The best restaurants in Batumi

بهترین رستوران‌ های باتومی

23 خرداد 1401

8 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

اگر عازم سفر به باتومی گرجستان هستید بهتر است قبل از سفر حتما با بهترین رستوران‌های باتومی آشنا شوید چرا که غذای ملل مختلف می تواند یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری باشد. غذا خوردن یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های سفر است خصوصا اگر به شهر یا کشوری سفر کنید که فرهنگ غذایی متنوع و غنی دارد. باتومی که جز شهرهای پر جاذبه گرجستان محسوب می شود بیش از 200 رستوران و کافه شیک و مجلل دارد که می توان ساعات زیادی را در این شهر به رستوران گردی و خوش گذرانی پرداخت. از طرفی شهر باتومی یکی از بهترین انتخاب ها برای تور گرجستان است چرا که در کنار داشتن جاذبه های زیبا و منحصر به فرد، خدمات و امکانات بی نظیری نیز ارائه می دهد و برای خرید نیز انتخاب خیلی خوبی است؛ بنابراین اگر به باتومی سفر کردید، برای تست بهترین غذاهای گرجی به این رستوران ها سر بزنید.

 

باتومی که جز شهرهای پرجاذبه گرجستان محسوب می شود بیش از 200 رستوران و کافه شیک و مجلل دارد که می توان ساعات زیادی را در این شهر به رستوران گردی و خوش گذرانی پرداخت.

تجربه طعم جذاب غذاهای گرجی در رستوران های باتومی

رستوران بولوار قدیمی

رستوران بولوار قدیمی از آن دسته رستوران‌هایی است که فضایی دلنشین و صمیمی همراه با موسیقی زنده دارد، این رستوران به صورت کلاسیک و خانوادگی تزئین شده است؛ در منوی این رستوران برای تمام سلیقه‌ها از طرفداران غذای دریایی و کباب گرفته تا دوستداران غذای ملل و غذاهای گرجی، غذا وجود دارد حتی برای گیاه خواران نیز چند نمونه غذا در منو در نظر گرفته شده است البته غذاهای این رستوران کمی گران است چون به تازه بودن و خوش طعم بودن بسیار معروف هستند. دکوراسیون رستوران کمی شلوغ به نظر می رسد اما از آنجایی همه چیز ساده و کلاسیک انتخاب شده بیشتر احساس دوستانه و خودمانی تداعی می کند و می تواند بهترین انتخاب برای دورهمی‌های خانوادگی باشد.

رستوران گلدن پلاس

رستوران گلدن پلاس در هتل چهار ستاره ای به همین نام قرار دارد که در آن بهترین غذاهای گرجستانی، اروپایی و ‌ترکیه ای را سرو می کنند، فضایی بسیار شیک که می توانید اوقات بسیار خوشی را در آن سپری کنید، رستوران با سنگ‌های روشن و درخشان و همین طور دیوارهایی از سنگ‌های تیره و تزئینات آینه کاری پوشیده شده است که فضایی مجلل را تداعی می کند. یکی از مزیت‌های اصلی این رستوران فاصله کم آن تا دریاست که نهایتا 5 دقیقه زمان می خواد و فاصله ای حدود 150 متر دارد. این رستوران مدرن بهترین فرصت را ایجاد می کند تا بعد از صرف غذا کمی کنار دریا پیاده روی کنید، در این رستوران قیمت غذاها کمی گران است که البته این باتوجه به فضا و کیفیت غذای ارائه شده منطقی به نظر می رسد.

رستوران مارکوپولو

اگر به دنبال فضایی شیک و در عین حال رمانتیک هستید رستوران مارکوپولو بهترین گزینه است، این رستوران در طبقه چهارم مجتمع پیازا، در میدان زیبا و تاریخی پیازا قرار دارد؛. این میدان یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی باتومی به حساب می آید که اطراف آن مجتمع پیازا قرار گرفته است، البته در این بنا رستوران‌های دیگری نیز وجود دارد اما یکی از پرطرفدار‌ترین آن‌ها همین رستوران مارکوپولو است. نمای داخلی رستوران شیک و ساده است که با سقف شیروانی شباهت زیادی به فضای داخل کشتی پیدا کرده و به علاوه به دلیل استفاده از رنگ‌های روشن غذا خوردن در فضایی آرامش بخش را تجربه خواهید کرد؛ بنابراین اگر می خواهید چند ساعتی از هیاهوی شهر دور بمانید این رستوان را انتخاب کنید البته باید به خاطر داشته باشید که سیگار کشیدن در تمام قسمت‌های این رستوران ممنوع است.

رستوران لاگونا

این رستوران قطعا یکی از بی نظیرترین رستوران‌های باتومی است که به خوشمزه‌ترین خاچاپوری‌ها معروف است، این غذا یکی از غذاهای معروف گرجستان است که در این رستوران با پنیر بیشتر و خمیر نازک‌تر طبخ می شود  و همین خاچاپوری‌ها باعث شهرت رستوران لاگونا شده است البته در رستوران غذاهای ملل مانند سالاد‌ها و پیتزاهای یونانی نیز سرو می شود. نمای رستوران ساده است و تزئینات زیادی در آن استفاده نشده، اغلب دیوارها سنگی هستند و نیکمت‌های ساده ای در رستوران قرار گرفته است تنها چیزی که این رستوران را از سایر رستوران‌های دیگر متمایز می کند همین طعم متفاوت غذاهای آن به ویژه خاچاپوری است.

رستوران قلب باتومی

رستوران قلب باتومی نسبتا رستوران کوچک در مرکز شهر است که فضای داخلی آن ‌ترکیبی از دکوراسیون خانه و المان‌های طبیعت است، اغلب افراد در این رستوران حس صمیمیت بیشتری دارد و کارکنان آن بسیار دوستانه برخورد می کنند. در این رستوران اغلب غذاهای گرجستان سرو می شود و طعم بی نظیر این غذاها رستوران قلب باتومی را به یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های شهر تبدیل کرده است به علاوه این رستوران برای گیاه خواران نیز غذای مخصوص در منو خود دارد؛ به طور کلی کیفیت غذاهای این رستوران خوب است و رنج قیمت‌ها در سطح مناسب‌تری قرار دارد.

رستوران کلودز

یکی دیگر از رستوران‌های این شهر رستوران کلودز است که بر فرار طبقه نوزدهم هتل پنج ستاره رادیسون بلو قرار دارد و در این رستوران می توان نمایی 360 درجه از سراسر شهر و دریای سیاه را تماشا کرد. رستوران کلودز جز رستوران‌های شیک شهر به شمار می رود و انواع غذاهای اروپایی در این رستوران سرو می شود، در قسمتی از رستوران فضایی وی آی پی با ظرفیت 10 نفر طراحی شده است به علاوه هنگام صرف غذا در روزهای تعطیل آخر هفته برنامه موسیقی زنده نیز اجرا می شود؛ فضای رستوران کاملا شیک و رسمی است به طوری که می توان ملاقات‌های مهم را نیز در این رستوران ‌ترتیب داد؛ پس اگر سفری تجملاتی در هتل‌های لوکس را می پسندید حتما باید وعده ای را در این رستوران صرف کنید.

رستوران فان فان

رستوران فان فان از رستوران‌هاییست که غذاهای محلی و سنتی باتومی در آن سرو می شود؛ این رستوران در کنار دریای سیاه واقع شده و محیطی گرم و خودمانی و در عین حال کلاسیک دارد. رستوران فان فان بیشتر با غذاهای دریایی شناخته می شود و در کنار اکثر غذاها نیز لیمو ‌ترش استفاده می کنند، قیمت غذاها نیز در رستوران کمی بالاتر از رستوران‌های محلی دیگر است، یکی از نکات جالب توجه این است که اگر با حیوان خانگی وارد رستوران شوید فضا و منویی مخصوص برای حیوان‌تان در نظر گرفته شده است، طبیعتا حیف است به دریای سیاه سفر کنید و تجربه صرف غذا در این رستوران را از دست بدهید.

رستوران پلیون

رستوران پلیون یکی از رستوران‌های مطرح و شناخته شده باتومی است که در هتل پنج ستاره هیلتون در مرکز شهر قرار دارد و از آنجایی که این هتل در مرکز شهر واقع شده دسترسی مناسبی دارد و به راحتی می توان از هر قسمت شهر با وسایل نقلیه متفاوت به هتل هیلتون رفت، همین موضوع باعث شده تا این هتل در الویت مسافرین قرار بگیرد و از این رو رستوران پلیون نیز مراجعه کنندگان بیشتری دارد. فضای رستوران شیک و خاص طراحی شده است و غالب غذاهای سرو شده غذاهای بومی گرجستان هستند اما تعدادی غذای بین الملل نیز در منوی آن دیده می شود؛ غذاها کیفیت و استاندارد بالایی دارند بنابراین انتظار می رود قیمت آن‌ها نیز به همین نسبت گران‌تر باشد.

رستوران خانه خینکالی

اسم این رستوران هم نام یکی از غذاهای لذیذ گرجستان است، غذایی که پایه اصلی آن گوشت چرخ کرده است و آن را در بین خمیری مخصوص می پیچند که در واقع این رستوران دقیقا به دلیل پخت بهترین خینکالی‌ها معروف است و همین باعث شهرت آن شده است. رستوران نمایی ساده و کلاسیک و در عین حال غیر رسمی و راحت دارد که به همراه شنیدن موسیقی گوش نواز می تواند یکی از بهترین خاطرات سفر به گرجستان را برایتان رقم بزند.

رستوران گریل تون

گریل تون یکی از رستوران‌های نام آشنا باتومی است که به طبغ غذاهای کبابی مشهور است، رستوران در محوطه ای زیبا و در کنار پیاده رو قرار دارد که با پنجره‌های بزرگ حجم وسیعی از نور طبیعی به داخل رستوران راه پیدا کرده است  و نمای پارکی در روبه‌روی رستوران نیز به خوبی دیده می شود. غذای این رستوران خوشمزه است و قیمت غذاها نیز خیلی گران نیست بلکه بیشتر در رنج متوسط قرار دارد، در بیرون از رستوران، در قسمتی از پیاده رو نیز صندلی چیده شده است که اگر بخواهید از این فضا نیز می توانید استفاده کنید.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور