گاو یا مرغ هستند، این غذا در زمان سلطنت مسلمانان دهلی در زمانی به هندوستان معرفی شد که آشپزانی از خاورمیانه و آسیای میانه برای کار در آشپزخانه‎های سلطان و اشراف مهاجرت کردند، سمبوسه‌های هندی معمولاً گیاهی هستند و اغلب همراه با سس نعناع یا چاتنی همراه هستند. سمبوسه یک غذای معمولی در خیابان است و بسیاری از گردشگران یا هندی‌ها آنها را به عنوان میان وعده صبحگاهی میل می‌کنند.

 

مرغ تندوری

مرغ تاندوری یک غذای پرطرفدار از شمال هند متشکل از مرغ کباب شده تهیه شده با ماست و ادویه‌جات ترش است، این نام از نوع اجاق خاردار استوانه‌ای به نام تندور است که در آن غذا به طور سنتی تهیه می‌شود، به این صورت که مرغ در ماست ترش ریخته می‌شود و با مخلوط ادویه تاندوری ماسالا ترکیب شده و فلفل کاین، پودر فلفل قرمز یا پودر فلفل کشمیری برای رنگ آمیزی آن به رنگ قرمز آتشین به آن اضافه می‌شود، این غذا با بخار برنج باسماتی ترد، خیلی لذیذ و خوشمزه می‌شود، پس بهتر است آن را امتحان کنید.

 

کوفته مالایی

کوفته مالایی یک جایگزین خوشمزه گیاهی است، سبک رستورانی این کوفته خوابانده شده در خامه‌ای تهیه شده از گوجه فرنگی و آجیل است و کوفته‌ها ترکیبی از سیب زمینی، هویج، لوبیا، نخود فرنگی و ذرت شیرین است، در واقع مالای به معنای خامه است و هم کوفته و هم سس آن به معنای واقعی کلمه در دهان شما ذوب می‌شود، یک غذای بهشتی که برنج را به خوبی خیس و نرم می‌کند.

 

مرغ تیکا ماسالا

مرغ تیکا ماسالا مرغ کبابی خاص با یک آب غلیظ و خامه‌ای است که بعد از اولین تکه‌ای که در دهان خود می‌گذارید محال است طعم آن را فراموش کنید، سس گوجه فرنگی را با فلفل دلمه‌ای، سیر، زنجبیل و گارام ماسالا و  مخلوط ادویه‌دار کرده و  مرغ را یک شب در آن می‌گذارند، کبابی کرده و سپس به آرامی در یک سس گوشت کمی دودی می‌پزند، این غذا را روی برنج باسماتی با نان ساده و خیسانده شده در سس سرو کنید.

 

ماتار پنیر

ماتار پنیر یک غذای گیاهی از شمال هند است که از نخود فرنگی و پنیر کشاورزی در یک سس گوجه‌فرنگی تشکیل شده و به همراه ادویه گارام ماسالا است، این غذا اغلب با برنج، نان، (بسته به منطقه) سرو می‌شود و بیشتر دوست‌داران این غذا توصیه می‌کنند هر لقمه از این غذا را را همراه با نان در سس گوجه فرنگی فرو کرده و میل کنید.

 

خوراک ویندالو

ویندالو خود یک غذای کاری است که در منطقه گوا محبوب است، از این شهر به عنوان شهر انگلیسی و هندی و از خانه‌های اصلی ادویه کاری یاد می‌شود، این غذا که اغلب به عنوان یک غذای تند آتشین تلقی می‌شود، گرچه لزوماً تندترین غذای هند نیست و انواع گوشت‌ها می‌توانند به این غذا تبدیل شوند، اما ویندالو گوشت گاو یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این غذا است، رب ویندالو می‌تواند ترکیبی از فلفل‌ها با زیره، گشنیز و سایر ادویه‌های معتبر هندی باشد، به طور سنتی این غذا با یک کاری بسیار داغ همراه با گوجه فرنگی، پیاز و البته فلفل دلمه‌ای، سرو می‌شود اما بسیاری از رستوران‌های هندی با اضافه کردن شیرینی کم، تندی آن را کاهش می‌دهند، اگر می‌خواهید کمی از آتش در دهان خود بگذارید، این غذا را سفارش دهید.

 

نان

نان یک خمیر پخته شده در فر، اجاق یا تنور است که به طور معمول با تمام وعده‌های غذایی سرو می‌شود، به طور معمول، آن را گرم و با کی روغن مالیده شده بر آن سرو می‌کنند و در محافل غیر سنتی در هند، انواع مختلفی از نان مانند نان سیر یا نان پنیر وجود دارد، هرچند که شما آن را می‌خورید ، اما نان در کشور هندوستان به عنوان یک قاشق برای سوپ خوردن و یا غوطه‌ور شدن در سس‌ها عمل می‌کند، یک غذای هندی بدون نان در کنار آن کامل نیست.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور