The best beaches of Kusadasi

بهترین سواحل کوش آداسی

24 خرداد 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

کوش آداسی از دیگر شهرهای ساحلی ترکیه است و همه ساله سهم زیادی در صنعت گردشگری این کشور دارد. اصلی ترین فعالیت و منبع درآمد در کوش آداسی نیز همین گردشگری است. توجه ویژه به این منطقه و فراهم کردن امکانات خاص و منحصر به فرد، آن را به یکی از قطب های گردشگری در این کشور تبدیل کرده البته ساحلی بودن شهر نیز در جذب توریست بسیار اهمیت دارد چرا که به طو کل شهرهای ساحلی طرفدار بیشتری دارند. تفریح کردن و استراحت در سواحل دریا از تفریحات شیرین و لوکس این منطقه است هرچند که کوش آداسی شهری تازه و بی هویت نیست و تاریخی هزار ساله پشت خود دارد. آخرین حکومتی که در این شهر برقرار بوده عثمانی ها بودند که امروزه نیز آثار به جای مانده شان جز دیدنی ها و جاذبه های مهم کوش آداسی است. به طور کل این شهر با سواحلش شهرت پیدا کرده و تبلیغات آژانس های مسافرتی نیز،  حول محور سواحل شهر می گردد. بیشتر کسانی که در تور کوش آداسی شرکت می کنند به دنبال سفری آرام و تفریحی هستند البته مراکز خرید شیک و مجلل و همین طور رستوران ها و تفریحگاه های زیادی نیز وجود دارد اما نقطه قوت شهر همین سواحلش هستند.

 

اصلی ترین فعالیت و منبع درآمد در کوش آداسی گردشگری است.

معرفی سواحل جذاب کوش آداسی و تفریحاتشان

کوش آداسی در زبان عثمانی به معنای جزیره پرندگان است. علت این نام گذاری کوچ های فصلی پرندگان مهاجری است که به این منطقه می آیند. این شهر زیبا آب و هوایی گرم و معتدل دارد و تقریبا در اکثر روزهای سال هوا صاف و آفتابی است. از طرفی کوش آداسی به جزایر یونان نیز نزدیک است و همه این ها گردشگران را برای سفر به این شهر ترغیب می کند. یکی از اصلی ترین تفریحات و لذت ها استراحت کردن و گشت و گذار در ساحل است؛ به همین دلیل بهتر است قبل از سفر با بهترین سواحل این منطقه و همین طور امکانات و تفریحات آن آشنا شوید.

 

لیدی بیچ

لیدی بیچ یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین سواحل کوش آداسی است. این ساحل زمانی تنها به بانوان اختصاص داشته و از آن زمان این نام روی آن باقی مانده اما امروزه استفاده از ساحل لیدی بیچ برای همه آزاد است. ساحل بسیار تمیز و زیبا است و از نظر امنیتی نیز در سطح بالایی قرار دارد. ساحل به دلیل محبوبیتش همیشه شلوغ است و مردم برای صرف غذا و نوشیدنی به این منطقه می آیند. در این ساحل تعداد زیادی هتل معروف وجود دارد و اغلب گردشگران این ساحل را برای تفریح و استراحت انتخاب می کنند. منظره غروب آفتاب یکی از شگفت انگیز تصاویری است که در لیدی بیچ خواهید دید.

 

دیاموند بیچ یا گولد بیچ

ساحل الماس که به ساحل طلایی شهرت پیدا کرده است از دیگر ساحل های معروف شهر است. در بخشی از این ساحل مجموعه ای از خانه های ویلایی قرار دارد که در زمان تعطیلات از آن استفاده می شود. ساحل در نزدیکی یکی از مجتمع های تفریحی منطقه به نام Nazilli Sitesi واقع شده که در مناسبت های مختلف محل برگزاری جشن و شادی در این شهر است. همین طور بازار Nazilli Sitesi برای گشت و گذار و خرید کردن مناسب است؛ البته جز بازارهای اصلی و مهم کوش آداسی قرار نمی گیرد اما می تواند سرگرم کننده باشد. در کنار این ها در کنار ساحل رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که می توانید خوشمزه ترین غذاهای ترکی را پیدا کنید.

 

داون تاون بیچ

این ساحل دقیقا بین مارینا و بندر قرار دارد و به دلیل موقعیت مکانی اش یکی از بهترین سواحل کوش آداسی شناخته می شود؛ البته بزرگترین ساحل در منطقه Altinkum هم است. نزدیکی ساحل به منطقه شهری باعث شده تا بهترین هتل ها در این منطقه قرار داشته باشند. هوای مطبوع در کنار زیبایی و تمیزی ساحل این مکان را به بهترین استراحتگاه تبدیل کرده است. در اطراف این ساحل کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد که طعم لذیذی از غذاهای مختلف را در اختیارتان قرار می دهد. یکی از جذابیت های دیگر تماشای جزیره کبوتر و کشتی هایی هستند که در این بندر لنگر انداخته اند.

 

لانگ بیچ

لانگ بیچ همان طور که از نامش پیداست ساحلی طولانی است. طول ساحل حدود 18 کیلومتر است که به مرور زمان به دو بخش تقسیم شده و امروزه تنها بخش جلویی آن را لانگ بیچ می نامند. این ساحل در 6 کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار دارد و بسیاری از ورزش ها و تفریح های آبی در این منطقه انجام می شود. البته تعدادی مغازه محدود نیز در ساحل وجود دارد. یکی از جذاب ترین پارک های آبی کوش آداسی دقیقا در همین منطقه قرار دارد.

 

پارادایس بیچ

اگر از مزه کردن طعم های جدید و خوشمزه لذت می برید قطعا ساحل پارادایس یکی از بهترین موقعیت ها است. در خط ساحلی پارادایس کافه ها و رستوران های زیادی پیدا خواهید کرد طعم های متفاوتی از غذاها و دسر های ترکی و بین المللی برایتان آماده می کنند. هیچ چیز دلچسب تر از نوشیدن یک آبمیوه خنک در ساحل نیست، که آن را هم می توانید درست از همین کافه ها تهیه کنید. در طول ساحل سایبان هایی بزرگ برای استراحت وجود دارند و خدمات ماساژ در بخش هایی از آن ارائه می شود. کمی آن طرف تر یک بازار ماهی است که بسیاری از مردم شهر برای خرید به سراغش می روند.

 

سیلور سند بیچ

ساحل شن های نقره ای از سواحل قدیمی شهر است که جز دوست داشتنی ترین سواحل کوش آداسی قرار می گیرد. در نزدیکی ساحل کافه کوچکی قرار دارد که نوشیدنی و غذا سرو می کند. در طول ساحل تخت هایی برای استراحت با چتر های بزرگ قرار دارد. قسمتی نیز برای تفریحات آبی مانند جت اسکی در نظر گرفته است. با این که ساحل قدیمی است اما همچنان محبوبیت خود را از دست نداده است.

 

لاو بیچ

شهر کوش آداسی به ساحل هایش معروف است و لاو بیچ یکی از معروف ترین آن ها است. این ساحل که در واقع آخرین ساحل در این منطقه است کافه ها و مغازه های کوچک دارد که می توانید صبحانه و میان وعده های ترکی میل کنید. ساحل فضایی خانوادگی دارد و در قسمتی تفریحگاهی برای قایق سواری در نظر گرفته شده است. برای ورود به این ساحل باید هزینه ورودی پرداخت کنید البته هزینه آن به قدری نیست که از رفتن به ساحل منصرف شوید.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور