The best recreation and entertainment centers of Baku

بهترین مراکز تفریحی و سرگرمی باکو

24 خرداد 1401

7 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

باکو همیشه در بین ایرانیان محبوب بوده است که بخشی از این محبوبیت به شباهت فرهنگی مان مربوط می شود. در هر صورت بسیاری از ایرانی ها برای مسافرت خارجی شهر باکو را انتخاب می کنند که این انتخاب از بسیاری جهات مناسب است. اول این که هزینه های سفر به این شهر نسبت به بسیاری از شهرها و کشورهای خارجی دیگر مقرون به صرفه تر است و از طرفی در همسایگی ایران قرار دارد و مسافت زیادی در راه نیستید و حتی اگر اهل سفر با ماشین شخصی باشید باز هم می توانید به باکو سفر کنید. از طرفی چون همه افراد در سفرهای خود به دنبال بازدید از جاذبه های دیدنی و تاریخی نیستند به همین خاطر بهتر است که قبل از سفر به شهر دلخواهتان در مورد تفریحگاه های مختلف آنجا به خوبی اطلاعات کسب کنید تا با آگاهی در آنجا به دنبال خوش گذراندن بگردید. از آنجایی که تور باکو یکی از پرطرفدارترین تورهای آذربایجان است و سالانه بخش زیادی از گردشگرانش را ایرانی ها تشکیل می دهند بد نیست با بهترین تفریحگاه های باکو آشنا شوید.

مناطق گردشگری باکو یکی از بهترین جاذبه های تفریحی در کنار آثار تاریخی و دیدنی این کشور است.

بهترین تفریحگاه های باکو

این موضوع که به هنگام مسافرت بتوان از تمام لحظات آن بهره برد و بهترین استفاده را از زمان های باقی مانده برد، بسیار مهم و با اهمیت است تا در نهایت یک سفر خاطره انگیز را تجربه کرده باشید. اما خب به نظر شما چطور می توان تمامی مسافرت های زندگیمان را پر از خاطره های خوب و شیرین کنیم؟ شاید بگویید که سر زدن به تمامی جاذبه های گردشگری شهری که به آن سفر کرده ایم و غذا خوردن در رستوران های مختلف آنجا می تواند چنین مسافرتی را برایمان به ارمغان آورد. البته که این موارد بسیار تاثیرگذار هستند، اما همه چیز را شامل نمی شوند. باکو نیز جز شهرهایی است که با وجود آثار تاریخی و دیدنی، از نظر امکانات و تفریحات مدرن نیز شرایط خوبی دارد. یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر برج های شعله باکو هستند که از ساحل زیبای دریای خرز به خوبی دیده می شوند و مانند شعله های آتشین رو به آسمان رفته اند.گشت و گذار در جاذبه های گردشگری هر شهری خوب است و جزئی از سفر را تشکیل می دهد اما این موضوع همیشه صدق نمی کند. منظور این نیست که قید جاذبه های گردشگری را بزنید بلکه منظور این است که گاهی تفریحگاه ها به نوبه خود می توانند بهتر از هر جاذبه گردشگری عمل کنند. گاهی اوقات به قدری در محل های تفریحی خوش می گذرد که ممکن است رفتن به چند نمونه از جاذبه های گردشگری را فراموش کنید!

 

پارک آبی دالغا بیچ

جاذبه های گردشگری و دیدنی باکو به اندازه کافی زیاد هستند که تمام مدت سفر شما را مشغول نگه دارند اما با این حال عده ای اهل تفریح و هیجان هستند. یکی از پرطرفدارترین تفریحات در دنیای امروز پارک های آبی هستند. اگر به بازی های آبی علاقه زیادی دارید و همواره به دنبال سرگرمی هایی هستید که آدرنالین خونتان بالا برود، به شما توصیه می کنیم که پارک آبی باکو را به هیچ عنوان از دست ندهید. زیرا در آن می توانید هیجان زیادی را تجربه نمایید و به دنبال آن روزی پر نشاط را پشت سر بگذارید. در پارک آبی باکو انتخاب با خودتان خواهد بود که چگونه از فضای ایجاد شده لذت ببرید. یعنی مثلا می توانید از سرسره های آبی استفاده کنید و یا قایق سواری در میان آب های آرام را تجربه کنید و یا حتی خودتان را به دست موج های پر تلاطم بسپارید. اگر به سقوط و پرش از بلندی نیز علاقه داشته باشید، در آن صورت می توانید که از آبشارهای موجود در این پارک آبی به پایین بپرید. این پارک در سال 2016 افتتاح شد و بهترین پارک آبی باکو شناخته شده است. پارک آبی در کنار امکانات مدرن و هیجان انگیزی که دارد قسمتی را نیز برای استراحت و آفتاب گرفتن در نظر گرفته است و همین طور در سراسر مجموعه رستوران های متنوعی برای صرف انواع غذاهای سنتی و فست فود وجود دارد.

 

آتریوم

اگر در باکو به دنبال یک مرکز ورزشی و تفریحی می گردید، آتریوم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. چنانچه به فعالیت های ورزشی علاقه داشته باشید، می توانید که به طبقه مربوط به آن مراجعه نمایید؛ در طبقه اول یک سالن ورزشی بزرگ و یک استخر وجود دارد اما در صورتی که به ورزش های تفریحی علاقه بیشتری داشته باشید، می توانید به طبقاتی دیگر از دوم تا چهارم از این مجموعه مراجعه کنید که دارای سالن بولینگ، کارتینگ و… می باشد. همچنین از جمله مزایای این مجموعه این است که امکانات تفریحی متناسب با سنین کودکان را نیز فراهم کرده است. به این ترتیب شما و فرزندتان هر دو از این مجموعه لذت خواهید برد و از این بابت محدودیت سنی برای ورود افراد به آنجا وجود ندارد. امتیاز مثبت دیگری که آتریوم دارا می باشد، این است که در صورت دلخواه می توانید به رستوران های موجود در آن مراجعه کرده و با هر سلیقه ای که دارید به انتخاب غذا بپردازید. این رستوران ها ارائه دهنده انواع غذاهای سنتی و فست فود می باشند و حتی می توانید بهترین و خوشمزه ترین غذاهای سنتی باکو را در آن ها پیدا کنید.

 

پینت بال

پینت بال از جمله ورزش های مورد علاقه بسیاری از جوانان امروزی می باشد. به همین خاطر اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که به این ورزش پر جنب و جوش و در عین حال هیجان انگیز علاقه دارید، می توانید به هنگام سفر به باکو آن را در این شهر پر جاذبه تجربه نمایید. در رابطه با امکانات و استانداردهای آن نیز خیالتان راحت باشد. چرا که همه چیز به گونه ای مناسب و ایده آل فراهم شده تا کسانی که در این ورزش شرکت می کنند، کوچک ترین آسیب و یا ناراحتی شامل حالشان نشود. برای رسیدن به این مجموعه باید به محله کشله و سپس به خیابان داوود اصلان بروید. این مرکز از نظر دسترسی موقعیت خوبی دارد و هم از اتوبوس و هم از مترو می توانید استفاده کنید؛ فقط به خاطر داشته باشید که باید در ایستگاه کشلا پیاده شوید. این مرکز از ساعت 9 صبح تا 8 شب فعالیت دارد و هزینه ورودی آن گران نیست؛ در واقع جز تفریحات ارزان محسوب می شود.

 

شهربازی

شهربازی از جمله مکان های تفریحی است که هم بزرگسالان از آن لذت برده و هم رضایت کودکان را جلب می کند. چرا که در یک شهربازی هم وسایلی وجود دارد که مناسب افراد بزرگسال بوده و هم در کنار آن وسایلی که برای کودکان ایده آل باشد، به چشم می خورد. در رابطه با استانداردها و ایمنی های مربوط به دستگاه های شهربازی باکو می توانید اطمینان داشته باشید که تمامی آنها از کیفیت مطلوب و مورد نظر برخوردار هستند و بدین ترتیب دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. این شهر بازی در بزرگراه نوبل قرار دارد که برای رفتن به آن می توانید از تاکسی های شهر استفاده کنید.

 

صخره نوردی

ممکن است بسیاری از افراد به صخره نوردی علاقه خاصی داشته باشند. اما به علت شرایط نامساعد آب و هوایی در برخی از فصل های سال و یا عدم داشتن مهارت کافی قادر به انجام این ورزش نباشند. خب خبر خوشی که در رابطه با این موضوع وجود دارد، این است که در شهر باکو مجموعه ای وجود دارد که در آنجا می توانید صخره نوردی را تحت شرایط مطلوب محیطی و همچنین وجود ایمنی های لازمه تجربه نمایید. یعنی شما بدون آنکه نگران صدمه دیدن در این حیطه باشید، می توانید که ورزش مورد علاقه تان را تجربه کرده و از آن در باکو نهایت لذت را ببرید.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور