Marmaris; The paradise of the Mediterranean coast

مارماریس ؛ بهشت سواحل مدیترانه

5 تیر 1401

9 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

به جرات می توان گفت مارماریس، بهشت سواحل مدیترانه است. مارماریس شهری دیدنی و دوست داشتنی که یکی از شهرهای توریستی و زیبای ترکیه محسوب می شود. این شهر بندری در کنار سواحل مدیترانه جای خوش کرده است و درست در جنوب غرب کشور ترکیه در استان موغلا قرار دارد. مارماریس دارای طبیعتی بکر و زیبا است که در میان دو کوه جای گرفته و لنگرگاه‌های بسیار زیبا و مسحور کننده ای دارد و مهمتر اینکه سواحل آرام و دلچسب، طبیعت بکر و منحصر به فرد در کنار لنگرگاه هایش همه و همه به زیبایی این شهر افزوده است. این شهر ساحلی یکی از بهترین شهرهای توریستی جهان است. بسیاری سفر به ترکیه را تنها با تور مارماریس تجربه می کنند و جاذبه های آن را با هیچ شهری دیگری در ترکیه قابل قیاس نمی دانند.

همچنین کمترین شهری از میان شهرهای دنیا می توان یافت که تمامی جاذبه‌ های تاریخی و گردشگری را با هم داشته باشد و این مقصد با توجه به داشتن سواحل و جزیره‌ های بسیار زیباییش قطعا توانسته گردشگران زیادی را مسحور و شیفته خود کند. مارماریس با آب و هوای خوب و معتدل تقریبا در تمام سال مملو از گردشگر می شود. در نوروز نیز با توجه به افزایش سفرهای داخلی و خارجی حجم سفر به مارماریس نیز افزایش می یابد. مارماریس قطعا یکی از تورهای پرطرفدار سال جدید خواهد بود و با وجود شهرهای مختلف ترکیه مارماریس یکی از بهترین آن ها است که تمامی تفریحات آبی و تاریخی را به شما ارائه دهد و در کنار آن صخره های بلند و زیبا با جنگل های سبز یک نمایی زیبا از شهر مارماریس را به گردشگران نشان می دهد تا نهایت لذت را از مارماریس در تابستان ببرید.

 

بیشتر گردشگران و توریست ها شهر زیبای مارماریس را با نام بهشت سواحل مدیترانه می شناسند.

نقشه مارماریس

نگاهی بر تاریخچه شهر مارماریس

اگر بخواهیم نگاهی بر تاریخ این شهر داشته باشید باید بگوییم که نام ” مارماریس ” از کلمه ” مرمر ” که در تلفظ یونانی : màrmaron نامیده میشود ، گرفته شده‌ و اینکه دلیل این نامگذاری ، وجود سنگ مرمر در این شهر است و در ادامه لازم به ذکر است که قدمت شهر مارماریس به شش قرن قبل از میلاد مسیح بر می ‌گردد و اینکه در لیست شهرهایی قرار می گیرد که بیشترین بازدید کنندگان و گردشگران ترکیه را به خود جذب میکند و در ادامه شهر مارماریس در آغاز با نام فیسکوس ( Physkos ) شناخته شد که بعده ها یعنی 3400 سال قبل از میلاد با آمدن قومی که نام رئیس آن ” کار ” بوده ؛ سکونت در مارماریس کنونی آغاز شد و جالب است بدانید که نام کاریا از مشتق نام ” رییس قبیله ” به این منطقه داده شده و مهم است بدانید که موقعیت شهر مارماریس و قرار گرفتن آن بین سواحل دریای اژه و مدیترانه و قرار گیری آن در میان رشته کوه های کنار دریا باعث شده که این شهر در طول قرون مختلف تحت حاکمیت تمدن های بسیاری قرار بگیرد و نیز در مارماریس هنوز هم شاهد آثار تمدن های کاریا ، رودوس و آدا ، مصر آشور ، ایون ، دور ، پرس ، مقدونیه ، سوریه ، روم ، بیزانس ، سلجوقیان و عثمانی و … را مشاهده کنید و با فرهنگ و آداب و رسوم بیشتر این شهر بیشتر آشنا شوید .

زبان و مذهب مردم مارماریس

مردم مارماریس همانند تمام مردمان ترکیه مسلمان هستند که  70% سنی ، 25% علوی و باقی افراد نیز که تعدادشان بسیار کم است ، مسیحی هستند وکشور  ترکیه یک دولت سکولار می باشد که با نظریه زندگی افراد غیر مسلمان به صورت کاملا آزادانه موافق است و به همه مذاهب احترام می گذارند و در ادامه زبان رسمی کشور ترکیه ” ترکی ” است و بعضی مواقع مردم قسمت جنوب شرقی ترکیه به زبان کردی هم با هم صحبت می ‌کنند که تعداد این افراد چندان زیاد نیست و همچنین در شهرهای بزرگ و مهمتر مناطق توریست پذیر افراد به زبان آلمانی ، فرانسوی و انگلیسی هم صحبت می ‌کنند .

موقعیت جغرافیایی و جمعیت مارماریس

مارماریس یا Marmaris در اصل شهری بندری در سواحل مدیترانه می باشد که در جنوب غرب ترکیه و در استان موغله قرار گرفته است و اینکه جمعیت حال حاضر در آن طبق آمار سرشماری که در سال 2012 میلادی انجام گرفته در حدود 34047 نفر بوده ، اما دقت داشته باشید که همین تعداد در فصل توریزم به 300 تا 400 هزار نفر هم می ‌رسد و مارماریس به ‌دلیل واقع شدن میان رشته‌ کوه‌ های کنار دریا بسیار مشهور است و اگر مساف رتو مارماریس شدید بدانید که این شهر همچنین با دو لنگرگاه اصلی و بندرهای زیبا و گوناگون خود ، مرکزی برای کشتی‌ رانی و غواصی برای شما به شمار می ‌رود و اگر عاشق دریا و تجربه های جدید هستید از مارماریس به‌ طور منظم ، کشتی ‌های تفریحی به سمت جزیره یونانی رودِس در حرکت ‌اند که لذت سفر شما را دوچندان می کند .

جاذبه های گردشگری مارماریس

مارماریس با طبیعتی شگفت انگیز و سواحلی زیبایش یکی از شهرهای توریستی و همیشه شلوغ ترکیه می باشد و این شهر یکی از مکان‌ هایی در این کشور است که در هر زمینه‌ ای چه تفریحی ، چه تاریخی و چه گردشگری حرفی برای گفتن دارد ؛ مثلا شما با خوشگذرانی در سواحل رویایی ، قایقرانی هیجان انگیز ، ورزش‌های ماجراجویانه و لذت بخش ، رستوران‌ های معروف ، شبهای پرجنب و جوش و همیشه زنده ، آفتاب مدیترانه ‌ای و تاریخ‌ مارماریس که بحثی مفصل و جداگانه است کمتر جایی را در این کره‌ خاکی می ‌توانید بیابید که چنین زیبایی بی حد و حصری داشته باشد ؛ ضمنا در این شهر بناهای تاریخی و جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری بسیاری وجود دارد که که در زیر به تنها بخشی از آنها اشاره خواهیم کرد .

سواحل مارماریس

در بالا هم به کرات گفتیم که مارماریس از سواحل بسیار زیبا و فوق العاده ای برخوردار است و عموم گردشگران برای رفتن به سواحل زیبای شنی مارماریس این مقصد را برای سفرشان انتخاب می کنند ، در ضمن سواحل مارماریس از برترین و جزو اولین جاذبه های گردشگری مارماریس نامبرده می شود که سواحل نفس گیر و آب های کریستالی از مرکز مارماریس شروع شده و تا ایجملر ادامه دارند و شما را محصور خود می کنند و در این سواحل پرطرفدار شما طیف وسیعی از کافه ها و رستوران های مناسب و عالی خواهید دید که شما را وسوسه می کند .

پارک های آبی مارماریس

پارک های آبی مارماریس که یکی از مهمترین جاذبه های مارماریس هستند به جرات می توان گفت که طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند که بیشتر گردشگران در سفر به مارماریس به همراه خانواده یک روز شاد را در پارک های آبی می گذرانند که پیشنهاد می کنیم این مکان را اصلا از دست ندهید .

پاموک کاله مارماریس

پاموک کاله یا پاموک قلعه ، یکی دیگر از جاذبه های بسیار زیبای مارماریس در لیست ما قرار دارد که پاموک کاله در واقع منطقه ‌ای پلکانی از جنس سنگ آهک و تراورتن می باشد که جالبه بدونید پاموک کاله در لغت به معنای قصر پنبه ‌ای بوده و اینکه این منطقه بدون شک جزو جذاب ‌ترین جاذبه گردشگری در مارماریس یا حتی ترکیه شناخته میشود و در آخر بدانید که منطقه طبیعی پاموک کاله و شهر افسوس و خانه مریم مقدس از جاذبه های این مکان حیرت انگیز محسوب می شود .

مقبره های باستانی ، ساحل لاک پشت و حمام گل دالیان

اگر قبلا مسافر این شهر توریستی بودید امکان ندارد در سفر به مارماریس به این مکان نرفته باشد ؛ دالیان منطقه زیبا و برجسته و مشهور تاریخی در شهر مارماریس است که ساحل زیبای لاک پشت ، مقبره های باستانی و حمام گل طبیعی همگی در این منطقه قرار گرفته اند م اینکه دالیان یکی از زیباترین مناطق کشور ترکیه ، لقب یکی از نادرترین مناطق زمین و همچنین با شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری را به خود اختصاص داده است و شما علاقه مندان بعد از ورود به دالیان، با قایق های موجود در روخانه این امکان برایتان مهیاست که سفری به مناظر زیبای این منطقه هیجان انگیز را تجربه کنید و در ادامه بدانید که ساحل بامزه لاک پشت ، دارای آب شیرین و شور می باشد که آب شور در یک سو و آب شیرین در سوی دیگر هست و یکی از بهترین و مشهورترین مکان های پرورش لاک پشت می باشد که می توانید از نزدیک آنها رو ببینید .

منطقه ایچملر مارماریس

در مارماریس مکانی خوش منظره و زیبا و همچنین توریستی به نام ” ایچملر ” وجود دارد که در اصل نام آن ایچمیلر هم نامبرده می شود و حتی بعضی ‌ها آن را ایچلر هم می نامند که این منطقه در 88 کیلومتری مارماریس قرار گرفته است که در این شهر مرکز تفریحی و توریستی محبوب به حساب می آید و ایچملر در شبه‌ جزیره ‌ای واقع شده است که اطراف آن را جنگلی از درختان کاج در برگرفته که زیباییش را دوچندان می کند و جالبه که اطلاع داشته باشید که شروع کار حرفه‌ ای منطقه برای جذب گردشگران و توریست ها از 15 سال قبل بوده است .

آب و هوای مارماریس

 با توجه به شرایط جغرافیایی شهر مارماریس که بندری می باشد ، این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای است و تابستان ها در این شهر هوا گرم و مرطوب و زمستان ها بارانی و سرد می باشد و نیز دمای هوا در سرد ترین حالت خود بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد متغییر است ، از همین رو برای شنا و ورزش های آبی این شهر همواره شرایط هوایی خوبی در اختیار مسافرانش قرار داده و می توانید در سفرتان به مارماریس کلی لذت ببرید و برای سفر به این شهر تقریبا تمام فصول سال شرایط خوبی برقرار است اما اوایل بهار تا اواسط تابستان همه چیز ایده آل است و بهترین زمان سفر به مارماریس می باشد .

اطلاعات کلی در شهر مارماریس

زبان رسمی : ترکی استانبولی

واحد پول : لیر ترکیه

نوع برق شهری : 230 ولت / 50 هرتز

کد کشور : 90+

شماره‌های اضطراری : 112

اختلاف ساعت مارماریس نسبت به تهران : یک ساعت و نیم از تهران عقب ‌تر است .

فرودگاه‌ های بین ‌المللی :  فرودگاه دالامان مارماریس

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور