The best shopping malls in Delhi

بهترین مراکز خرید دهلی

24 خرداد 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

هند را از قدیم سرزمین عجایب می دانسته اند. سرزمینی پر از رنگ و عطر و طعم های مختلف، پر از آیین های پر رمز و راز و عجیب و غریب و در نهایت پر از زیبایی. در پایتخت چنین کشوری، خرید کردن و گشتن در بازارها می تواند بسیار لذت بخش باشد. لباس ها، صنایع دستی، زیورآلات و از همه مهمتر، ادویه های هندی در جهان نظیر ندارد. به همین دلیل بیشتر گردشگران با چمدان هایی پر از سوغاتی از این کشور برمی گردند! ما با بررسی و معرفی بهترین مراکز خرید دهلی ، به شما کمک می کنیم خرید لذت بخشی را در پایتخت هندوستان تجربه کنید. 

هند سرزمینی است پر از رنگ و عطر و طعم های پر رمز و راز و پر از زیبایی. در پایتخت چنین کشوری، گشتن در بازارها می تواند بسیار لذت بخش باشد.

آشنایی با بهترین مراکز خرید دهلی

وقتی صحبت از خرید کردن در هندوستان می شود، نام دهلی به ذهن همه می رسد. این شهر دارای بازارهای زیادی با مجموعه های متنوعی از صنایع دستی و کالاهای دیگر از سراسر کشور است. در ادامه بعضی از بهترین بازاها و مراکز خرید دهلی را معرفی خواهیم کرد. 

بازار دیلی هات

 بزرگترین و مشهورترین بازار دهلی، Dilli Haat نام دارد. این بازار به صورت اختصاصی توسط دولت برای صنعتگران ایجاد شده است تا بستری برای به نمایش گذاشتن و فروختن کالاهای خود داشته باشند. دیلی هات حال و هوای یک بازار هفتگی روستایی را دارد: غرفه های فروش غذا، صنایع دستی، سنگ های قیمتی و مهره های تزئینی، کفش و صندل و … . البته اجراهای فرهنگی و پرفورمنس های متنوع را هم نباید نادیده گرفت.

 

جانپات مارکت

در Janpath Market می توانید بهترین خرید خیابانی را تجربه کنید. کیوسک های کوچکی را می بینید که انواع پارچه های پنبه ای می فروشند. این لباس ها عموما مازاد صادرات هستند و به همین دلیل قیمت پایینی دارند. نقره حکاکی شده و دیگر زیورآلات با سنگ های نیمه قیمتی نیز در این بازار به چشم می خورد. به این نکته مهم توجه داشته باشید که خرید از جانپات مهارت لازم دارد و چندان ساده نیست! برای این کار دو مهارت لازم است: 1- باید بتوانید اجناس اصل را از تقلبی تشخیص بدهید و 2- لازم است هنر چانه زنی را بلد باشید و حسابی صبر و حوصله به خرج دهید. 

 

جانپات که در گذشته به نام مسیر ملکه معروف بود، یکی از بازارهای محبوب دهلی در میان مردم محلی و توریست ها است. به ویژه جوانان علاقه بسیاری به آن دارند و برای خرید لباس های مد روز، ساعت، کفش و زیورآلات به این بازار می آیند. 

 

مرکز خرید ساوث اکستنشن

بازار South Extension یکی از بازارهای محبوب دهلی است. که در دو طرف خیابان رینگ واقع شده است. این خیابان در سراسر دهلی نو امتداد دارد و به همین دلیل، بازار از تمام نقاط شهر به راحتی قابل دسترس است. بازار به دو بلوک تقسیم می شود. بازارهای الحاقی جنوبی بعضی از بزرگترین فروشگاه های برند های هندی و بین المللی را در خود جای داده اند. هر لباسی را که بخواهید می توانید در این جا پیدا کنید. اگر به خریدن کفش های شیک و فانتزی علاقه دارید، در این بازار بسیار خوشحال خواهید شد! 

 

بازار چندی چاوک

خرید در دهلی با نام چندی چاوک گره خورده است. هر وقت در این شهر به خرید بروید، در مقطعی به Chandni Chowk خواهید رسید. قدیمی ترین و شلوغ ترین بازار دهلی با خیابان های شلوغ و هزاران مغازه که انواع کالاها را می فروشند شناخته می شود: لباس، لوازم الکترونیک، کتاب، مبلمان  و … این فهرست بی پایان است. 
یکی از جذاب ترین مغازه ها در این بازار، Dariba Kalan  است. جایی که برای به روز رسانی جعبه جواهرات خود حتما باید سری به آن بزنید! جواهرات نقره ای زیبا، با کیفیت با قیمت مناسب ، ظروف نقره ای مخصوص خانه و ایتارا، آن عطر معروف هندی، همه را می توان در این فروشگاه پیدا کرد. داریبا کلان مانند صحنه ای از داستان های هزار و یک شب است! از این گذشته، مطمئنم که خانم ها نمی توانند از بخش کیناری بازار چشم بردارند! جایی که پارچه های مختلف هندی در آن به چشم می خورد. پارچه های زربافت، طرح و نقش هایی که هوش از سرتان می برند و دنیایی از رنگ. در حقیقت چندی چاوک و بخش های مختلف آن، بازاری است که خانواده ها برای خرید عروسی به آن سر می زنند. همه چیز از جواهرات تا وسایل منزل عروس داماد و پارچه های لباس ها را از این جا تهیه می کنند. با این توصیفات می توانید حدس بزنید که چه اجناس زیبا و متنوعی را در این مجموعه می توان دید. 

 

در کنار همه این ها، Khari Baoli را نباید فراموش کرد. جایی که برای علاقه مندان به آشپزی قطعه ای از بهشت را تداعی می کند. دنیایی از ادویه های تازه با عطر و بوهای سحرانگیز و رنگ های متنوع را در این بخش از بازار می توانید ببینید. مهمترین سوغات هند ادویه است پس این جا دست و دلباز باشید!

بازار لاجپات نگر

هیچ خانم گردشگری در هند نمی تواند از وسوسه خرید ساری در امان باشد! اگر شما هم به لباس ها و نقش و نگارهای پارچه های هندی علاقه دارید، حتما سری به بازار Lajpat Nagar بزنید. بیشتر اجناس این مرکز خرید مخصوص خانم ها هستند. از ساری و لباس های محلی گرفته تا پوشاک مد روز و کیف و کفش و پارچه های گلدوزی شده و … . پس از گشت و گذار در بازار به غرفه های نقش حنا بروید و یک طرح زیبا روی دست و پاهایتان بزنید تا خستگی روز را از تن تان ببرد! 

 

مرکز خرید گریتر کایلاش

کسانی که به خرید لباس از برندها و طراحان مشهور علاقه دارند، حتما سری به Greater Kailash بزنند. در این بازار مزون ها و سالن های بسیار لوکسی را پیدا می کنید که لباس ها و لوازم آرایش را از بهترین برندهای هندی و بین المللی به نمایش گذاشته اند. هر برندی را که بخواهید در این بازار پیدا می کنید و البته که قیمت ها نسبت به دیگر مواردی که مطرح کردیم، بسیار بالاتر است. این بازار دو بخش دارد: GK1 و GK2 که در هر دوی آن ها تعداد زیادی رستوران و کافی شاپ نیز می توان پیدا کرد. 

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور