اجرا پروژه ساخت بزرگترین فرودگاه جهان

6 مرداد 1401

3 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

دولت ترکیه در ادامه طرح های بلند پروازانه عمرانی خود ، ساخت بزرگترین فرودگاه جهان را آغاز کرد .

اجرا پروژه ساخت بزرگترین فرودگاه جهان؛ بزرگترین فرودگاه جهان

 

دولت ترکیه در ادامه طرح های بلند پروازانه عمرانی خود ، ساخت بزرگترین فرودگاه جهان را آغاز کرد .

به گزارش شبکه تلویزیونی دویچه وله ، ترکیه اولین مرحله ساخت آنچه را بزرگترین فرودگاه جهان نام گرفته است، رسما در شمال استانبول دنبال می کند ؛ این طرح چند میلیارد دلاری قرار است یک جاذبه جهانی برای این کشور باشد و زمینه ایجاد هزاران فرصت شغلی را نیز فراهم کند.

تور استانبول در میان ایرانی ها طرفداران بسیاری دارد و هر سال، تعداد زیادی از مردم به آژانس های مسافرتی مراجعه می کنند تا با بررسی پکیج های مختلف، این تورها را خریداری کنند. پس از اتمام این پروژه، مسافران در همان ابتدای سفر و با یکی از جاذبه های استانبول که همان فرودگاه است مواجه خواهند شد. 

در عین حال به علت نگرانی های زیست محیطی که درباره این طرح وجود دارد، انتقادهایی نیز با آن همراه است. با این حال نخست وزیر ترکیه می گوید این فرودگاه، نمادی از پیروزی خواهد بود. مراسم شروع ساخت بزرگترین فرودگاه جهان، روز جشن برای ترکیه و رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور است. این فرودگاه در سمت اروپایی این شهر و در نزدیکی دریای سیاه ساخته می شود. این مرکز قرار است تا سال دو هزار و هفده به بهره برداری برسد و در سال دو هزار و هجده کاملا فعالیت خود را آغاز کند. ظرفیت این فرودگاه به گونه ای خواهد بود که می تواند صد و پنجاه میلیون مسافر را در سال جابجا کند. اردوغان در مراسم آغاز ساخت این طرح عظیم گفت:«این طرح نشان می دهد که ترکیه تا کجا پیش رفته است و جایگاه ما را در جهان به نمایش خواهد گذاشت». دولت محافظه کار اسلامی اردوغان در بیش از یک دهه از طرح های بلندپروازانه عمرانی حمایت کرده است. او می خواهد کشورش رد پای چین را در موفقیت اقتصادی دنبال کند. در این میان طرح های عمرانی در سطحی وسیع اجرا می شوند. این طرح ها شامل احداث سومین پل بر روی تنگه بسفر است. اما افزایش این طرح های عمرانی، نگرانی های زیست محیطی را نیز در بین طرفداران محیط زیست ایجاد کرده است. اخیرا تعداد راهپیمایی های اعتراض آمیز مردم به افزایش طرح های عمرانی در استانبول و حومه آن، بیشتر شده است. یک شهروند استانبول می گوید:«دولت پیوسته از طرح های عمرانی برای کمک به نفع جایگاه سیاسی خود در بین طرفدارانش بهره برده است». پیش بینی شده است طرح فرودگاه عظیم این شهر حدود بیست و دو میلیارد یورو هزینه در بر داشته باشد .

منبع : واحد مرکزی خبر

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور