The most beautiful beaches in China

زیباترین سواحل چین

1 تیر 1401

5 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

بیشتر ما چین را به شهرهای مدرن، مراکز خرید شلوغ، آثار باستانی و معابد کهن می شناسیم اما این کشور پهناور طبیعت بسیار زیبایی هم دارد که گاهی گردشگران از آن غافل می مانند. از جلوه های زیبای طبیعت و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری چین می توان به خط ساحلی بسیار طولانی اشاره کرد. در این منطقه سواحل بی نظیری پیدا می شوند که به ویژه در تابستان، می توانند اوقات بسیار خوشی را برای تان فراهم کنند. با هم به بازدید بعضی از زیباترین ساحل های چین می رویم و امکانات تفریحی و رفاهی هر کدام را بررسی می کنیم. 

 

از جلوه های زیبای طبیعت و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری چین می توان به یک خط ساحلی بسیار طولانی اشاره کرد.

زیباترین ساحل های چین را بشناسید

در قسمت شرقی کشور چین یک خط ساحلی به طول حدودا 18000 کیلومتر وجود دارد. طبیعتا در چنین مسافتی، جلوه های بسیار زیبایی از طبیعت ساحلی را می توان مشاهده کرد. موارد  زیر از زیباترین ساحل های چین محسوب می شوند:

ساحل گولانگیو

یکی از محبوب ترین مناطق توریستی چین که به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.  جزیره گولانگیو جزیره ای است که هیچ گونه خودرویی در آن راه ندارد و باید پیاده یا با وسایلی مثل دوچرخه در آن رفت و آمد کنید.این جزیره کوچک مملو از اماکن تاریخی و باستانی است. از جمله چندین ساختمان باقی مانده از دوران استعمار و تنها موزه پیانو در چین. شاید باورتان نشود اما در هیمت جزیره کوچک می توانید 600 پیانو ببینید! جزیره Gulangyu آب و هوای نیمه گرمسیری، تپه های زیبا و ساحل شنی زیبایی دارد که در قسمت اعظم نوار ساحلی امتداد می یابد. چه بخواهید آفتاب بگیرید و برنزه شوید یا در سایه نخل ها استراحت کنید و به صدای موج های گوش بسپارید، جزیره گولانگیو بهترین انتخاب ممکن است.

خلیج یالونگ

ساحل Bay  Yalong به هاوایی آسیا معروف است. آب زلال و ماسه های طلایی منظره بی نظیری را در این منطقه ایجاد کرده اند و افراد بسیاری را به خود جذب می کنند. اگر در هتل های لوکس و بین المللی این منطقه اتاق بگیرید، می توانید از ساحل اختصاصی استفاده کنید. در غیر این صورت باید به سواحل عمومی بروید که البته معمولا بسیار شلوغ هستند. این منطقه حتی در فصول سرد هم آب و هوای گرمی دارد. کوه های سرسبز اطراف ضمن ایجاد منظره ای خوشایند، محل خوبی برای پیاده روی هستند. برای رفتن به این خلیج، باید به فرودگاه سانیا فونیکس بروید. این فرودگاه با پکن بیشتر از 5 ساعت پرواز فاصله دارد. 

جزیره ووژیژو

ساحل ماسه ای، تپه های مرجانی، آب زلال و شفاف که حتی تا عمق 27 متری آن را می توان دید باعث شده است استراحت در جزیره Wuzhizhou به یک تعطیلات رویایی تبدیل شود. در این منطقه می توانید غواصی کنید و مناظر نفس گیری از دنیای زیر آب را ببینید. برای علاقه مندان به موج سواری نیز ووژیژو انتخاب مناسبی خواهد بود. جزیره ووژیژو محل رمانتیکی برای عشاق و زوج های جوان است و می توانید آن را به عنوان یکی از گزینه ها برای سفر ماه عسل خود در نظر بگیرید. 

ساحل بیداهه

این منطقه محل تفریحات تابستانی سیاستمداران و دولتمردان چینی بوده و هست. 13 کیلومتر ساحل مسطح ماسه ای و آب و هوای اقیانوسی برای جذب مردم به این منطقه کافی است. اما مهمترین جاذبه Beidaihe برای علاقه مندان به حیات وحش، گونه های متنوع پرندگانی است که می توان در این منطقه مشاهده کرد. با قطار از پکن فقط یک سفر کوتاه دو ساعته تا این منطقه زیبا فاصله خواهید داشت.

ساحل ماسه های طلایی

در فاصله چند ساعته جنوب پکن، شهر ساحلی چینگدائو، خانه کارخانه آبجو مشهور Tsingtao و همچنین سواحل بیشماری وجود دارد. در میان همه این ها، ساحل ماسه های طلایی جذاب تر است.  ساحل گلدن سندز به طول دو مایل و هلال شکل در امتداد ساحل جنوبی شهر امتداد دارد و نام خود را از شن و ماسه های نرم و زرد رنگش دارد. این ساحل بسیار بکر است اما بهتر است در زمان تعطیلات و آخر هفته ها از رفتن به آن پرهیز کنید زیرا به ازدحام و شلوغی معروف است. 

ساحل سنگریزه های طلایی دالیان

وقتی که امواج گرما کشور را فرا می گیرند، بسیاری از ساکنان شمالی چین به سمت شهر بندری دالیان حرکت می کنند که ساحل های محبوبی دارد. هرچند که شاید باید بگوییم ساحل Fujiazhuang بیش از حد محبوب است! با یک جستجوی سریع در گوگل متوجه منظورم خواهید شد. ازدحام جمعیت در این منطقه بسیار زیاد است و به همین دلیل، ما پیشنهاد می کنیم کمی از مرکز شهر به سمت شمال و منطقه جینشیتان بروید. جایی که 30 کیلومتر خط ساحلی زیبا و آدم های بسیار کمتری را خواهید دید. Golden Pebble مناظر بی نظیر، سازه های سنگی جذاب و آب و هوای معتدل دارد و می توان آن را یک مقصد تابستانی ایده آل دانست.

ساحل صد قدم

در 150 کیلومتری جنوب شانگهای یکی از زیباترین سواحل چین را می توانید مشاهده کنید. ساحل صد قدم در جزیره پوتووشان قرار دارد. جزیره ای مقدس که به الهه بودایی گوانین اختصاص داده شده است و یکی از چهار کوه مقدس چین نیز در آن قرار دارد. بنابراین، این جزیره مملو از معابد و بناهای مذهبی از جمله کلیساهای معروف است. این زیارتگاه ها مشرف به محبوب ترین ساحل جزیره یعنیHundred Step هستند. محیط و حال و هوای مذهبی، ماسه های طلایی، مناظر خیره کننده و فضای آرام باعث این ساحل را بسیار دیدنی می کند. 

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور