Vakil Abad Zoo, Mashhad

باغ وحش وکیل آباد مشهد

23 خرداد 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

”  باغ وکیل آباد یا میرطراز “ نام یکی از زمین های حاج حسین ملک می باشد که در سال 1348 ه.ش وقف عام گردید و در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفت و امروزه به یکی از بهترین جاذبه های تفریحی مشهد تبدیل شده است. این باغ که یکی از مناطق ییلاقی مشهد بود، درست در غرب این شهر قرار گرفته است و شهرداری وقت این باغ 26 هکتاری را تبدیل به یک پارک جنگلی بزرگ نمود که بخش عظیم ان به باغ وحش اختصاص یافته است. این پارک بزرگ از قسمت های مختلفی اعم از استخرها، شهربازی، محل استراحت مسافران، رودخانه فصلی و وسایل بازی تشکیل شده و نیز یکی دیگر از بخش های پارک که طرفداران زیادی هم دارد که در جنوب غربی پارک قرار گرفته، باغ وحش وکیل آباد می باشد. این باغ وحش اولین و تنها باغ وحش مشهد و منطقه خراسان بشمار می رود که حیوانات منحصر به فرد و زیبایی در آن نگهداری می شود.

 

باغ وحش وکیل آباد با مساحت 40000 متر مربعی خود وسیع ترین باغ وحش کشور به حساب می آید که حیوانات متنوعی از گونه ‌های متفاوت در آن نگهداری می ‌شوند.

معرفی باغ وحش وکیل آباد

این باغ وحش جذاب در جنوب ‌غربی شهر مشهد، در مجموعه‌ پارک جنگلی وکیل آباد که از موقوفات حاج حسین ملک میباشد، قرار گرفته و این مجموعه در کنار پارک جنگلی وکیل آباد و شهربازی مشهد احداث شده است. باغ وحش وکیل آباد با مساحت 40000 متر مربعی خود وسیع ترین باغ وحش کشور به حساب می آید که حیوانات متنوعی از گونه ‌های متفاوت در آن نگهداری می ‌شوند و اینکه دیدن آن‌ ها از نزدیک برای بازدید کنندگان و گردشگران که با تور مشهد راهی شده اند، بسیار شگفت ‌انگیز و لذت بخش خواهد بود. در این باغ وحش که جزو محبوب ‌ترین دیدنی های مشهد است، 125 گونه جانوری که شامل 61 گونه از پستانداران، 49 گونه از پرندگان، 10 گونه از آبزیان و 5 گونه از خزندگان و… نگهداری می‌ شود و جمع کل آنها به 812 عدد می‌ رسد. جالبه بدونید که شما با رفتن به باغ وحش وکیل آباد مشهد این امکان را دارید که از انواع حیوانات آبزی، پرندگان، خزندگان، انواع حیوانات گوشت ‌خوار و علف‌ خوار مثل: شیر، ببر، خوک، تمساح، شامپانزه، گراز، مار، لاما، گوزن، سیاهگوش، قوچ و بسیاری از گونه‌ های در حال انقراض یا کمیاب دیدن کنید و کلی عکس های یادگاری بگیرید. 

 

همچنین در باغ وحش وکیل آباد سالن موزه ‌ای جهت نمایش حیواناتی که تاکسیدر شده‌ اند، هم وجود دارد که برای کودکان بسیار جذاب و بامزه خواهد بود. ضمنا تایگون‌ ها از جالب ‌ترین گونه‌ های حیوانی این باغ وحش به شمار می ‌آیند که حاصل پیوند ببر و شیر (ببشیر) هستند و در 15 سال گذشته برای اولین بار این حیوان در آمریکا به دنیا آمد که نمونه‌ آن را در این باغ وحش می ‌توانید ببینید. جالب است که بدانید ببر بنگال، ببر اندونزی، تیزشاخ سفید، قوچ و میش آئوراد، تمساح، لاما (شبیه شتر)، پلنگ آفریقا، سیاه ‌گوش از جمله حیواناتی دوست داشتنی هستند که منحصرا در این مجموعه مورد نگهداری قرار گرفته اند. در ادامه یکی از فعالیت‌ هایی که باغ وحش وکیل آباد در راستای حفظ حیات وحش انجام می ‌دهد، این بوده که تلاش می‌ کند تا با تکثیر گونه ‌های نادر و یا در حال انقراض از نابودی و انقراض حیوانات به شدت جلوگیری کند و این جای بس تشکر ویژه از مسئولان این مجموعه را دارد. در آخر شما عزیزان می ‌توانید در سفر با تور مشهد، گردش و تفریحی هیجان ‌انگیز را در باغ وحش وکیل آباد تجربه کنید و سفری به یاد ماندنی را در کنار خانواده‌ تان رقم بزنید.

 

امکانات باغ وحش وکیل آباد

علاوه بر وجود باغ ‌وحش در محدوده بوستان جنگلی وکیل ‌آباد، کلی تفریحات دیگری هم برای شما علاقه‌ مندان به ورزش‌ های هیجان ‌انگیز و جذاب وجود دارد که ازجمله آن‌ ها می‌ توان به پارک آبی موج ‌های خروشان مشهد و پیست کارتینگ مشهد اشاره کرد که همه‌ روزه برای شما مسافران عزیز در دسترس است و وجود دریاچه فصلی در پارک وکیل ‌آباد باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ ها که به‌ قصد تفریح و استراحت به این منطقه سفر کرده اند، این امکان را داشته باشند که مدتی را در کنار دریاچه نشسته و از صدای آب ‌و هوای دلچسب و مطبوع پارک نهایت لذت را ببرند. همچنین در نزدیکی این منطقه برای کودکان نیز شهربازی نسبتا بزرگی به نام ” کوهستان پارک شادی ” وجود دارد که مکان فوق العاده و عالی برای بازی و سرگرمی کودکان به شمار می ‌رفت اما بنا به دلایلی در سال‌ های گذشته به تعطیلی کشیده شد که امیدواریم مجدد بازگشایی گردد. همچنین برای رفاه حال گردشگران عزیز در این محل امکانات رفاهی مناسبی همچون: پراکینگ خودروهای سواری، راهنمای گردشگری، کاتالوگ، فروشگاه، استودیو عکاسی و سرویس بهداشتی و… تعبیه شده است تا در صورت لزوم از آنها بهره ببرند، ضمنا در جوار این محل پارک جنگلی وکیل آباد با کلی امکانات تفریحی و طبیعی قرار دارد.

 

اطلاعات کلی باغ وحش وکیل آباد

 

  • سال ساخت باغ وحش وکیل آباد مشهد: 1359 
  • دوره تاریخی باغ وحش وکیل آباد مشهد: جمهوری اسلامی 
  • دسته بندی جاذبه: جاذبه های تفریحی 
  • نوع جاذبه: باغ وحش 
  • قیمت ورودیه باغ وحش وکیل آباد مشهد برای ایرانی: 300,000 ریال 
  • ساعت بازدید از باغ وحش وکیل آباد مشهد: از ساعت 9 صبح الی غروب
  • تلفن پاسخگویی مجموعه : 05135014433 
  • آدرس باغ وحش وکیل آباد مشهد: خراسان رضوی- مشهد- انتهای بلوار وکیل آباد- جنب کوهستان پارک

هزینه و ساعت کاری باغ وحش وکیل آباد

قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد برای هموطنان 30 هزار تومان و برای گردشگران خارجی رایگان است و هر روز ساعت بازدید از این مجموعه از ساعت 9 صبح تا غروب می‌باشد و توجه داشته باشید که در شش ماه دوم سال، هوای نسبتا سردی دارد و در تابستان و عید به‌ علت وجود مسافران، مملو از گردشگر و بسیار شلوغ است.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور