Ankara's famous dishes

غذاهای معروف آنکارا

1 تیر 1401

6 دقیقه زمان مطالعه

بدون دیدگاه

پایتخت ترکیه آنکارا هر سال میزبان ایرانی های بسیاری هستند. وجود سفارت خانه های متعدد و تعاملات تجاری ما با این شهر، باعث می شود سفرهای زیادی به آن داشته باشیم. خوشبختانه ذائقه ما و مردم ترکیه نسبتا شبیه هم است و به همین دلیل در این سفر از نظر غذایی مشکلی نخواهیم داشت. در این مقاله غذاهای معروف آنکارا را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با امتحان کردن آن ها، طعم بهتری به سفرتان بدهید.

 

اکثر غذاهای آنکارا، به ویژه کباب ها، بسیار خوش طعم هستند و با ذائقه ایرانی ها جور در می آیند.

خوشمزه ترین غذاهای آنکارا

یکی از جذابیت های سفر به نقاط مختلف دنیا، امتحان کردن غذاهای متنوع است. اساسا شکم گردی به خودی خود مکتبی در گردشگری محسوب می شود! خیلی وقت ها افراد به جاهای مختلف سفر می کنند فقط برای این که بتوانند غذاهای محلی و مخصوص را بچشند. کار به جایی رسیده که چندین گروه تلویزیونی از شبکه های پرطرفدار جهانی، به نقاط مختلف سفر می کنند و فرهنگ غذایی اقوام و کشورها را به نمایش می گذارند. قصد سفر به هر شهر و کشوری را که داشته باشید، بهتر است از قبل با غذاهایشان آشنا شوید. در این صورت می توانید آن هایی را که بیشتر با سلیقه تان جور را در نظر بگیرید و سر فرصت امتحان کنید.  در تور آنکارا فرصت های متنوعی در این زمینه در اختیارتان خواهد بود. به رستوران هتل اکتفا نکنید و غذاهای محلی متنوع را در رستوران ها و دکه های خیابانی امتحان کنید. فهرست خوشمزه زیر در این راه به شما کمک خواهد کرد:

 

اسکندر کباب

وقتی صحبت از غذاهای ترکیه می شود، همه به یاد کباب می افتند! گوشت کبابی در این کشور به سبک های مختلفی طبخ و سرو می شود و یکی از معروف ترین آن ها، اسکندر کباب است. نوعی از کباب های استوانه ای یا دونر که در آن تکه های نازک گوشت روی نان ها تکه تکه شده قرار می دهند و روی آن ها را با مقدار زیادی سس گوجه فرنگی و کره ذوب شده می پوشانند. این غذا هم مثل اکثر غذاها در آنکارا همراه با ماست سرو می شود.

 

یالانجی دولما

یالانجی یا دلمه ترکیه ای، یکی دیگر از غذاهای معروف آنکارا است که با سلیقه ما ایرانی ها هم جور در می آید. این غذا را هم با برگ مو می توانید پیدا کنید وهم با فلفل. مواد داخل آن با دلمه های خودمان متفاوت است. برنج، روغن زیتون، پیاز، شوید و نعنا خشک و مقداری مغز بادام، گردو یا فندق خرد شده مواد داخلی این غذا را تشکیل می دهند و آب لیمو کمی طعم ترش به آن می دهد.

 

صدف سیاه

معمولا صدف جزو غذاهای مورد علاقه ایرانی ها محسوب نمی شود. اساس ما با طعم ها دریایی میانه چندان خوبی نداریم مگر این که کاملا سرخ شده و پر ادویه باشند! مثلا اگر در یک کشور اروپایی صدف سفارش دهید، احتمالا طعم آن برای تان خیلی جذاب نخواهد بود اما ترک ها مثل ما طرفدار ادویه و طعم های قوی هستند. به همین دلیل در آنکارا می توانید با خیال راحت صدف بخورید. این صدف ها تازه و ترد هستند و با ادویه های مخصوص در طعم های مختلف پخته می شوند. در نظر داشته باشید که این یک غذای گران قیمت محسوب می شود که می توانید آن را در رستوران های سطح بالا پیدا کنید.

 

بورک

ترکیه ای ها بورک را بیشتر به عنوان میان وعده یا صبحانه مصرف می کنند اما برای ما می تواند یک وعده غذای کامل باشد! طرفداران این غذا به حدی زیاد شده اند که این روزها در ایران هم رستوران هایی را می بینیم که فقط بورک سرو می کنند. این غذای لقمه ای با خمیرهای نازکی مثل یوفکا درست می شود و داخل آن را می توانیم با هر چه که خواستیم پر کنیم. بورک اصل ترکیه ای بیشتر با موادی مثل ترکیب گوشت و کشمش، گوشت و سبزیجات، اسفناج و پنیر، تره فرنگی و … پخته می شود. این غذای خوشمزه را می توانید در بیشتر رستوران های شهر و حتی دکه های غذاهای خیابانی پیدا کنید.

 

مانتی

یکی از محبوب ترین غذاها در آنکارا، مانتی نام دارد. غذایی که در همه خانه ها پیدا می شود و یکی از ارکان سفره های مردم شهر است. برای تهیه این غذا گوشت چرخ کرده را همراه با پیاز و جعفری سرخ می کنند و داخل قطعه های کوچک خمیر به شما خاصی می پیچند. سپس خمیر را در آب در حال جوش مثل پاستا می پزند و در نهایت با یک سس مخصوص سرو می کنند. خوشمزه ترین عنصر این غذا سس آن است که از ترکیب کرده ذوب شده، ماست، رب، فلفل، سیر و نعنا خشک تهیه می شود. این غذا را می توانید در رستوران های محلی میل کنید و در صورتی که امکانات پخت و پز دارید، خمیر و گوشت آماده به طبخ را می توان از سوپر مارکت های شهر هم تهیه کرد.

 

سوپ عدس

اگر شما هم از جمله افرادی باشید که می گویند سوپ غذا نیست، احتمالا از دیدن این نام در فهرست ما تعجب می کنید! اما صبر داشته باشید که سوپ عدس ترکیه ای یا لنتیل سوپ، یکی از خوشمزه ترین تجربیات سفر شما خواهد بود. بعد از چند روز گوشت خوردن و امتحان کردن کباب های مختلف، لازم است به بدن تان سبزیجات هم برسانید. این سوپ که در منوی اکثر رستوران های شهر پیدا می شود، از ترکیب عدس با سبزیجات و ادویه های ترکی تهیه می شود و همراه با نان و آبلیموی تازه طعم بسیار بی نظیری خواهد داشت. کمی شبیه عدسی خودمان اما با طعم های بیشتر.

 

کوفته

ترک ها کوفته را به نام خودشان ثبت کرده اند! بهترین نوع آن را در همین تبریز خودمان می توانید میل کنید اما در ترکیه نیز کوفته یک غذای ملی محسوب می شود. ترکیبات تقریبا یکسان هستند: برنج، گوشت چرخ کرده، آلو یا زرشک و ادویه های مخصوص. در واقع چیزی که طعم کوفته های آنکارا را متفاوت می کند همین ادویه ها هستند. این غذا را در رستوران های محلی و حتی دکه های خیابانی و ون های فروش غذا می توانید پیدا کنید.

 

امام بایلدی

یک غذای بسیار خوش طعم و خوشمزه که به دو صورت گوشتی و گیاهی طبخ می شود. بادمجان را با برنج، بلغور، سبزیجات، پیاز و گوشت چرخ کرده پر می کنند و در داخل فر می پزند. اگر تمایلی به خوردن گوشت نداشته باشید، می توانید نوع گیاهی آن را سفارش بدهید که طعم بسیار خوبی هم دارد.

نظرات

  • با ارسال نظر،‌در بهبود کیفیت محتوای بلاگ سلام پرواز سهیم باشید.
  • نظرات شامل الفاظ رکیک، توهین، و محتوای تبلیغاتی تایید نخواهند شد.
  • نظر شما پس از تایید توسط تیم سلام پرواز، در وبسایت نمایش داده خواهد شد و در صورت ارسال پاسخ به صورت پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.
مشاوره و خرید تور