The best dishes of Kusadasi

بهترین غذاهای کوش آداسی

24 خرداد 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

کوش آداسی علاوه بر سواحل زیبا و هتل های لوکس، غذاهای خوشمزه ای هم دارد که باید حتما آن ها را امتحان کنید. سبک غذایی مردم این ناحیه تقریبا شبیه دیگر قسمت های ترکیه است اما همان طور که از یک جزیره انتظار می رود، غذاهای دریایی بخش مهمی از رژیم روزانه مردم را تشکیل می دهد. در این مقاله بهترین غذاهای کوش آداسی را به شما معرفی خواهیم کرد. 

غذاهای کوش آداسی بیشتر از محصولات محلی تهیه می شوند، تازگی آن ها را می توان حس کرد و قیمت مناسبی دارند.

غذاهایی که باید در کوش آداسی امتحان کنید

رفتن به کافه ها و رستوران های مختلف یا امتحان کردن غذاهای خیابانی در شهرها و کشورهای جدید، بخشی از لذت سفر محسوب می شود. گردشگران بسیاری هستند که برای تجربه کردن طعم های جدید هیجان دارند و حتی عجیب و غریب ترین غذاها را هم امتحان می کنند. آشپزی بخشی از فرهنگ و هنر هر کشور محسوب می شود و با مزه کردن غذاهای اقوام مختلف، می توانید تا حدی به روحیات آن ها پی ببرید. در کوش آداسی تجربه های خوشمزه ای در انتظارتان خواهد بود! این جا علاوه بر آرامش ساحلی و تفریحات آبی، می توانید خودتان را مهمان طعم و عطرهای بی نظیری کنید. نکته مهمتر این که این غذاها بیشتر از محصولات محلی تهیه می شوند و تازگی آن ها را می توان حس کرد. رفت و آمد، پرواز، هتل و غذا مهمترین عناصری هستند که می توانند یک سفر توریستی را لذت بخش کنند. بنابراین قبل از این که راهی تور کوش آداسی شوید فهرست زیر را در ذهن خود داشته باشید:

لاماجون یا پیده

لاماجون یا لاه ماجون مخفف لحم عجین است به معنای ترکیب خمیر و گوشت. مطمئن باشید این یکی از خوشمزه ترین تجربه هایی است که در طول عمرتان داشته اید! خمیر نازکی شبیه نان پیتا را تصور کنید که روی آن با گوشت چرخ کرده سرخ شده با روغن زیتون و ادویه و جعفری قرار دارد. روی این ترکیب آب لیموی تازه می ریزند، بعد با سبزیجاتی مثل کاهو یا بادمجان کبابی و البته دوغ میل می کنند. این غذا به پیتزای ترکیه ای معروف است اما نسبت به پیتزا سبک تر است. چون خمیر آن نازک تر است و پنیر موتزارلا نیز ندارد. این لقمه های خوشمزه را می توانید با ترشی های محلی هم میل کنید. 

 

کارنیاریک

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ای که می توانید در کوش آداسی امتحان کنید، کارنیاریک است. نوعی بادمجان شکم پر، که درون آن را با گوشت چرخ کرده و سیر و پیاز و گوجه پر می کنند. نکته این است که نباید بادمجان را پوست بکنید و سرخ کنید. ترکیه ای ها بادمجان را در فر تنوری می کنند و پس از پخت کمی شکر داخل آن می پاشند. سپس درون بادمجان را با مایه گوشت پر می کنند، روی آن سس گوجه و سیر می ریزند و دوباره در فر می گذارند. در نهایت روی هر بادمجان یک فلفل کبابی هم گذاشته می شود. 

 

غذاهای دریایی

مگر می شود در یک جزیره باشید و غذاهای دریایی را امتحان نکنید!؟ کوش آداسی رستوران های مدیترانه ای خوبی دارد که اصل اساسی همه آن ها مشترک است: محصولات دریایی تازه و روغن زیتون بکر. این رژیم آن قدر برای بدن مفید است که در سراسر جهان افراد بسیاری به آن پایبند هستند. سبک غذایی مدیترانه ای شامل محصولات دریایی فراوان، زیتون، سبزیجات متنوع، نان های محلی و … می شود و در آن گوشت قرمز و قند مصنوعی کمتر به چشم می خورد. در رستوران فرح و آولو می توانید غذاهای دریایی بی نظیری را تست کنید که شاه بیت همه آن ها، ماهی کبابی است. فیله ماهی کبابی که همراه با سبزیجات متنوع سرخ می شود. یک غذای کاملا سالم که پرزهای چشایی را هم راضی نگه خواهد داشت. البته که میگو و صدف و دیگر محصولات دریایی را هم نباید فراموش کنید. می توانید عصرها به اسکله شهر بروید و در حال تماشای غروب دریا، یک وعده غذای سالم و خوشمزه مدیترانه ای میل کنید. 

 

پلو ترکیه ای

سبک طبخ برنج در کشورهای مختلف متفاوت است. برای ما ایرانی ها برنج آب کش شده ای که حسابی قد کشیده باشد و روی آن هم زعفران و کره آب کرده داده باشند، ایده آل است. کشورهای شرق آسیا برنج را کمی شفته می خورند و ترکیه ای ها هم سبک خاص خود را دارند. در این کشور پلوهای متنوعی را می توانید ببینید که با موادی مثل رشته، بلغور، دانه های آجیل، فلفل و سبزیجات یا چیزهای دیگر پخته می شود اما روش پخت پلوی سفید ساده هم با برنج های ما متفاوت است. آن ها برنجی که از قبل خیس شده را آبکش می کنند و در ماهیتابه با مقداری کرده تفت می دهند، سپس با یک حبه قند، مقداری نمک و آب گوشت آن می پزند تا دم بکشد و نرم شود. این پلو با مواد مختلفی مثل مرغ سرخ شده یا گوشت سرو می شود و بسیار عطر و طعم خوبی دارد. 

 

کباب ترکی

نمی شود از غذاهای شهری در ترکیه صحبت کنیم و اسمی از کباب نیاوریم! کباب ترکی یا دونر کباب در ایران هم طرفداران بسیاری دارد. ورقه های نازک گوشت گوسفندی که به صورت استوانه ای به سیخ کشیده شده اند و به صورت عمودی برش می خورند. این گوشت های کبابی را در کوش آداسی همراه با سبزیجات مختلف روی نان یا به صورت پرسی سرو می کنند و در کنار دوغ یا ماست چکیده هم می توانید میل کنید. نکته مهم تازگی گوشت و مهارت آشپز است زیرا اگر کباب را در جهت صحیح برش نزنند، گوشت سفت خواهد شد. 

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور