The most beautiful beaches of Batumi

زیباترین سواحل باتومی

31 خرداد 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

باتومی یک شهر بندری در کنار دریای سیاه است. آرامش، امنیت، طبیعت زیبا، تفریحات مدرن و ساختمان های شیک، قیمت های ارزان و بسیاری موارد دیگر را می توان از جمله دلایل علاقه مردم به این شهر دانست. دومین شهر بزرگ گرجستان جذابیت های فراوانی دارد اما نوار ساحلی طولانی آن بیشتر از همه گردشگران را به خود جذب می کند. در این مقاله با زیباترین سواحل باتومی و امکانات تفریحی و رفاهی آن ها آشنا می شویم.

 

باتومی، دومین شهر بزرگ گرجستان، جذابیت های فراوانی دارد اما نوار ساحلی طولانی آن بیشتر از همه گردشگران را به خود جذب می کند.

بهترین ساحل های باتومی

شهرهای ساحلی انتخاب اول بسیاری افراد در هنگام سفر هستند. استراحت روی ماسه های گرم، آفتاب گرفتن و گوش دادن به صدای موج ها چنان آرامشی به انسان می دهد که نظیرش را در هیچ تجربه دیگری نمی توان یافت. با این حال، نوار ساحلی هر شهر و هر دریایی ویژگی های خاص خودش را دارد و همه آن ها شبیه هم نیستند. بعضی ساحل های صخره ای و منظره برخورد موج به سنگ ها را دوست دارند، بعضی ها ماسه های طلایی را ترجیح می دهند و بعضی تماشای بازتاب نور روی سنگریزه ها را می پسندند. در هر صورت طرفدار هر کدام که باشید سواحل باتومی می تواند بهترین مکان برای لذت بردن از کنار دریا باشد. غالبا محبوبیت بیشتر باتومی نسبت به دیگر پکیج های تور گرجستان نیز به دلیل همین ساحلی بودنش است. قبل از سفر به باتومی بهتر است ابتدا با سواحل معروف آن آشنا شوید.

ساحل اصلی شهر

City beach یا ساحل اصلی شهر، اولین گزینه ای است که با آن مواجه می شوید. یک ساحل هفت کیلومتری در داخل شهر که درختان نخل جلوه حس و حالی شبیه پارادایز به آن داده اند. عرض این ساحل 30 متر است. مشکلی که گردشگران در بسیاری از ساحل ها دارند این است که در تعطیلات و تابستان، محیط بسیار شلوغ می شود و جایی برای استراحت و ریلکس کردن نیست. این مشکل را در ساحل شهر باتومی نخواهید داشت و فضا به اندازه کافی برای همه وجود دارد. ورودی رایگان است تخت آفتاب گیر و سایه بان را باید اجاره کنید. یک پیست دوچرخه سواری هم برای علاقه مندان به ورزش وجود دارد و تعداد زیادی کافه و رستوران غذاهای دلچسبی را سرو می کنند. این ساحل سنگریزه ای است و لباس هایتان را کثیف نمی کند اما اگر به لم دادن در ماسه های نرم و داغ علاقه دارید، بهتر است سواحل دیگر را امتحان کنید. 

 

ساحل اورکی

Ureki beach در دهکده کوچکی به همین نام قرار دارد که در 50 کیلومتری شهر باتومی است. این ساحل علاوه بر زیبایی چشم گیر و جنگل کاجی که در اطراف آن وجود دارد، به خاطر شن های سیاه مغناطیسی اش مشهور شده است. می گویند شن های این ساحل خاصیت مغناطیسی دارد و به درمان بعضی از بیماری ها سیستم قلبی، تنفسی و اعصاب کمک می کند. در روزهای گرم تابستان دمای شن ها تا 50 درجه هم بالا می رود و بهتر است مواظب سوختگی پوست تان باشید اما وقتی که دمای شن ها پایین تر باشد، دراز کشیدن روی آن ها دردهای مفصلی را بهبود می بخشد. ساحل اورکی امکانات تفریحی و رفاهی متعددی دارد که از جمله آن ها می توان به سرسره آبی و قایق های تفریحی اشاره کرد. این ساحل برای بچه ها هم کاملا امن و مناسب است. آب گرم است قسمت عمیق با ساحل فاصله زیادی دارد. 

 

ساحل کواریاتی

Kvariati beach در دهکده ای به همین نام و در 15 کیلومتری شهر باتومی قرار دارد. در این دهکده کوه و دریا را می توانید در کنار هم تجربه کنید. ساحل کواریاتی چندان بزرگ نیست. تنها یک کیلومتر طول دارد و بافت آن هم پوشیده از سنگریزه است. بیشترین دلیل محبوبیت کواریاتی امکانات غواصی آن است. علاقه مندان می توانند از این امکانات استفاده کنند و دنیای شگفت انگیز زیر آب دریای سیاه را ببینند. به علاوه در این منطقه کافه، رستوران و بارهای مختلفی نیز وجود دارد که غذاهای خوشمزه محلی و دریایی را برای مهمانان سرو می کنند.

 

ساحل بهشت سبز

Green Paradise یا گرین پارادایز یکی از محبوب ترین ساحل های شهر است. باغ گیاه شناسی باتومی که در نزدیکی این ساحل قرار دارد به جذابیت آن اضافه می کند. نوار سبزی را در امتداد ساحل تصور کنید که در کنار آبی دریا چه ترکیب بی نظیری می سازد. پوشش گیاهی هوا را در این منطقه لطیف تر از مکان های دیگر می کند. یک چشم انداز جالب از یک پل آهنی قدیمی را نیز به این مجموعه اضافه کنید و کافه ای که هر از گاهی بوی باربیکیو را در فضا پخش می کند. 

 

ساحل گونیو

کسانی که می خواهند از شلوغی سر و صدای بچه ها و تعداد بالای توریست ها فرار کنند و چند ساعت را در یک ساحل بکر و آرام بگذرانند، معمولا به Gonio می روند. البته قلعه باستانی این منطقه نیز محل بازدید توریست ها است اما ساحل امکانات تفریحی ندارد و سنگ های آن هم کمی بزرگ هستند. به همین دلیل چندان شلوغ نیست و می توانید در آن آرامش داشته باشید.

 

ساحل سارپی

ساحل Sarpi در مرز گرجستان و ترکیه قرار دارد. آب دریا در این قسمت تمیز است و موج های زیادی دارد. بنابراین علاقه مندان به موج سواری می توانند شانس خود را در این منطقه امتحان کنند. امکانات تفریحی در این ساحل وجود ندارد بنابراین شلوغی و سر و صدا نیز کمتر است. می توانید یک تخت اجاره کنید و در آرامش آفتاب بگیرید. محیط ساحل بسیار تمیز است و کافه و رستوران های خوبی نیز در اطراف آن وجود دارند. البته قیمت ها نسبت به خود شهر باتومی اندکی بالاتر است. 

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور