Get to know the most famous neighborhoods in Beijing

معروف ترین محله های پکن را بشناسید

26 تیر 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

کمتر شهری در جهان ویژگی های پکن را دارد. پکن از چند هزار سال قبل تا کنون یکی از مهمترین شهرهای جهان بوده است. اکنون هم هر چیز که فکرش را بکنید در آن پیدا می شود. بوتیک ها و سالن های مد و فشن، معبدهای قدیمی، هوتون ها یا خیابان های باریک سنتی، دریاچه و پارک های سرسبز و … . بسیاری از محله های پکن دارای قدمت و شخصیتی چند صد ساله هستند و شما را مبهوت خواهند کرد جای تعجب نیست که تور چین خصوصا به مقصد پکن از پرطرفدارترین تورهای این کشور است. در این مقاله جذاب ترین محله ها را به شما معرفی خواهیم کرد و می توانید از آن به عنوان راهنمایی برای گردش در شهر استفاده کنید.

 

پکن از چند هزار سال قبل تا کنون یکی از مهمترین شهرهای جهان بوده است و اکنون محله های تاریخی و مدرن بسیاری دارد.

ده محله برتر پکن

شهر پکن بسیار بزرگ و شلوغ است. برای این که بتوانید از همه زیبایی های آن بازدید کنید باید برنامه داشته باشید وگرنه بسیاری از جذابیت های آن را از دست خواهید داد. در ادامه ده مورد از جذاب ترین محله های این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد. 

 

محله چیانمن 

Qianmen با قدمتی تقریبا ششصد ساله، محله ای در قسمت مرکزی شهر است که در آن می توان به راحتی پیاده روی کرد. در این جا می توانید طلوع خورشید را در پارک جیشان ببینید و  شهر ممنوعه را که به آرامی از خواب بیدار می شود، تماشا کنید. این محله در نزدیکی میدان تیانمن و معبد بهشت قرار دارد و یک خیابان مخصوص پیاده روی در قلب آن قرار دارد. در این محله ترکیبی از معماری سنتی با فروشگاه های مدرن لباس از برندهای بین المللی، خیابان های باریک قدیمی زیبا، کتابفروشی های کوچک و دکه های غذای خیابانی را مشاهده خواهید کرد. 

محله گولو

یکی از بهترین محله ها برای زندگی شبانه. می توانید برای شنیدن موسیقی محلی به بار تمپل بروید،  گروه های موسیقی را در Hot Cat Club ببینید، یک فنجان قهوه در کافه سایلنس بنوشید یا سوار یک ریکشا شوید و در خیابان های باریک سنتی بگردید. 

سی بی دی

اگر خوردن غذا و نوشیدنی در ساختمان های بلند و فانتزی را دوست دارید به این محله بروید. بار اتمسفر گزینه خوبی برای نوشیدن یک کوکتل عالی در حال تماشای منظره پکن است. 
 CBD یا منطقه تجاری مرکزی، نبض تجارت بین المللی شهر است اما همچنین شامل جاذبه های تاریخی نیز می شود. مهمترین آن ها در پارک باستانی ریتان است که 24 ساعته از بازدیدکنندگان پذیرایی می کند. در این محله می توانید به باشگاه ورزشی بروید، در بازار ابریشم گشت بزنید یا در اسپاهای آن پوست تان را پاکسازی کنید.

سان لی تان

Sanlitun یک مهمانی بین المللی و یکی از مهمترین مراکز خرید پکن است. خیابان Dirty Bar پر است از جلوه های زندگی شبانه در پکن و هر گوشه و کنار آن می توان آبجو، کوکتل و رقص را تجربه کرد. بزرگترین فروشگاه آدیداس جهان در این منطقه قرار دارد. همچنین می توانید یک وعده غذایی سالم و خوشمزه در Moko Bros بخورید و اگر به گفتگوهای ادبی و کتاب های انگلیسی علاقه دارید به کتاب فروشی Bookworm بروید.

یو داو کوئو

بسیاری از دانشجوها و کارمندها برای خوردن غذا و نوشیدنی به این محله می آیند. از همین جا معلوم می شود که در Wudaokou قیمت ها چندان بالا نیستند! می توانید در این جا کباب های مکزیکی، پیتزا، غذای ژاپنی و کره ای میل کنید. در بارها نوشیدنی های دلخواه تان را بنوشید و به کافه های کارائوکه بروید. همچنین ویرانه های کاخ تابستانی قدیمی نیز ممکن است برای تان تماشایی باشد. 

محله هنری 798

مجسمه های غول پیکر قرمز در میان کوچه ها و سورئالیسم زنگ زده در کارخانه های نظامی سابق. همین توصیف برای جذب کردن طرفداران هنر کافی است. 798 محله گالری های هنری، تالارهای نمایشگاهی و آثار هنرمندان بین المللی و چینی است. در این محله می توانید گالری های بزرگ و کوچک، کافه ها، رستوران ها یا مغازه های مختلف را کشف کنید و زیور آلات عجیب و غریب بخرید!

وانگ فو جینگ

Wangfujing پر است از فروشگاه ها و غذاهای عجیب و غریب و ماجراجویانه. بزرگترین فروشگاه اپل در آسیا، چندین مرکز خرید و میان وعده هایی مانند عقرب روی سیخ های چوبی جاذبه های این محله را تشکیل می دهند. این محله در مرکز شهر با وسایل نقلیه عمومی  به راحتی از آن می توان به به نقاط دیدنی مهم مانند شهر ممنوعه و میدان تیانمن رفت. همچنین می توانید به خیابان معروف اسنک وانگ فوجینگ بروید و نمونه ای از غذاهای سنتی سراسر چین را میل کنید. غذاهایی مثل توفو بدبوی هونان، سانتریپ یا ملخ. برای خرید صنایع دستی چینی به عمارت Gongmei و برای خرید از برندهای مشهور  به APM که یکی از بزرگترین مراکز خرید شهر است بروید.

 

محله شی سی

Xisi به خاطر رستوران های مستقل، قهوه خوب و طولانی ترین هوتونگ در پکن (Lingjing Hutong) شناخته شده است. با این حال، جاذبه های بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به کلیسای جامع سبک گوتیک ناجی ما و معبد گوانجی اشاره کرد. هر دو این بناها در متن تراژدی هایی مثل شورش و آتش بوده اند اما همچنان پا برجا مانده اند و هنوز هم جزو اماکن مذهبی فعال محسوب می شوند. 

یونگ هه گونگ

معابد لاما و کنفوسیوس هر دو در Yonghegong واقع شده اند و در آن ها می توانید به ترتیب در مورد آیین های بودایی تبتی و کنفوسیوس بیاموزید. پیاده روی در معبد لاما، شنیدن صدای مناجات آهنگین راهب ها و استشمام عطر خوشبوی بخورها می تواند بسیار لذت بخش باشد. در شمال معبد کنفوسیوس، از طریق یک هوتونگ یا خیابان باریک به دیدن محله های قدیمی رنگارنگ و بازسازی شده بروید و غذای خود را در خیابان Ghost (گوی جی) که بیش از 100 رستوران مختلف دارد میل کنید.

شینجیکو 

محله Xinjiekou در نزدیکی کاخ تابستانی است و دریاچه های زیادی دارد. می توانید برای پیک نیک به ساحل دریاچه های شیچاهایی بروید، یا یک قایق کرایه کنید، وارد یکی از 10 معبد منطقه شوید، زندگی زیر آب را در آکواریوم تماشا کنید، نوازندگان عاشق خیابان شینجیکو جنوبی هستند چون در آن می توانند از میان سازهای متعددی که فروخته می شود انتخاب کنند. غروب ها می توانید اجراهای موسیقی زنده را در کافه ها مشاهده کنید.  

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور